Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#16 Postautor: Hessus » środa, 31 sierpnia 2016, 19:12

Na początek muszę chyba podjechać na komputer i sczytać faktyczne parametry. Może w liczniku jednak jakiś lut poszedł albo inne ustrojstwo?
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#17 Postautor: vokal » środa, 31 sierpnia 2016, 19:16

Ja bym na początek wypiął kostkę, a potem szukał błędów.
W Sorento CRDi ten sam czujnik daje sygnał na wskaźnik i na ECU.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#18 Postautor: lopunia » środa, 31 sierpnia 2016, 19:17

Hessus nie masz dostępu do zwykłego ELM327? Przy jego użyciu można odczytać wiele parametrów silnika a na pewno temperaturę. Ja osobiście używam Torque Pro na androida. mam na stałe zainstalowane w radiu i połączone przez USB. W każdej chwili mogę podejrzeć interesujący parametr (nie jest ich co prawda za wiele) oraz sprawdzić i wykasować błędy silnika.
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#19 Postautor: Hessus » czwartek, 1 września 2016, 17:07

Na ostatnim zlocie Vokal sprawdzał przy użyciu Troque i nic nie wykazało.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#20 Postautor: Hessus » czwartek, 1 września 2016, 17:49

vokal pisze:Albo wypnij kostkę od wyświetlacza w podsufitce i zobacz czy wskazania temperatury będą prawidłowe.


Chodzi o wypięcie w samym wyświetlaczu podsufitki czy w zegarach?
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#21 Postautor: Admin » czwartek, 1 września 2016, 18:28

Hessus , na pewno nic się nie dzieje z silnikiem .
Widzę , że za miesiąc będziesz w Kielcach to podrzucę Ci interface OBDII i Torque Pro , żebyś sprawdził sobie temperaturę silnika na każdej kresce wskaźnika.
Oczywiście trzeba to naprawić , ale byłbyś spokojniejszy ,że nie przegrzewasz silnika.
Załączniki
kolo.jpg
kolo.jpg (74.4 KiB) Przejrzano 2551 razy
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#22 Postautor: Hessus » czwartek, 1 września 2016, 18:42

Admin chętnie skorzystam.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#23 Postautor: vokal » czwartek, 1 września 2016, 19:51

Hessus, chodzi o główną kostkę od kompasu itd.

-- GT-S7580 --
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#24 Postautor: Hessus » czwartek, 1 września 2016, 21:57

Wypinałem -bez zmian.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#25 Postautor: Murzyn1313 » piątek, 2 września 2016, 00:29

Ja myślę że wskazówka jest źle obsadzona bo do zmiany oświetlenia trzeba zdemontować je. Może wtedy źle nabiles i się jakoś przestawiła
Obrazek

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#26 Postautor: Hessus » piątek, 2 września 2016, 20:23

Chyba winnym jest licznik zegarów. Dzisiaj wypiąłem w liczniku kostkę odpowiedzialną za wskazania temperatury.
Poniżej krótki filmik co się zaczęło dziać ze wskazaniami.



1. Odpalam silnik - temperatura oczywiście nie mierzona - wskazówka poniżej I. Obroty prawidłowo około 800
2. Włączam lewy kierunkowskaz - na zegarach wskazuje, że to jest prawy kierunek ale na zewnątrz auta migają lewe
3. Przełączam na prawy kierunkowskaz - zegary pokazują, że to lewy - na zewnątrz auta działają poprawnie prawe.
Przy włączaniu kierunków jakby odcinało napięcie na obrotomierz, który z każdym mignięciem na zegarach zeruje obroty.

Ktoś podpowie gdzie dalej szukać? Czy nie warto się bawić i od razu wymienić zegary?
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#27 Postautor: krzysiek ardie » piątek, 2 września 2016, 22:46

Hessus cholero a wyperwoliłeś ten chip tjuning z tego Shiltona, może ta chińska myśl techniczna szaleje :)
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#28 Postautor: vokal » piątek, 2 września 2016, 22:52

Hessus, jak wypiąłeś całą kostkę z licznika, to mogłeś wypiąć też pozostałe sygnały, albo masę dla innych wskaźników i dlatego szaleje wszystko na odwrót.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - silnik mocno się grzeje

#29 Postautor: Marek » piątek, 2 września 2016, 23:14

W ten sposób raczej nic nie osiągniesz . Odpinając kostkę , środkową lub prawą , pozbawiłeś sterowania wskaźnik temperatury i nie tylko , między innymi kontrolki kierunkowskazów . Sprawdź trzy przewody od wskaźnika temperatury , plus , minus , i sterujący od czujnika , oraz druki na zegarach . Kostki też bym sprawdził , tam są blaszki które tracą kontakt . Piszę troszkę chaotycznie , ale nie mam schematu . :)

Vokal mnie wyprzedził .


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości