Układ paliwowy

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#16 Postautor: vokal » środa, 27 października 2010, 00:42

Witka1 pisze:Pomocy Koledzy?
Pojawił się problem z zapalaniem silnika.
.....
Co może być za przyczyną dwukrotnej odmowy przez SORENTO, uruchomienia silnika ?


A czytałeś tutaj:
http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=515
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Witka1
To ja
To ja
Posty: 359
Wiek: 75
Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 312100
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#17 Postautor: Witka1 » środa, 27 października 2010, 18:05

Czytałem wcześniej , ale wiadomości mi uleciały . Szukałem wątku "silnik nie odpala" , ale nie znalazłem.
Dziekuję vokal. Będę się przygotowywał do wyszukiwania przyczyny usterkowej pracy silnika,
wg zaleceń i uwag Kolegów.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#18 Postautor: rudi_pl » wtorek, 10 stycznia 2017, 10:43

"Adminie" główny, napisałeś że montaż pompy to sporo roboty - czy jest to do zrobienia "pod blokiem"? Czy konieczna jest szersza wiedza, specjalistyczne narzędzia? Wdzięczny bym był za wskazówki.
Mam zestaw nowych wtrysków (jeszcze nie zamontowane), jest podejrzenie iż pompa opiłkuje, chciałbym oddać ją do diagnozy.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#19 Postautor: lopunia » wtorek, 10 stycznia 2017, 13:22

Według mojej wiedzy demontaż pompy wysokiego ciśnienia wiąże się z całkowitym rozebraniem rozrządu (wszystkie 3 łańcuchy). Warto wtedy również go wymienić. Jeżeli posiadasz taką wiedzę i potrafisz do ustawić to jest to jak najbardziej możliwe. Przy wymianie rozrządu pomyśl o wymianie pompy oleju.
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#20 Postautor: ronin » wtorek, 10 stycznia 2017, 14:35

Podejrzenie czy pewność? Jak rozbierali wtryski to powinni widzieć czy opiłki są czy ich nie ma. Druga sprawa to to jak chcesz to zdiagnozować? Test ciśnienia nie da Ci odpowiedzi czy pompa sieje opiłkami. Żeby to wiedzieć pompę trzeba rozebrać a to już praktycznie regeneracja i koszta. Bez sensu rozebrać żeby zobaczyć co i jak w środku i potem składać tak jak było, zwłaszcza że uszczelnienia i tak trzeba nowe. U mnie nie było opiłków ale kupę syfu z baku. Co do demontażu głowy sobie uciąć nie dam ale rozrządu chyba nie trzeba ruszać bo zębatka która to napędza zostaje osobno. Musiał bym zadzwonić do mechanika co mi zmieniał silnik (był goły bez osprzętu) czy musiał rozrząd rozbierać żeby pompę założyć ale na 99%nie. Tak samo stary silnik nie miał zajętego łańcucha od pompy. Wszystko zostało z trybem napędzającym pompę.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#21 Postautor: lopunia » wtorek, 10 stycznia 2017, 16:15

Ja robiąc remont silnika miałem wszystko na wierzchu tak więc wyciągnięcie pompy było pryszczem :hmm: . Oglądałem ją z każdej strony i wydaj mi się, że nie ma możliwości demontażu pompy przy założonym rozrządzie :hmm: . Jeżeli kogoś przez przypadek wprowadziłem/wprowadzam w tej sprawie w błąd to przepraszam :love: . Jestem pewien iż na forum znajdzie się osoba która w sposób jednoznaczny pomoże w ustaleniu możliwości demontazu pompy wysokiego ciśnienia a kwestia ruszania rozrządu. :idn:
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#22 Postautor: rudi_pl » wtorek, 10 stycznia 2017, 19:58

Dzięki Panowie!
Decyzja jest - najpierw napad na bank!
Miał być:
1. filtr paliwa,
2. syf w zbiorniku,
3. zawór ciśnienia na listwie CR,
4. wtryski...

Wtryski pojechały do serwisu bosch, stwierdzono ich "uszkodzenie w wyniku obecności ciał obcych, zbyt mało materiału aby stwierdzić czy są to opiłki" ( 2200 PLN ), zalecono sprawdzenie pompy. Za diagnostykę pompy życzą sobie 80-120 PLN.
Nie jestem przekonany co do rzetelności tych panów - chciałem aby sprawdzenia dokonał inny serwis.
Pompa regenerowana to 1500 PLN, zalecane przy okazji jest wymiana filtra i płukanie całego układu paliwowego łącznie z demontażem zbiornika ~ 450 PLN robocizna,

No i się dowiaduję ze "przy okazji":
5. rozrząd,
6. pompa oleju

Zaczyna się robić drogo.
Wkurza mnie nie sam fakt kasy, którą trzeba wyłożyć ( liczyłem się z tym decydując się na czołga), lecz to że nie jestem w stanie organoleptycznie stwierdzić tych uszkodzeń. To tak jak naprawa zegarka - nie znam się na tym, nie mam urządzeń diagnostycznych i polegam na opinii osoby, która sama wyznacza sobie zakres prac.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#23 Postautor: ronin » wtorek, 10 stycznia 2017, 20:22

To jak stwierdzili syf to niech ci nie wymyślają pompy. Też miałem syf ale przynajmniej w moim przypadku byli w stanie stwierdzić że opiłków tam nie ma tylko syf z baku.
Zdjąć bak i czyścić bak, wymienić filtry 450zł w kieszeni minus filtr, operacja do wykonania samemu. Ewentualnie cena wymiany baku to teraz niecałe 1000zł. Jak masz dać 450 zł za czyszczenie układu (niby jak???) to dodać drugie tyle na nowy bak.
Ja jak odchoruje wtryski przymierzam się do baku a póki co zakładam dodatkowy filtr.
Co do tego "rozrządu i pompy" to spokojnie nie panikuj. Co prawda to pompa to nie jest robota pod blokiem ale będę sceptyczny co do zwalania rozrządu. Skoro pompę da się zdjąć bez zębatki a da się to nie widzę konieczności zwalania rozrządu. Pompa? Hmm .... no można i remont przy okazji.
Zresztą .... co my tu gdybamy, zadzwoń do Orła i się zapytaj.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#24 Postautor: rudi_pl » wtorek, 10 stycznia 2017, 20:46

Hmmm, przeczytałem chyba wszystkie wątki/posty "silniki wysokoprężne", i faktycznie Pan Orzeł ma prawo nosić gacie na portkach (jak supermen).
Sprawdzę jutro jak się ma moje assistance do zaistniałej sytuacji - jakoś muszę zgłosić awarię i konieczność holowania do odleglego warsztatu.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#25 Postautor: ronin » wtorek, 10 stycznia 2017, 20:58

A tak z ciekawości gdzie robiłeś te wtryski i za ile??

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#26 Postautor: rudi_pl » wtorek, 10 stycznia 2017, 21:20

Dakro na ul. Nałęczowskiej, wtryski jeszcze nie gotowe, miały być na 4, potem 5 stycznia ... i miał być telefon dziś przed 19.
Umówiliśmy sie 2200PLN za komplet.

Kolego Ronin widzę jesteś z Lublina, może pojedziemy kiedyś w umiarkowane błotko...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#27 Postautor: ronin » wtorek, 10 stycznia 2017, 22:37

Jasne że tak. Jest nas już kilku z Lublina, bliżej wiosny trzeba by jakiś spot zorganizować :)

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#28 Postautor: rudi_pl » czwartek, 19 stycznia 2017, 21:43

Powrót syna marnotrawnego!

Dziś odebrałem czołg, zadziwiająco przy -11°C zaskoczył z pierwszego strzała (od wczoraj nie palony). Silnik pracuje inaczej - tak twardo, choć co prawda odkąd go mam nie stał jeszcze tak długo na mrozie - garażowany pod domem i w robocie stoi na hali.

Przejechałem tylko 3km, więc nawet się nie nacieszyłem, temperatury roboczej nie złapał.
Krótki kosztorys:
- wtryski (jak już wcześniej wspomniałem) 2200PLN,
- pompa - wymiana pompki wstępnej oraz 3 zaworków 1050PLN.
- filtr paliwa, płukanie układu, montaż/demontaż pompy 10lON to 450PLN.

Specjalista z Bosh Diesel twierdzi że już ktoś kiedyś grzebał w pompie, gdyż zamontowane "uwżdy" zaworki nie były orginalne. Dodatkowo potwierdził iż to właśnie opiłki są przyczyną zamieszania.
Po drodze do domu zajechałem zapłacić OC, więc wykrzesany jestem z kasy nie mam na paliwo!
Jak zatankuję podzielę sie z Wami wrażeniami z jazdy.

Jednocześnie polecam Perfekt Car Pobiegły, ceny normalne, rzetelna informacja, dotrzymują terminów. Jak sie na czymś nie znają nie biorą się za robotę - a mi się to podoba.


Jak by ktoś potrzebował listwy CR - np do testów, sprawdzenia czy zaworek trzyma, to zapraszam bo mi się została po naprawach i napewno sprawna.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#29 Postautor: rudi_pl » poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 22:59

Dzisiaj, po niespełna 3 miesiącach i 6658km od wymiany pompy i regeneracji wtryskiwaczy (wymiana filtra paliwa, płukanie zbiornika) Sorento zgasło. Trochę kurka wodna szybko ...
Po minucie odpaliłem i dotoczylem się do domu.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy

#30 Postautor: ronin » wtorek, 11 kwietnia 2017, 07:40

Trzeba zajrzeć do smoka czy nie na syfu. Jak nie ma to nowe zmartwienie.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości