Sorento CRDi '07 - niskie obroty, brak reakcji na gaz

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Bravohugo
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2016, 15:54
Skąd jesteś: Mountrath/Szczecin
Rok: 2004
Inny Samochód: Saab 93 2.2 TID
Kontaktowanie:

Sorento CRDi '07 - niskie obroty, brak reakcji na gaz

#1 Postautor: Bravohugo » poniedziałek, 23 maja 2016, 22:24

Witam wszystkich, czy ktoś posiada może dane, jakie ciśnienie i dawka paliwa powinny być na listwie podczas rozruchu, na zimnym oraz ciepłym silniku?
Za wszelkie informacje dziękuję.
Pozdrawiam, Przemek.

Bravohugo
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2016, 15:54
Skąd jesteś: Mountrath/Szczecin
Rok: 2004
Inny Samochód: Saab 93 2.2 TID
Kontaktowanie:

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#2 Postautor: Bravohugo » poniedziałek, 23 maja 2016, 22:42

Przepraszam bardzo, za zbyt mało szczegółowe zapytanie,oznacza to, że coś w moim autku nie za dobrze, bo na wolnych mam 320~, a po zagrzaniu zero reakcji na gaz i brak błędów w komputerze.. :hmm:

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#3 Postautor: Murzyn1313 » wtorek, 24 maja 2016, 09:16

Poszukaj wątku o HI-Scan i przykładowych wynikach ze skanów użytkowników.
Dodatkowo sprawdź prawy słupek koło kostki pasażera gdyż były przypadki zalania/zawilgocenia kostek na tym słupku i sygnał z potencjometru gazu nie dochodził do ECU.
Obrazek

Bravohugo
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2016, 15:54
Skąd jesteś: Mountrath/Szczecin
Rok: 2004
Inny Samochód: Saab 93 2.2 TID
Kontaktowanie:

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#4 Postautor: Bravohugo » wtorek, 24 maja 2016, 10:44

Dziękuje za zainteresowanie, niestety, żaden z użytkowników nie miał takiego problemu, który występuje u mnie.
Problem polega na tym, że silnik po uruchomieniu na zimno, pracuje "perfecto", zero dymienia, jest moc, można jeździć.
Po podgrzaniu silnika (temp. powyżej 1/4 wskaźnika na desce), jak go zgaszę i odpalę to obroty zbyt niskie oraz zero reakcji na gaz.
Mogę dodać również:
- Wtryski według speca, jak nowe
- Pompa wysokiego również
- Nowy czujnik położenia wałka rozrządu
- Nowy czujnik temperatury
- Bak paliwa czysty
- Filtr w baku paliwa rozbierałem i czyściłem
- Filtr paliwa w komorze silnika czysty

Murzyn1313 pisze:Poszukaj wątku o HI-Scan i przykładowych wynikach ze skanów użytkowników.
Dodatkowo sprawdź prawy słupek koło kostki pasażera gdyż były przypadki zalania/zawilgocenia kostek na tym słupku i sygnał z potencjometru gazu nie dochodził do ECU.


Miejsce mocowania ECU, kostki na słupku zero wilgoci.
Odzyskuje gaz jak po uruchomieniu wypnę/wepnę czujnik temperatury silnika lub rail pressure sensor.
Pytanie moje, czy zbyt wysokie ciśnienie może powodować takie objawy?

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#5 Postautor: miro » wtorek, 24 maja 2016, 11:10

Co prawda kolega ma inny silnik, ale objawy zbliżone.
Przy pewnej temperaturze silnik ciężko odpala.

viewtopic.php?f=35&t=8604

Może te dwa przypadki mają jakiś wspólny uszkodzony element? :hmm:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#6 Postautor: vokal » wtorek, 24 maja 2016, 12:19

Jak wyglądają spaliny po włączeniu silnika przy braku reakcji na gaz?
Nie masz przypadkiem wtedy czarnej chmury z rury wydechowej?
Może winny być zawór klapy gaszącej, albo sama klapa.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#7 Postautor: Peter » wtorek, 24 maja 2016, 15:46

vokal, tak z ciekawości zapytam, o jakiej klapie gaszącej piszesz, czy masz na myśli klapkę przepustnicy ? Jeżeli tak, to nasuwa się kolejne pytanie, czy za gaszenie silnika nie odpowiada czasami sterownik, który odcina paliwo, a ta nieszczęsna klapka steruje powietrzem w zależności od parametrów silnika, mając za zadanie jedynie utrzymać jak największy moment obrotowy :hmm: . Wracając do tematu, miałem, co prawda w innym aucie, podobne objawy i przyczyną był czujnik położenia przepustnicy TPS, ale czy w Sorento jest podobnie, niech się wypowiedzą bardziej wtajemniczeni.

Awatar użytkownika
bogunow
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 545
Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
Skąd jesteś: Łomża
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Inny Samochód: MB W164 320 CDI
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#8 Postautor: bogunow » wtorek, 24 maja 2016, 15:54

Pewnie chodzi o klapę gaszącą, która znajduje się między intercoolerem a kolektorem dolotowym.
Po wyłączeniu silnika odcina ona dopływ powietrza.
Obrazek

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#9 Postautor: Peter » wtorek, 24 maja 2016, 19:14

bogunow, w opisywanym przez Ciebie miejscu jest raczej zawór EGR, a nie klapka gasząca, a to dwa różne podzespoły. Jeżeli jednak tak by było jak piszesz, to ta klapa była by swoistym zabezpieczeniem przy rozbieganiu turbiny, a z tego co wyczytałem na forum nie ma takiego :hmm:

Awatar użytkownika
bogunow
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 545
Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
Skąd jesteś: Łomża
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Inny Samochód: MB W164 320 CDI
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#10 Postautor: bogunow » wtorek, 24 maja 2016, 19:45

Zbychu nie mam już sorento więc zdjęcia nie zrobię :(
Poczytaj gdzie jest klapa gasząca, jest na dolocie przed kolektorem - odcina dopływ powietrza.
U mnie zamykała się ona na chwilę podczas gaszenia silnika po czym ponownie się otwierała.
search.php?keywords=klapa+gasz%C4%85ca&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj
Obrazek

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#11 Postautor: Peter » wtorek, 24 maja 2016, 22:15

Dziękuję, jasne że poczytam, jeżeli jest ten zawór i faktycznie odpowiada on za zamknięcie dopływu powietrza, a w konsekwencji zgaszeniem motoru, to jest szansa zrobić sobie zabezpieczenie w razie problemów z turbiną, aż dziwi mnie dlaczego nikt nie idzie w tą stronę, a zwłaszcza ci, którzy pomykają automatami :hmm:

Awatar użytkownika
bogunow
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 545
Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
Skąd jesteś: Łomża
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Inny Samochód: MB W164 320 CDI
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#12 Postautor: bogunow » wtorek, 24 maja 2016, 22:35

Jest tam taka dźwignia, którą można ręcznie docisnąć i przygasić motor. Też myślałem o tym, że przy "rozbieganiu" diesla można by ręcznie stłumić przepływ powietrza i oleju.
Obrazek

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#13 Postautor: Peter » wtorek, 24 maja 2016, 22:46

W takim razie temat rozwojowy, można by coś pomyśleć o sterowaniu z kabiny. Nie doświadczyłem rozbiegania turbiny, ale z tego co widziałem na filmiach, to chyba mało kto zdążył by reagować pod maską, a i spora część z różnych powodów nawet by o tym nie myślała.

Awatar użytkownika
bogunow
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 545
Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
Skąd jesteś: Łomża
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Inny Samochód: MB W164 320 CDI
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#14 Postautor: bogunow » wtorek, 24 maja 2016, 22:57

Teoretycznie chyba jest to możliwe.
Trzeba zachować zimną krew żeby w takim momencie, gdy silnik wyje na max obrotach manipulować ręką przy klapie.
Obrazek

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi

#15 Postautor: Peter » wtorek, 24 maja 2016, 23:24

Ktoś podawał na forum dość szczegółowo jak szybko znika olej przy awarii turbo, nie jestem pewien, ale chyba był to Admin. Niemniej jednak zgodzę się z Tobą, że teoretycznie jest to możliwe, gorzej z praktyką, a i przydało by się uwzględnić, że na forum mamy Panie, którym na pewno było by wygodniej zażegnać awarię poprawiając makijaż :)


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości