Oleista maź pod pokrywą silnika

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Dondżonson
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 55
Rejestracja: niedziela, 9 sierpnia 2015, 13:00
Skąd jesteś: Oświęcim
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Oleista maź pod pokrywą silnika

#1 Postautor: Dondżonson » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 15:58

Witam szanownych forumowiczów. W ostatnim czasie zauważyłem jakąś dziwną oleistą maź na obudowie - chyba filtra powietrza. Możecie rzucić okiem i podpowiedzieć, co to może być?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Oleista maź pod pokrywą silnika

#2 Postautor: ntgale » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 16:00

Olej silnikowy z odmy.

Dondżonson
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 55
Rejestracja: niedziela, 9 sierpnia 2015, 13:00
Skąd jesteś: Oświęcim
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: Oleista maź pod pokrywą silnika

#3 Postautor: Dondżonson » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 16:04

Wymieniałem niedawno olej, mogli coś źle poskładać, czy strzeliła jakaś uszczelka?

Robertf
moje konto
moje konto
Posty: 156
Rejestracja: środa, 26 października 2016, 11:17
Skąd jesteś: Mościce
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czerwono-szary
Przebieg (km.): 96800
Kontaktowanie:

Re: Oleista maź pod pokrywą silnika

#4 Postautor: Robertf » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 16:59

A nie nalali za dużo oleju? Jeżeli wcześniej tak nie było, to albo zaczęło dmuchać przez pierścienie, albo może masz olej rzadszy niż przed wymianą. W każdym razie w komorze korbowdu masz za duże ciśnienie. Zacznij od sprawdzenia stanu na bagnecie, jak tam wszystko gra, to może oznaczać awarię turbiny.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11384
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Oleista maź pod pokrywą silnika

#5 Postautor: Marek » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 18:13

Sprawdź tą cienką rurkę , która odchodzi pod pokrywę do silnika , często pękają .

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 590
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Oleista maź pod pokrywą silnika

#6 Postautor: Kayne » wtorek, 6 grudnia 2016, 00:02

Marek dobrze pisze - spójrz na tą rurkę, która idzie w prawo do góry, tuż nad miejscem gdzie zaczynają się ślady od oleju. U mnie to było nieźle sparciałe i dziurawe, lało olejem na lewo i prawo. Sama rura dolotu powietrza też była dziurawa, więc i ją wymieniłem…

A efekty miałem identyczne jak u Ciebie.

Awatar użytkownika
uazik
Off-Road
Off-Road
Posty: 123
Rejestracja: niedziela, 16 września 2012, 20:58
Skąd jesteś: GKA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: SZARY
Inny Samochód: L200, 2004r
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Oleista maź pod pokrywą silnika

#7 Postautor: uazik » wtorek, 6 grudnia 2016, 21:50

A gdzie kupiliście tą ruję i za ile?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11384
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Oleista maź pod pokrywą silnika

#8 Postautor: Marek » wtorek, 6 grudnia 2016, 22:36

Wiesz co uazik , nie wiem czy można to dostać za pieniądze . :) Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać . Zerknij na swój post .

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 590
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Oleista maź pod pokrywą silnika

#9 Postautor: Kayne » wtorek, 6 grudnia 2016, 23:13

Ja brałem z ASO. Z tą dodatkową rurką, w sumie wyszło mnie 309,50 zł.
Drugi raz, szukałbym gdzieś indziej :)

Awatar użytkownika
uazik
Off-Road
Off-Road
Posty: 123
Rejestracja: niedziela, 16 września 2012, 20:58
Skąd jesteś: GKA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: SZARY
Inny Samochód: L200, 2004r
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Oleista maź pod pokrywą silnika

#10 Postautor: uazik » środa, 7 grudnia 2016, 07:51

Dzięki za info, fakt trochę drogo, ale wiadomo ASO.

Awatar użytkownika
angelus210
Jestem
Jestem
Posty: 1540
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 44 times
Been thanked: 158 times
Kontaktowanie:

Re: Oleista maź pod pokrywą silnika

#11 Postautor: angelus210 » środa, 7 grudnia 2016, 17:45

A ja kupiłem 5m węża zbrojonego i puściłem go od odmy aż po tylny most, a otwór w rurze dolotu zaślepiłem.
:happy1: USEL inside :happy1:


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości