Strona 1 z 3

Układ paliwowy

: środa, 12 maja 2010, 23:07
autor: bazookado
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na nowym forum i chyba pierwszy "na temat".
A mianowicie mam taki problem: jade, jade, jade a tu kuku wyłącza skrzynie ja daje luz a auto gaśnie...Po zgaszeniu autka i dczekaniu kilku sekund odpalam i jadę. Hmm dzieje sie tam nie zależnie czy "deptam' czy minimalnie dotykam gaz, czy używam tiptronica czy pełnego automatu. PO kilku takich awariach zapaliła się pomarańczowa ikona 'CHeck" oczywiście byłem już dwa razy u śpeca który się podłączał pod komputer i oczywiscie znalazł tam błąd. Niestety nie pamiętam co to za błąd w każdym bądź razie było to coś od wtryskiwaczy, filtra paliwa czujnika wysokiego ciśnienia i regulatora wysokiego ciśnienia. Wtryski sprawdzone wszystkie chodzą ja żyleta.Filtr paliwowy zmieniony. Zostaje czujnik i regulator. Przy drugiej wizycie śpec stwierdził, że gdyby była to wina czujnika auto by już nie zapalało więc jest to pewnie wina regulatora wysokiego ciśnienia. Nie da sie go dokupić osobno tylko trzeba wymieniać pompe wtryskową...3200zł.
Nie spotkał się ktoś z czymś podobnym??Bardzo proszę o radę. Jutro podjadę do serwisu KIA i tam może powiedzą coś więcej chociaż z drugiej strony to tam najwięcej "kroją"...
pozdrawiam wszystkich CZOŁGISTÓW!!i CZOŁGISTKI też;)

Re: Układ paliwowy

: środa, 12 maja 2010, 23:47
autor: Murzyn1313
lepiej żeby skroili 150zł za trefna diagnozę, niż wywalić 3200zl na coś co nie koniecznie musi być do wymiany
bazookado pisze:jade a tu kuku wyłącza skrzynie ja daje luz a auto gaśnie

jak to wyłącza ci skrzynie- bo nie rozumiem? chyba mówisz o przejściu w tryb awaryjny? blokada na 3 bądź 4 biegu (nie pamiętam dokładnie) w celu ochrony skrzyni.
bazookado pisze:było to coś od wtryskiwaczy, filtra paliwa , czujnika wysokiego ciśnienia i regulatora wysokiego ciśnienia

wow. sporo tego jak na jeden raz. podejrzewał bym komputer !!! ale to tylko moja sugestia- dla przykładu- szwagier montował alarm z centralnym w borze tdi. wszystko ładnie pięknie, ale 3 min po ruszeniu cuda się zaczynają dziać. auto słabnie, kopci na czarno itp. od razu wjazd do mechanika, skan błędów. wynik- błąd turbiny, pompy, przepływomierza, wtrysków i coś tam jeszcze. :28 :28 . zaczynają szukać przyczyny; i tu okazuje się ze monter alarmu wkręcił śrubę w wiązkę w komorze silnika (przypadkiem oczywiście) przez co robiło się zwarcie w całej jednostce sterującej. po wykręceniu śrub, zaizolowaniu przewodów wszystko wróciło do normy. :yupi . ;) ;)

Re: Układ paliwowy

: czwartek, 13 maja 2010, 00:22
autor: Adimo
Kolego proszę abyś się przywitał, a dopiero zadał pytanie na forum szczegółowym.

Re: Układ paliwowy

: czwartek, 13 maja 2010, 06:41
autor: Admin
Nie trzeba wydawać od razu ponad 3000 zł na pompę wtryskową .
Używane chodzą w granicach tysiąca .
Jak okaże się , że to pompa to mam jedną w domu :)
Ale przyczyna może być inna .
U mnie zawsze okazywało się coś innego niż myślałem , choć po opisaniu problemu niektórzy forumowicze odgadywali prawidłowo .
Dlatego najważniejsze ( i najtaniej wychodzi wtedy ) jak zdobi się diagnostykę .


Obrazek

[od Admina - pierwszy post powinien być w dziale " Powitania " i powinien wyglądać tak : Cześć jestem ....mieszkam w pięknej miejscowości...., Sorento mam dopiero ....dni , miesięcy , lat ....]

Re: Układ paliwowy

: czwartek, 13 maja 2010, 07:25
autor: tommy
Admin, powalasz mnie na kolana :11 ......a czego do Sori Ty nie masz w domu ? :07

Re: Układ paliwowy

: czwartek, 13 maja 2010, 09:30
autor: bazookado
No "wyłącza" skrzynie nie wiem jak dokładnie. Po prostu wyłącza i moge sobie machać i robić z przekładnia co chce, a gdy dam na N to wtedy gaśnie silnik. Pewnie masz racje z tym przełączanie w tryb awaryjny.

Admin a w tej pompie Twojej jest może regulator wysokiego ciśnienia??

Re: Układ paliwowy

: czwartek, 13 maja 2010, 10:57
autor: Admin
Podejrzewam , że to jest to :

Obrazek

Re: Układ paliwowy

: czwartek, 13 maja 2010, 22:35
autor: bazookado
Hmm Admin a gdyby jutro się okazało, że to ten regulator to odsprzedasz go mnie mi??

Re: Układ paliwowy

: piątek, 14 maja 2010, 08:45
autor: Admin
Ten regulator jest integralną częścią pompy .
Sprawdzałem na stronie Boscha , nie przewidują sprzedaży samego regulatora , mimo , że do innych aut są .
Śruby na mocowaniu pompy i regulatora są zamazane kolorową farbą , każda innym kolorem , widocznie jest to ważne .
Więc nie ma możliwości sprzedaży samego regulatora bez pompy .

Re: Układ paliwowy

: piątek, 14 maja 2010, 08:53
autor: marcelo8
bazookado jedź do serwisu i na swoim komputerze niech Ci zdiagnozują auto. ja w swoim wymieniałem różne dziwne i niepotrzebne czujniki gdy tym czasem naprawa zamknęła się w koszcie 20 zł za czyszczenie zaworu EGR.

poczytaj moje posty w dziale awarie

Re: Układ paliwowy

: piątek, 14 maja 2010, 22:17
autor: bazookado
Byłem dzisiaj na diagnostyce w serwisie KIA. I nic nie wykryli. Opisałem co się działo i jaki bład był zapisany wcześniej i powiedziano mi, że z tego wynika, że jest to wina tego regulatora. Ale narazie nic sie nie dzieje więc musze jeździć dopóty, dopóki znowu nie wybije mi błedu i nie badzie mozliwości odczytania go.
Czyli chyba był bym zainteresowany kupnem tej pompy od ADMIN. A ile ma przebiegu i jaki rocznik ??

Re: Układ paliwowy

: piątek, 14 maja 2010, 22:35
autor: Admin
Skoda , że nie mieszkasz w Warszawie , zaraz byśmy wymienili czujnik ( minuta roboty ) i już jedna przyczyna byłaby wyeliminowana .
Poza tym mam dostęp do urządzenia diagnostycznego , które sprawdza błędy i tu tez można byłoby coś zadziałać .
Ale nic to ....Pompa pochodzi z mojego samochodu i była wymontowana przy 108 000 km .
Tylko , że montaż pompy to sporo roboty i musisz być naprawdę pewny , że to ona , bo inaczej skasują cię na sporą sumkę .
Sam wymontowywałem ją z auta i wiem , że wymaga to zdjęcia osłon i łańcucha oraz wybicia klina .

Re: Układ paliwowy

: sobota, 15 maja 2010, 06:44
autor: bazookado
Co do czujnika to chyba nie w nim problem. Aczkolwiek nigdy nic nie wiadomo. Bede jezdzil tak jak jest jak sie bedzie dalej cos dzialo i beda bledy to wtedy mam nadzieje padnie sluszna diagnoza. A co do wymiany to mam mechanika w firmie ktory to powinien zrobic, a jak nie to bede dojony przez serwis. Bardzo chcialbym zeby autko bylo juz w pelni sprawne bo jezdzac widze tyle ladnych ciekawych podjazdow, drozek.....

Re: Układ paliwowy

: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 13:43
autor: Admin
Wysłałem koledze bazookado pompę wtrysku paliwa i czujnik ciśnienia paliwa do Nowego Sącza żeby sprawdził czy to są te usterki i nie wydawał za dużo kasy na diagnostykę i okazało się , że czujnik ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej nie pasuje do jego samochodu . :11
Mój czujnik ma dużo mniejszy gwint .
Jest to o tyle ciekawe , że czasem myślimy , że wystarczy przełożyć jakąś część z drugiego samochodu i będzie dobrze a tu nic z tego .
Mój silnik jest z 2003 jego z 2006 i już są zmiany uniemożliwiające przełożenie niektórych części .
Myślę , że przydałoby się kiedyś zrobić spis części które na pewno będą pasowały , bo inaczej jeśli ktoś zakupi takie części np: na Allegro , to niepotrzebnie właduje się w dodatkowe koszty.
Nie wiem jak będzie z pompą wtryskową , może w takich elementach nie zmienia się konstrukcji , ale to okaże się dopiero po demontarzu .

Re: Układ paliwowy

: wtorek, 26 października 2010, 20:38
autor: Witka1
Pomocy Koledzy?
Pojawił się problem z zapalaniem silnika.
Po raz drugi ,w odstępie dwóch miesięcy , miałem problem z uruchomieniem silnika– dzisiaj przyjechałem do domu
i po godzinie postoju, przekręcam kluczykiem, silnik kręci, ale nie odpala.
Czynność tę powtórzyłem jeszcze trzykrotnie , nie pali.- ogarnął mnie strach ,trzeba odjechać.
Odczekałem 5 minut , próbuję, przekręcam kluczykiem -odpalił.
Nie miałem problemów z uruchomieniem , za pierwszym razem odpala .
Co może być za przyczyną dwukrotnej odmowy przez SORENTO, uruchomienia silnika ?