Pytanie o rozrząd
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 32
- Wiek: 40
- Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
- Skąd jesteś: Polańczyk
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: silwer
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Tak, tylko po tym uwaleniu jeszcze raz ustawiałem rozrząd, bo przy uwaleniu masakrycznie tłukło zaworami, teraz było tak, że przy starcie trochę tłukło a po chwili się uspokoiło i jest ok, silnik chodzi równo, pali ok, co prawda jak się nagrzeje silnik lekko jakiś zawór, może popychacz, tyka, tylko ta moc (? jak te kompresje sprawdzić?
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Wykręcić świece żarowe i w ich miejsce wkręcić czujnik. Tylko poszukaj tematów o wykręcaniu świec, bo można łatwo je urwać.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- awansowałem na
- Posty: 32
- Wiek: 40
- Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
- Skąd jesteś: Polańczyk
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: silwer
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Ok, poszukam a o jaki czujnik chodzi, można jakiś link, info co jak i ile powinno być?
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Np. coś takiego:
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6694511776
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6694511776
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
-
- moje konto
- Posty: 179
- Wiek: 41
- Rejestracja: piątek, 28 października 2016, 19:34
- Skąd jesteś: Wasilków
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: Ford Focus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Możesz odłączyć dawkowanie ropy do komory spalania , ponieważ wtryskiwanie ropy może trochę zwiększyć kompresję.
-
- awansowałem na
- Posty: 32
- Wiek: 40
- Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
- Skąd jesteś: Polańczyk
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: silwer
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Co mi da odłączenie? Jak już, gdzie i jak się to odłącza?
To jest dziwne, ciężko mi ruszyć, to jest tak jakby sprzęgło się ślizgało, ale później na wyższych biegach wydaje się, że jest normalnie.
Jeszcze jedno, czy można wlewać olej do skrzyni przez bagnet?
To jest dziwne, ciężko mi ruszyć, to jest tak jakby sprzęgło się ślizgało, ale później na wyższych biegach wydaje się, że jest normalnie.
Jeszcze jedno, czy można wlewać olej do skrzyni przez bagnet?
-
- moje konto
- Posty: 179
- Wiek: 41
- Rejestracja: piątek, 28 października 2016, 19:34
- Skąd jesteś: Wasilków
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: Ford Focus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Chodzi mi o pomiar sprężania, wcześniej pisałeś o sprężaniu a teraz piszesz o sprzęgle .
-
- awansowałem na
- Posty: 32
- Wiek: 40
- Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
- Skąd jesteś: Polańczyk
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: silwer
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
No ja szukam co to może być, wcześniej ze zmianą, czy ruszaniem nie było problemu, przy tej naprawie skrzynia nie była tykana, było tylko to sprzęgło hydrokinetyczne wkładane, bo się wysunęło, i z tego co teraz wyczytałem, przy remoncie skrzyni, czy silnika do tego sprzęgła trzeba wlać 4-5l oleju i 4-5l do skrzyni, czy tak ma to być? Bo jak coś zabieram się za wyciąganie skrzyni ((
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Olej do skrzyni jak najbardziej możesz wlewać rurką do bagnetu, w sumie do tego też służy. A niski poziom może dawać efekt "ślizgającego się sprzęgła". Przy okazji obserwuj, czy nie masz wycieków w okolicy sprzęgła hydrokinetycznego. Jeżeli Ci się zsunęło i ponownie wkładaliście, to czy nie uszkodził się simering główki sprzęgła.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
-
- awansowałem na
- Posty: 32
- Wiek: 40
- Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
- Skąd jesteś: Polańczyk
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: silwer
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Tak, to było wysunięte w zakładzie, gdzie go zabierałem na lawetę, skrzynia i kolo były oddzielnie, do tego dostałem 4litry oleju zlane przez nich później przy skręcaniu skrzyni z silnikiem wylałem z samej skrzyni tez ok 5l, tak simering wymieniałem już sam. Tyko tu pytanie, czy oddzielnie wlewa się olej do tego sprzęgła hydro, przed złożeniem z silnikiem, bo później już nie ma opcji? Bo do skrzyni przez bagnet mi weszło ok. 5l a kupiłem 10l, tak mi gość w sklepie powiedział, że tyle wchodzi i na rozgrzanym silniku mam prawie full na bagnecie.
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Ale chaotycznie piszesz ledwo można sens wyłapać. Nie pisałeś nic że na wyższych biegach jest dobrze tylko są problemy z samym ruszeniem. Sprzęgło powinno być zalane przed montażem ale skoro tego nie zrobiłeś to teraz już nie ma sensu bo pompa podała olej do sprzęgła. Pytanie jak sprawdzasz poziom oleju, poziom sprawdza się na pracującym silniku. Lecz skoro oni wylali 4 ty potem jeszcze 5 a wlałeś tylko 5 to wniosek z tego taki że może być go mało. A obroty silnika na poszczególnych biegach masz w normie czy wyższe ?
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
-
- awansowałem na
- Posty: 32
- Wiek: 40
- Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
- Skąd jesteś: Polańczyk
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: silwer
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Kurcze, nie wiem jakie obroty powinny być na wyższych, wydaje się że jest dobrze. Po prostej tylko ruszanie, żeby zaczął się toczyć to 3-4tys. obrotów, ale pod większe wzniesienie nie wiem czy bym ruszył , ale też mam bardzo duża górkę do domu i nawet kiedy się rozpędzam to pod koniec zaczyna brakować mocy a obroty są nawet duże. Olej sprawdzam, co prawda na zgaszonym, ale zagrzanym silniku (90 stopni).
- lopunia
- możesz mi ufać
- Posty: 1115
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: Srebny
- Przebieg (km.): 98000
- Inny Samochód: SUZUKI GV II
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Olej w skrzyni zawsze sprawdzasz na rozgrzanej skrzyni i pracującym silniku. Pozycja P lub N - obojętne.
Poziom powinien się mieścić w pozycji HOT na bagnecie.
Minimalne braki oleju u mnie po wymianie (mimo iż wydawał się poziom właściwy) powodowały przejście w tryb awaryjny po przejechaniu 2 km i brak mocy - tak jak opisujesz zjawisko podobne do poślizgu sprzęgła.
Uzupełniłem olej (przezornie zabrałem go do auta na dolewkę podczas rozgrzewania skrzyni)i i było ok.
Tylko trzeba dobrze rozgrzać skrzynię, szczególnie w takich temperaturach. Samo rozgrzanie silnika nie jest w żaden sposób miarodajne i w zasadzie nie ma nic wspólnego z temperaturą skrzyni, gdzie olej powinien mieć około 70 stopni.
Poziom powinien się mieścić w pozycji HOT na bagnecie.
Minimalne braki oleju u mnie po wymianie (mimo iż wydawał się poziom właściwy) powodowały przejście w tryb awaryjny po przejechaniu 2 km i brak mocy - tak jak opisujesz zjawisko podobne do poślizgu sprzęgła.
Uzupełniłem olej (przezornie zabrałem go do auta na dolewkę podczas rozgrzewania skrzyni)i i było ok.
Tylko trzeba dobrze rozgrzać skrzynię, szczególnie w takich temperaturach. Samo rozgrzanie silnika nie jest w żaden sposób miarodajne i w zasadzie nie ma nic wspólnego z temperaturą skrzyni, gdzie olej powinien mieć około 70 stopni.
pozdrawiam
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Cieniu84 pisze: na rozgrzanym silniku mam prawie full na bagnecie.
No to masz za mało oleju. Na zgaszonym silniku masz mieć sporo ponad max.
Nie musisz rozgrzewać go bardzo, na miarce masz poziom dla ciepłego i zimnego oleju.
Pobierz PDF z instrukcją tam jest pokazane jak się sprawdza.
-
- awansowałem na
- Posty: 32
- Wiek: 40
- Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
- Skąd jesteś: Polańczyk
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: silwer
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o rozrząd
Byłoby super jak to tylko zbyt niski stan oleju co prawda nie zrobiłem nim po robocie wiele km. Myślałem, że jeśli chodzi o rozgrzany to o silnik, oleju wlałem pewnie trochę ponad 6l, co do składania nie ma teraz znaczenia że to sprzęgło hydro... było puste? Teraz jeśli chodzi o dolewanie, to tylko na zapalonym silniku i przez bagnet mogę? A i gdzie ten PDF mogę zassać?
Kurcze jak ja się odwdzięczę za te wszystkie pomocne uwagi
Zapraszam do mnie na domki w Bieszczady
Kurcze jak ja się odwdzięczę za te wszystkie pomocne uwagi
Zapraszam do mnie na domki w Bieszczady
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości