Sorento CRDi '07 - niskie obroty, brak reakcji na gaz
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: niedziela, 22 maja 2016, 15:54
- Skąd jesteś: Mountrath/Szczecin
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Saab 93 2.2 TID
- Kontaktowanie:
Sorento CRDi '07 - niskie obroty, brak reakcji na gaz
Witam wszystkich, czy ktoś posiada może dane, jakie ciśnienie i dawka paliwa powinny być na listwie podczas rozruchu, na zimnym oraz ciepłym silniku?
Za wszelkie informacje dziękuję.
Pozdrawiam, Przemek.
Za wszelkie informacje dziękuję.
Pozdrawiam, Przemek.
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: niedziela, 22 maja 2016, 15:54
- Skąd jesteś: Mountrath/Szczecin
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Saab 93 2.2 TID
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
Przepraszam bardzo, za zbyt mało szczegółowe zapytanie,oznacza to, że coś w moim autku nie za dobrze, bo na wolnych mam 320~, a po zagrzaniu zero reakcji na gaz i brak błędów w komputerze..
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
Poszukaj wątku o HI-Scan i przykładowych wynikach ze skanów użytkowników.
Dodatkowo sprawdź prawy słupek koło kostki pasażera gdyż były przypadki zalania/zawilgocenia kostek na tym słupku i sygnał z potencjometru gazu nie dochodził do ECU.
Dodatkowo sprawdź prawy słupek koło kostki pasażera gdyż były przypadki zalania/zawilgocenia kostek na tym słupku i sygnał z potencjometru gazu nie dochodził do ECU.
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: niedziela, 22 maja 2016, 15:54
- Skąd jesteś: Mountrath/Szczecin
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Saab 93 2.2 TID
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
Dziękuje za zainteresowanie, niestety, żaden z użytkowników nie miał takiego problemu, który występuje u mnie.
Problem polega na tym, że silnik po uruchomieniu na zimno, pracuje "perfecto", zero dymienia, jest moc, można jeździć.
Po podgrzaniu silnika (temp. powyżej 1/4 wskaźnika na desce), jak go zgaszę i odpalę to obroty zbyt niskie oraz zero reakcji na gaz.
Mogę dodać również:
- Wtryski według speca, jak nowe
- Pompa wysokiego również
- Nowy czujnik położenia wałka rozrządu
- Nowy czujnik temperatury
- Bak paliwa czysty
- Filtr w baku paliwa rozbierałem i czyściłem
- Filtr paliwa w komorze silnika czysty
Miejsce mocowania ECU, kostki na słupku zero wilgoci.
Odzyskuje gaz jak po uruchomieniu wypnę/wepnę czujnik temperatury silnika lub rail pressure sensor.
Pytanie moje, czy zbyt wysokie ciśnienie może powodować takie objawy?
Problem polega na tym, że silnik po uruchomieniu na zimno, pracuje "perfecto", zero dymienia, jest moc, można jeździć.
Po podgrzaniu silnika (temp. powyżej 1/4 wskaźnika na desce), jak go zgaszę i odpalę to obroty zbyt niskie oraz zero reakcji na gaz.
Mogę dodać również:
- Wtryski według speca, jak nowe
- Pompa wysokiego również
- Nowy czujnik położenia wałka rozrządu
- Nowy czujnik temperatury
- Bak paliwa czysty
- Filtr w baku paliwa rozbierałem i czyściłem
- Filtr paliwa w komorze silnika czysty
Murzyn1313 pisze:Poszukaj wątku o HI-Scan i przykładowych wynikach ze skanów użytkowników.
Dodatkowo sprawdź prawy słupek koło kostki pasażera gdyż były przypadki zalania/zawilgocenia kostek na tym słupku i sygnał z potencjometru gazu nie dochodził do ECU.
Miejsce mocowania ECU, kostki na słupku zero wilgoci.
Odzyskuje gaz jak po uruchomieniu wypnę/wepnę czujnik temperatury silnika lub rail pressure sensor.
Pytanie moje, czy zbyt wysokie ciśnienie może powodować takie objawy?
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
Co prawda kolega ma inny silnik, ale objawy zbliżone.
Przy pewnej temperaturze silnik ciężko odpala.
viewtopic.php?f=35&t=8604
Może te dwa przypadki mają jakiś wspólny uszkodzony element?
Przy pewnej temperaturze silnik ciężko odpala.
viewtopic.php?f=35&t=8604
Może te dwa przypadki mają jakiś wspólny uszkodzony element?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
Jak wyglądają spaliny po włączeniu silnika przy braku reakcji na gaz?
Nie masz przypadkiem wtedy czarnej chmury z rury wydechowej?
Może winny być zawór klapy gaszącej, albo sama klapa.
Nie masz przypadkiem wtedy czarnej chmury z rury wydechowej?
Może winny być zawór klapy gaszącej, albo sama klapa.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
vokal, tak z ciekawości zapytam, o jakiej klapie gaszącej piszesz, czy masz na myśli klapkę przepustnicy ? Jeżeli tak, to nasuwa się kolejne pytanie, czy za gaszenie silnika nie odpowiada czasami sterownik, który odcina paliwo, a ta nieszczęsna klapka steruje powietrzem w zależności od parametrów silnika, mając za zadanie jedynie utrzymać jak największy moment obrotowy . Wracając do tematu, miałem, co prawda w innym aucie, podobne objawy i przyczyną był czujnik położenia przepustnicy TPS, ale czy w Sorento jest podobnie, niech się wypowiedzą bardziej wtajemniczeni.
- bogunow
- ASSISTANCE
- Posty: 545
- Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
- Skąd jesteś: Łomża
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Inny Samochód: MB W164 320 CDI
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
Pewnie chodzi o klapę gaszącą, która znajduje się między intercoolerem a kolektorem dolotowym.
Po wyłączeniu silnika odcina ona dopływ powietrza.
Po wyłączeniu silnika odcina ona dopływ powietrza.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
bogunow, w opisywanym przez Ciebie miejscu jest raczej zawór EGR, a nie klapka gasząca, a to dwa różne podzespoły. Jeżeli jednak tak by było jak piszesz, to ta klapa była by swoistym zabezpieczeniem przy rozbieganiu turbiny, a z tego co wyczytałem na forum nie ma takiego
- bogunow
- ASSISTANCE
- Posty: 545
- Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
- Skąd jesteś: Łomża
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Inny Samochód: MB W164 320 CDI
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
Zbychu nie mam już sorento więc zdjęcia nie zrobię
Poczytaj gdzie jest klapa gasząca, jest na dolocie przed kolektorem - odcina dopływ powietrza.
U mnie zamykała się ona na chwilę podczas gaszenia silnika po czym ponownie się otwierała.
search.php?keywords=klapa+gasz%C4%85ca&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj
Poczytaj gdzie jest klapa gasząca, jest na dolocie przed kolektorem - odcina dopływ powietrza.
U mnie zamykała się ona na chwilę podczas gaszenia silnika po czym ponownie się otwierała.
search.php?keywords=klapa+gasz%C4%85ca&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
Dziękuję, jasne że poczytam, jeżeli jest ten zawór i faktycznie odpowiada on za zamknięcie dopływu powietrza, a w konsekwencji zgaszeniem motoru, to jest szansa zrobić sobie zabezpieczenie w razie problemów z turbiną, aż dziwi mnie dlaczego nikt nie idzie w tą stronę, a zwłaszcza ci, którzy pomykają automatami
- bogunow
- ASSISTANCE
- Posty: 545
- Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
- Skąd jesteś: Łomża
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Inny Samochód: MB W164 320 CDI
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
Jest tam taka dźwignia, którą można ręcznie docisnąć i przygasić motor. Też myślałem o tym, że przy "rozbieganiu" diesla można by ręcznie stłumić przepływ powietrza i oleju.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
W takim razie temat rozwojowy, można by coś pomyśleć o sterowaniu z kabiny. Nie doświadczyłem rozbiegania turbiny, ale z tego co widziałem na filmiach, to chyba mało kto zdążył by reagować pod maską, a i spora część z różnych powodów nawet by o tym nie myślała.
- bogunow
- ASSISTANCE
- Posty: 545
- Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
- Skąd jesteś: Łomża
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Inny Samochód: MB W164 320 CDI
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
Teoretycznie chyba jest to możliwe.
Trzeba zachować zimną krew żeby w takim momencie, gdy silnik wyje na max obrotach manipulować ręką przy klapie.
Trzeba zachować zimną krew żeby w takim momencie, gdy silnik wyje na max obrotach manipulować ręką przy klapie.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Kia Sorento 2007 2.5 CRDi
Ktoś podawał na forum dość szczegółowo jak szybko znika olej przy awarii turbo, nie jestem pewien, ale chyba był to Admin. Niemniej jednak zgodzę się z Tobą, że teoretycznie jest to możliwe, gorzej z praktyką, a i przydało by się uwzględnić, że na forum mamy Panie, którym na pewno było by wygodniej zażegnać awarię poprawiając makijaż
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości