Pytanie o silnik 2.5 140 kM.
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 28
- Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2015, 18:07
- Skąd jesteś: Olsztyn
- Rok: 2002
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Pytanie o silnik 2.5 140 kM.
Witam , mam pytanie odnośnie silnika 2.5 140 KM czy jest to jednostka kolizyjna ? Tzn.czy w przypadku przeskoczenia łańcucha rozrządu tłoki uderzą w zawory. Z góry dziękuje.
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Pytanie o silnik 2.5 140 kM.
Jeśli łańcuch przeskoczy to właściciela czeka remont silnika a jego koszt może zamknąć się kwotą z czterema zerami.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 140 kM.
Większość silników diesla 16-sto zaworowych z wtryskiem bezpośrednim jest "kolizyjna" .łańcuch rozrządu tak szybko nie przeskoczy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 140 kM.
Wszystko zależy od szczęścia jak się zerwie to tak , jak delikatnie przeskoczy, o jeden dwa zęby to nic się nie stanie , oprócz pracy silnika .
-
- awansowałem na
- Posty: 28
- Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2015, 18:07
- Skąd jesteś: Olsztyn
- Rok: 2002
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 140 kM.
U mnie chyba tak się stało bo pękła szyna ślizgowa łańcucha i po zdjęciu osłony rozrządu łańcuch nie był na znakach.
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 140 kM.
A ile przypadków takiej awarii zanotowano w Sorento ? Raczej niewiele i myślę, że średnia nie odbiega od innych marek. Generalnie nie jest to zły silnik - w myśl zasady: jak dbasz tak masz.Co roku robię objazdy po Bałkanach po ponad cztery tys. km., rocznie po ok 25 tys., mam już ok. 350 tys. na liczniku. Raz regenerowana turbina i wtryski ( pewno niedługo operację trzeba będzie powtórzyć ). Przy przebiegu ok.250 tys. km zwiększyłem częstotliwość wymiany oleju i filtrów z 15 na 10 tys. km i jadę dalej.....
-
- awansowałem na
- Posty: 28
- Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2015, 18:07
- Skąd jesteś: Olsztyn
- Rok: 2002
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 140 kM.
Arkadiusz S. pisze:U mnie chyba tak się stało bo pękła szyna ślizgowa łańcucha i po zdjęciu osłony rozrządu łańcuch nie był na znakach.
Miałem niedawno dokładnie to samo. Wymieniłem ślizgi i profilaktycznie napinacz.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 140 kM.
Pracował do końca , czy nagle się zatrzymał ? Jeżeli słyszałeś uderzenie to masz problem , jeżeli nie , załóż łańcuch prawidłowo i odpal.
-
- awansowałem na
- Posty: 28
- Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2015, 18:07
- Skąd jesteś: Olsztyn
- Rok: 2002
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 140 kM.
Doszła do tego przewrócona dżwigienka zaworu i porysowany wałek rozrządu. Nie jest wesoło.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 140 kM.
No, to masz prawdopodobnie do wymiany regulatory hydrauliczne dźwigienek zaworowych. Jakbyś potrzebował, to mam komplet nowych (zamienniki).
U mnie dźwigienka wkleszczyła się pod trzonek zaworu tak, że był cały czas otwarty.
Poczytaj tutaj:
http://klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=11431
U mnie dźwigienka wkleszczyła się pod trzonek zaworu tak, że był cały czas otwarty.
Poczytaj tutaj:
http://klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=11431
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- awansowałem na
- Posty: 28
- Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2015, 18:07
- Skąd jesteś: Olsztyn
- Rok: 2002
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 140 kM.
Wysłałem Ci wiadomość.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- awansowałem na
- Posty: 28
- Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2015, 18:07
- Skąd jesteś: Olsztyn
- Rok: 2002
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 140 kM.
Witam Wszystkich. Trochę to trwało ale autko wróciło na drogę , na szczęście po ustawieniu rozrządu i poskładaniu w całość wszystko zagrało. Podziękowania za konkretne porady.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości