Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#1 Postautor: decki » poniedziałek, 18 lipca 2016, 15:50

Witam mam taki problem, a mianowicie po wymianie wtryskiwaczy wokół 2, 3 i 4 oojawiła się ropa. Wymieniłem podkładki na nowe z serwisu kia, uszczelki, a ropa jak leciała tak sobie leci po silniku.. Jak to uszczelnić kończą mi się pomysły. Napewno to leci z pod wtryskiwaczy nie z przewodów zasilających.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#2 Postautor: cezio77 » poniedziałek, 18 lipca 2016, 17:07

Wtryskiwacze regenerowane? Jesli tak to gdzie?
Kto montował wtryskiwacze?
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#3 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 18 lipca 2016, 18:07

Kto zakładał podkładki i czy aby na pewno oryginalne ?
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
spth
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 68
Rejestracja: piątek, 22 sierpnia 2014, 23:51
Skąd jesteś: Jelenia Góra
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2016
Inny Samochód: Sportage
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 diesel bezawaryjne.
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#4 Postautor: spth » poniedziałek, 18 lipca 2016, 20:04

Witam !
Sprawdź dokładnie czy wypływa z otworu w głowicy czy spływa z przelewu. W pierwszym przypadku z nakrętki, która trzyma końcówkę wtryskiwacza. Oprócz wycieku będzie również wpływać na pracę silnika - ciśnienie będzie szybko spadać. Trzeba wyciągnąć wtrysk. W drugim, cieknie z pod oringu na przelewie. Trzeba wymienić oring - bez wyciągania wtryskiwacza. Możliwe, że spod przewodu wys. ciśnienia, ale to najłatwiej zobaczyć. To są najpopularniejsze miejsca. Są jeszcze dwa, ale rzadziej spotykane.
pzdr

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#5 Postautor: Peter » poniedziałek, 18 lipca 2016, 20:46

Z tego, co jest mi wiadomo, to podkładka ponoć jest dość gruba i można ją użyć ponownie, ale dobrze jest ją podgrzać przed założeniem, by nabrała plastyczności, przez co dobrze się dopasuje, a co za tym idzie uszczelni układ. Wszystko niby zrozumiałe, z tym, że na schemacie nie widzę tej podkładki, a jedynie oring oznaczony nr. 24 :hmm:

Update

No i się wyjaśniło, na poniższym schemacie jest błąd, w miejscu oringów pod nr. 19 gdzie jest wskazany wtryskiwacz powinien być oring, natomiast podkładki oznaczono nr. 25

Obrazek
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 18 lipca 2016, 23:44 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#6 Postautor: lopunia » poniedziałek, 18 lipca 2016, 21:12

Dokładnie pozycja 24 to te podkładki.
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#7 Postautor: Peter » poniedziałek, 18 lipca 2016, 21:16

W takim razie, to nie są żadne podkładki tylko oringi, akurat wziąłem sobie taki zestaw w razie "w" i wygląda to tak

Obrazek

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#8 Postautor: lopunia » poniedziałek, 18 lipca 2016, 21:37

Kolego nie powinny być oringi tylko podkładki miedziane nr katalogowy 338134A000. Z jakiej strony/programu korzystasz w celu znalezienia części?
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Dobrze by było jak byś udzielił odpowiedzi na pytania Cezia i Krzysztofa. Według mnie nie ma możliwości, aby ropa przedostawała się spod podkładki, czyli z wnętrza cylindra i wyszła na wierzch. Z wnętrza cylindra przez te podkładki możesz mieć nagar czyli spalony olej silnikowy, który stopniowo może powodować zapchanie smoka pompy olejowej i zatarcie silnika, ale ja nigdy nie słyszałem o wydmuchiwaniu paliwa w systemie CR spod podkładki uszczelniającej. Dla mnie mogą być następujące źródła:
1) źle dokręcony przewód wysokiego ciśnienia/pęknięta nakrętka
2) przeciekający przelew
3) pęknięty/nieszczelny wtryskiwacz
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#9 Postautor: Marek » poniedziałek, 18 lipca 2016, 22:23

Błąd na rysunku , 24 powinna być podkładka miedziana , a oringi tam gdzie 19 . :)

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#10 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 18 lipca 2016, 22:28

Lopunia masz rację prawidłowy numer to 33813-4A000 w komplecie 4 podkładki GASKET-INJECTOR Engine Capacity: D4CB(A ENG); Fuel Type: T/C INTER COOLER koszt zakupu 10 złotych :)
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
spth
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 68
Rejestracja: piątek, 22 sierpnia 2014, 23:51
Skąd jesteś: Jelenia Góra
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2016
Inny Samochód: Sportage
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 diesel bezawaryjne.
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#11 Postautor: spth » poniedziałek, 18 lipca 2016, 22:40

Witam !
Podkładka miedziana uszczelnia cylinder i nie ma możliwości by tamtędy płynęło paliwo. Oring na wtrysku uszczelnia kanał wtryskiwacza w głowicy od zanieczyszczeń z zewnątrz. Po prostu by się nie zapiekł.
pzdr

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#12 Postautor: lopunia » poniedziałek, 18 lipca 2016, 22:42

spth dobrze to przedstawiłeś.
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#13 Postautor: Peter » poniedziałek, 18 lipca 2016, 23:46

Marek pisze:Błąd na rysunku , 24 powinna być podkładka miedziana , a oringi tam gdzie 19 . :)


Tak jest jak napisałeś :happy2: , na tym schemacie, który wrzuciłem podkładki opisano pod nr 25 :hmm:

lopunia, również Tobie należy się przyznanie racji, zasugerowałem się schematem z PARTSOUQ.COM, któy jak widać okazał się błędny w opisie.

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#14 Postautor: decki » wtorek, 19 lipca 2016, 16:11

A więc zdiagnozowałem, faktycznie wycieka z przewodów wysokiego ciśnienia przy samym wtryskiwaczu.
Zastanawiam się tylko jak to uszczelnić.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Wyciek paliwa z pod wtryskiwacza

#15 Postautor: Peter » środa, 20 lipca 2016, 15:35

W pierwszym poście napisałeś, że jesteś pewny że "Napewno to leci z pod wtryskiwaczy nie z przewodów zasilających" jednak okazało się, że cieknie na przewodach, jak do tego doszedłeś ?, czy jest na to jakiś sposób, wystąpił jakiś zbieg okoliczności, czy po prostu nie zwróciłeś bacznej uwagi. Pytanie kieruje dlatego, że chyba mam podobną sytuację, przy pierwszym i drugim wtrysku jest mokra plama wokół gniazda, z tym, że nie jest to sama ropa, tylko mieszanka z takim szlamem. Sprawdzałem osobiście pod względem wycieku ja, jak i również mój znajomek i nic nie wyszło. Wyczyściłem dokładnie te miejsca i odczekam trochę, łudząc się, że to jedynie jakieś paprochy.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości