Kolo pasowe alternatora
Moderator: Moderator
- pioter
- awansowałem na
- Posty: 68
- Wiek: 38
- Rejestracja: środa, 5 lutego 2014, 12:01
- Skąd jesteś: Jelenia Gora
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 163
- Inny Samochód: Kia Clarus
- Kontaktowanie:
Kolo pasowe alternatora
Witajcie! od wczoraj mam maly gnembiacy problem.Po odpaleniu silnika slychac pisk na wolnych obrotach,a po dodaniu gazu piszczenie ustaje.Po otwarciu maski zauwazylem, ze kolo pasowe alternatora lata w przod i tyl na walku.Podpowiedzcie prosze czy jest sens wymieniac samo kolo pasowe,czy lepiej poszukac alternatora.Pozdrawiam
- jaro
- MODERATOR
- Posty: 341
- Wiek: 43
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 22:58
- Skąd jesteś: Lubuskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Kolo pasowe alternatora
Samo koło pasowe alternatora ze sprzęgłem jest do kupienia od 100 do 200 zł. Alternator kompletny nowy można kupić za ok. 680 zł firmy AS (ALTERNATOR A9019 HYUNDAI H-1 KIA SORENTO 2.5 CRDi). Wszystko zależy czy sam wymienisz rolkę i czy reszta alternatora działała prawidłowo. Nowy alternator jest z pompką vacum, która znajduje się z tyłu. Teraz pewnie nie sprawdzisz czy wytwarza podciśnienie skoro rolka lata na ośce alternatora, to może już nie napędzać prawidłowo. Wszystko zależy od twoich możliwości naprawy a przede wszystkim diagnozy, czy po wymianie rolki będzie wszystko pracować jak powinno, w jakim stanie są pozostałe łożyska. Najlepiej jakby okazało się, że wystarczy wymienić tylko rolkę.
- pioter
- awansowałem na
- Posty: 68
- Wiek: 38
- Rejestracja: środa, 5 lutego 2014, 12:01
- Skąd jesteś: Jelenia Gora
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 163
- Inny Samochód: Kia Clarus
- Kontaktowanie:
Re: Kolo pasowe alternatora
Popołudniu podjade na warsztat niech dokładnie sprawdzą co i jak.Ale bardziej jestem nastawiony na wymianę alternatora,może jakaś używke znajde.Dziekuje jaro
- jaro
- MODERATOR
- Posty: 341
- Wiek: 43
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 22:58
- Skąd jesteś: Lubuskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Kolo pasowe alternatora
Ja miałem ten dylemat 2 tygodnie temu, z tym że u mnie oprócz hałasującej rolki nie miałem ładowania i podciśnienie kulało. Kupiłem i wymieniłem na ten alternator firmy AS, który podałem wcześniej. Nabyłem go po sąsiedzku za 640 zł. Sama wymiana zajęła niecałą godzinę bez pośpiechu. Wymieniłem na nowy, bo wydaje mi się że pewniejszy niż używany, a w dodatku potrzebowałem jak najszybciej usprawnić samochód (bez testowania czy coś jeszcze należy wymienić) bo na samym akumulatorze za wiele nie mogłem jeździć.
Używany to loteria bo nie wiadomo w jakim jest stanie i jak długo pociągnie a koszt około 300żł, tak jak ja szukałem. Są też regenerowane ale ich ceny to jakieś 400-600 zł (oczywiście są i droższe). Nowe zamienniki to od 600 w górę. Oryginał 2400zł
Używany to loteria bo nie wiadomo w jakim jest stanie i jak długo pociągnie a koszt około 300żł, tak jak ja szukałem. Są też regenerowane ale ich ceny to jakieś 400-600 zł (oczywiście są i droższe). Nowe zamienniki to od 600 w górę. Oryginał 2400zł
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Kolo pasowe alternatora
Ceny używanych alternatorów z pompą vacu na znanym portalu aukcyjnym zaczynają się od ok. 100 zł. Kupiłem taki alternator i jak na razie działa bardzo dobrze.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- pioter
- awansowałem na
- Posty: 68
- Wiek: 38
- Rejestracja: środa, 5 lutego 2014, 12:01
- Skąd jesteś: Jelenia Gora
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 163
- Inny Samochód: Kia Clarus
- Kontaktowanie:
Re: Kolo pasowe alternatora
Jakiś przedział rocznikowy? znalazłem kilka, ale rocznik w opisie od 2003-2009 a moja Sorcia 2002r
- jaro
- MODERATOR
- Posty: 341
- Wiek: 43
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 22:58
- Skąd jesteś: Lubuskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Kolo pasowe alternatora
Co do ceny używanych alternatorów to faktycznie jest około 100 zł. Moja pomyłka, sorki. Co do dobrania takiego jak jest u ciebie to kieruj się numerem i parametrami, bo te ich opisy co do roczników to jest różnie. Mój był podany jako do 08.2002-.... .
-
- To ja
- Posty: 261
- Wiek: 36
- Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
- Skąd jesteś: Włoszakowice
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2014
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 226000
- Inny Samochód: Lexus RX 400H
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Kolo pasowe alternatora
Zakupiłem alternator na tej aukcji : http://allegro.pl/show_item.php?item=6446028706
No i dziś zabrałem się za wymianę. I tak : napinacz był nie do ruszenia - dopiero po ok godziny walki z nim udało mi się go poluzować i zdjąć pasek. Miałem oryginalny nowy, poprzedni zamiennik Gates czy jakoś tak nie był styrany ale jak się nowy to się wymienia przy okazji.
No i po kolei - nie koniecznie trzeba zdejmować osłonę chłodnicy górną ale to ułatwia sprawę.
Zapieczony napinacz po prostu traktowałem wd 40 aż do skutku. Jak puścił to zaczęły się schody z wymianą alternatora.
Zamówiony powyżej zamiennik - działa, trzyma napięcie ale - wyjście z dołu na wąż oleju jest w nim mniejsze o ok. 5 mm niż w oryginale! Więc walił olej po części silnika. Po jeździe próbnej byłem w szoku, a nic na postoju nie wskazywało na powyższe. Po drugie śruba do pompy oleju, nie wiem czemu vacum pomp to nazywacie, nie wchodziła do końca i też walił z tego otworu olej
Jaki z tego morał - kupujcie oryginały lub regenerowane sprzęty.
No i dziś zabrałem się za wymianę. I tak : napinacz był nie do ruszenia - dopiero po ok godziny walki z nim udało mi się go poluzować i zdjąć pasek. Miałem oryginalny nowy, poprzedni zamiennik Gates czy jakoś tak nie był styrany ale jak się nowy to się wymienia przy okazji.
No i po kolei - nie koniecznie trzeba zdejmować osłonę chłodnicy górną ale to ułatwia sprawę.
Zapieczony napinacz po prostu traktowałem wd 40 aż do skutku. Jak puścił to zaczęły się schody z wymianą alternatora.
Zamówiony powyżej zamiennik - działa, trzyma napięcie ale - wyjście z dołu na wąż oleju jest w nim mniejsze o ok. 5 mm niż w oryginale! Więc walił olej po części silnika. Po jeździe próbnej byłem w szoku, a nic na postoju nie wskazywało na powyższe. Po drugie śruba do pompy oleju, nie wiem czemu vacum pomp to nazywacie, nie wchodziła do końca i też walił z tego otworu olej
Jaki z tego morał - kupujcie oryginały lub regenerowane sprzęty.
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Kolo pasowe alternatora
moka pisze:Zakupiłem alternator na tej aukcji : http://allegro.pl/show_item.php?item=6446028706
To nie jest oryginalny alternator od Sorento, co widać chociażby po umiejscowieniu zacisku prądowego. W Sorento jest on równoległy do osi alternatora.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości