Problemy przy wskazaniach stanu baku

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#31 Postautor: tommy » środa, 23 marca 2011, 07:08

Teoretycznie zdecydowana wiekszość samochodów ma rezerwę umożliwiającą przejechanie ok. 100 km.

radzik
moja ranga
moja ranga
Posty: 96
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 6 lutego 2011, 21:25
Skąd jesteś: Łódź/Aleksandrów Ł.
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 80000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#32 Postautor: radzik » środa, 23 marca 2011, 07:22

w moim przypadku jak zaświeci się rezerwa jadę 10 km i samochodzik mi staje z braku paliwa - sprawdziłem!!

Awatar użytkownika
Vüjek
To ja
To ja
Posty: 387
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 16:46
Skąd jesteś: Kraków NH
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Indigo Blue
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Ford Mustang
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#33 Postautor: Vüjek » środa, 23 marca 2011, 13:19

Tak jest napisane w instrukcji.
To samo dotyczy diesla jak i benzyny.

Obrazek
Obrazek |V|Ü|J|E|K|

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#34 Postautor: vokal » środa, 23 marca 2011, 15:12

co to znaczy Opcja w nawiasie?

Czy nie wszystkie to mają? Pytam, bo u mnie nie świeci nigdy. Elektryk powiedział, że to wina uszkodzonego pływaka, ale może u mnie w ogóle nie ma tego w wyposażeniu? :D
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

radzik
moja ranga
moja ranga
Posty: 96
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 6 lutego 2011, 21:25
Skąd jesteś: Łódź/Aleksandrów Ł.
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 80000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#35 Postautor: radzik » środa, 23 marca 2011, 15:59

u mnie tego nie ma (nie podświetla się, może coś nie działa), odrazu zapala się, no i 10 km i staje

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#36 Postautor: vokal » czwartek, 24 marca 2011, 11:13

Nic nie rozumiem:
1. Jak to się nie podświetla? - nie świeci się kiedy powinno, czy wogóle?
2. Co się nie podświetla? - tablica zegarów, czy kontrolka rezerwy?
3. Co sie od razu zapala? - kontrolka rezerwy, czy silnik?

Niekumaty chyba dzisiaj jestem ;)
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Adimo
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Wiek: 54
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 21:48
Skąd jesteś: Gruta
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Isignia
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#37 Postautor: Adimo » niedziela, 27 marca 2011, 15:01

U mnie ostatnio coś się dzieje z rezerwą, zapala się kontrolka i gaśnie, ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów, auto gaśnie, odczekam kilka chwil odpalam i auto chodzi, oczywiście zaraz tankuje, ale 2-krotnie mi się to zdarzyło, myślę że mam zanieczyszczone filtry, przewody i zbiornik, jak tylko się ociepli będę czyścił.
Co myślicie o tym.

Awatar użytkownika
gallardo
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 896
Wiek: 49
Rejestracja: sobota, 3 kwietnia 2010, 15:47
Skąd jesteś: Mezowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: bordoux
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: ...piękne, szybkie, niezawodne
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#38 Postautor: gallardo » niedziela, 27 marca 2011, 17:21

Siema Adimo,dawno Cię nie było.Jesli dawno nie wymieniałeś filtrów to koniecznie zrób to.Czyszczenie bym uzaleznil od tego co zobaczysz w filtrze.
Extremalny liberalizm stylem życia.

Awatar użytkownika
Adimo
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Wiek: 54
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 21:48
Skąd jesteś: Gruta
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Isignia
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#39 Postautor: Adimo » niedziela, 27 marca 2011, 20:49

Witam kolego, troszkę się zagubiłem w życiu codziennym, musiałem się na nowo odnaleźć, i od filtrów oczywiście zaczynam.

radekpl
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 77
Wiek: 37
Rejestracja: niedziela, 9 stycznia 2011, 16:05
Skąd jesteś: Radzyń Podlaski
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: deep blue
Przebieg (km.): 156000
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#40 Postautor: radekpl » wtorek, 5 kwietnia 2011, 19:27

Ja też mam chyba popsutą żarówkę od rezerwy paliwa,
dziś wracałem z trasy i samochód mi zgasł 500m od stacji benzynowej.
Odczekałem minutkę i zapaliłem dodając przy tym trochę gazu - do stacji dojechałem i chcę wymienić tę żarówkę - bardzo to skomplikowana operacja ?
Aha, a' propos paliwa, to jak ze spuszczaniem go w sorento ?
W jednych samochodach spuszcza się bez trudu, natomiast ja w swoim poprzednim aucie (laguna II) nie mogłem spuścić więcej, jak do połowy baku :)

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#41 Postautor: wmarkoni » wtorek, 5 kwietnia 2011, 22:27

Adimo pisze:U mnie ostatnio coś się dzieje z rezerwą, zapala się kontrolka i gaśnie, ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów, auto gaśnie, odczekam kilka chwil odpalam i auto chodzi, oczywiście zaraz tankuje, ale 2-krotnie mi się to zdarzyło, myślę że mam zanieczyszczone filtry, przewody i zbiornik, jak tylko się ociepli będę czyścił.
Co myślicie o tym.

Miałem to samo dwa tygodnie temu :) i to na własne życzenie! Zwykle jak zaświeci mi się rezerwa to robię jeszcze około 30km i tankuję 70L. Ostatnio jednak przejechałem troche więcej tj ok 60km. Następnie jak zwykle aby nie tracić czasu zatankowałem z pistoletu dla tirów (skraca czas tankowania o 2/3) no i się doigrałem. :28 Wszystko co zalegało na dnie baku znalazło się po około 10km w filtrze. Efekt: wielokrotnie gasnący silnik w najmniej oczekiwanych momentach a na końcu lampka "awaria silnika". Za każdym razem po minucie dawało się silnik uruchomić (prawdopodobnie jak syf trochę opadł w filtrze). Pomogła wymiana filtra paliwa i skasowanie błędu "Niskie ciśnienie paliwa w systemie commonrail".
Wniosek płynie z tego taki: nie chcesz mieć problemów to niesprawdzaj jak głęboko jest dno w baku :)
Markoni

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#42 Postautor: vokal » środa, 6 kwietnia 2011, 00:11

Święte słowa. Ja jeżdżę bez lampki rezerwy i nigdy nie stanąłem w polu bez paliwa mimo, że wskaźnik stał już kilka razy pionowo. Jednak po co się stresówać? Lepiej zatankować za wcześnie niż wcale.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#43 Postautor: Admin » środa, 6 kwietnia 2011, 00:33

Dzisiaj zapaliła mi się lampka rezerwy .
Najpierw świeci delikatnie , że jej prawie nie widać , żarzy się .
Później trochę mocniej aby wreszcie rozbłysnąć jasnym pomarańczowym swiatłem .
Wtedy dopiero tankuję .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#44 Postautor: Murzyn1313 » środa, 6 kwietnia 2011, 00:54

a u mnie na początku zapala się ,gaśnie,zapala- zależy od kąta nachylenia auta (rondo, górka itp)
po 30km zaczyna już świecić normalnie. max jaki przejechałem to 70km chyba, więcej nie ryzykowałem
Obrazek

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Problemy przy wskazaniach stanu baku

#45 Postautor: prtro » środa, 6 kwietnia 2011, 02:00

Admin pisze:Dzisiaj zapaliła mi się lampka rezerwy .
Najpierw świeci delikatnie , że jej prawie nie widać , żarzy się .
Później trochę mocniej aby wreszcie rozbłysnąć jasnym pomarańczowym swiatłem .
Wtedy dopiero tankuję .



to co robisz wcale nie jest dobre ,nie powinno się "zjeżdzać" cłego paliwa ,w szczególności w dieslu.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość