Pytanie o silnik 2.5 CRDi 170 KM i turbinę
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: wtorek, 1 marca 2016, 17:37
- Skąd jesteś: Gdynia
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 217000
- Kontaktowanie:
Pytanie o silnik 2.5 CRDi 170 KM i turbinę
Witam!
Szukałem podobnych tematów, ale nie bardzo mogłem cokolwiek znaleźć, dlatego zakładam nowy...
Mam do Was pytanko, mianowicie mam możliwość zakupu Sorento z końca 2006r. po lifcie (2.5 CRDi 170KM) od znajomego, generalnie auto bardzo zadbane, itp. Czytałem trochę o tym wszystkim i gdzieś znalazłem informację, że ten silnik w automacie, w momencie awarii turbiny ma tendencję do "rozbiegania" się i zacierania w jego konsekwencji... Auto które mogę kupić jest właśnie z automatyczną skrzynią biegów i stąd moje pytanie do Was wszystkich, czy naprawdę tak często zdarzają się usterki turbiny (jak się o nią dba i chłodzi, itp.) i czy od razu jak silnik zassie olej, to rzeczywiście nic nie da się zrobić. Czy zdarza się to często w Sorento z tym silnikiem? Pozdrawiam!
Szukałem podobnych tematów, ale nie bardzo mogłem cokolwiek znaleźć, dlatego zakładam nowy...
Mam do Was pytanko, mianowicie mam możliwość zakupu Sorento z końca 2006r. po lifcie (2.5 CRDi 170KM) od znajomego, generalnie auto bardzo zadbane, itp. Czytałem trochę o tym wszystkim i gdzieś znalazłem informację, że ten silnik w automacie, w momencie awarii turbiny ma tendencję do "rozbiegania" się i zacierania w jego konsekwencji... Auto które mogę kupić jest właśnie z automatyczną skrzynią biegów i stąd moje pytanie do Was wszystkich, czy naprawdę tak często zdarzają się usterki turbiny (jak się o nią dba i chłodzi, itp.) i czy od razu jak silnik zassie olej, to rzeczywiście nic nie da się zrobić. Czy zdarza się to często w Sorento z tym silnikiem? Pozdrawiam!
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie - Silnik 2.5 CRDi 170 KM
Usterki turbiny zdarzają przy przebiegu ok. 250 tys. km. Ale wystarczy ją zregenerować po pierwszych objawach niesprawności: ciemny dym, spadek mocy. Jak będziesz właściwie dbał o turbinę ( i cały samochód ) oraz na bieżąco usuwał usterki, to będziesz jeździł bezawaryjnie.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie - Silnik 2.5 CRDi 170 KM
achmiel92 najpierw przywitanie w odpowiednim dziale, a potem możesz zadawać pytania do woli.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: wtorek, 1 marca 2016, 17:37
- Skąd jesteś: Gdynia
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 217000
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie - Silnik 2.5 CRDi 170 KM
Przepraszam - zaraz to zrobię :D
A co do turbiny i silnika... Ogólnie zawsze jeździłem dieslem i zawsze dbałem, a wydaje mi się, że turbo nie pada w taki sposób, że od razu puszcza tyle oleju, że nie da się zgasić silnika... Prawda? A ja zawsze wszystko obserwuje i sprawdzam, więc nie powinno być z tym kłopotu. Po prostu gdzieś, na jakiejś "mądrej" stronie wyczytałem, że odradzają diesla z automatem, bo to częsta usterka i często zacierają się silniki...
A co do turbiny i silnika... Ogólnie zawsze jeździłem dieslem i zawsze dbałem, a wydaje mi się, że turbo nie pada w taki sposób, że od razu puszcza tyle oleju, że nie da się zgasić silnika... Prawda? A ja zawsze wszystko obserwuje i sprawdzam, więc nie powinno być z tym kłopotu. Po prostu gdzieś, na jakiejś "mądrej" stronie wyczytałem, że odradzają diesla z automatem, bo to częsta usterka i często zacierają się silniki...
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie - Silnik 2.5 CRDi 170 KM
Akurat mi się to zdarzyło ale teraz wiem , że sam do tego doprowadziłem.
No i dzięki temu założyłem to forum , aby zapobiegać, między innymi, takim sytuacjom.
Odkąd na Forum udzielamy instrukcji jak dbać o turbinę nie odnotowano takich przypadków.
No i dzięki temu założyłem to forum , aby zapobiegać, między innymi, takim sytuacjom.
Odkąd na Forum udzielamy instrukcji jak dbać o turbinę nie odnotowano takich przypadków.
- anhar
- To ja
- Posty: 291
- Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
- Skąd jesteś: Piwniczna
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 136000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie - Silnik 2.5 CRDi 170 KM
Uściślając, " rozbieganie" się silnika przy rozszczelnieniu się turbiny występuje niezależnie od typu skrzyni biegów. Różnica polega na tym że silnik z manualną skrzynią można łatwo zgasić natomiast z automatem jest trudno to zrobić. Tyle tylko że całe zdarzenie t/z niekontrolowany wzrost obrotów silnika następuje bardzo szybko i można po prostu nie zdążyć zareagować. Zdaje się że w zeszłym roku pisał na ten temat Kolega Madej.
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie - Silnik 2.5 CRDi 170 KM
Madejowi padła w 2014 roku .
viewtopic.php?f=25&t=7879&hilit=turbina
ale nie uszkodził silnika , być może dzięki naszym poradom , bo już chciał dolewać oleju i odpalać .
Jak widać, są to odosobnione przypadki i nie ma się czego bać .
viewtopic.php?f=25&t=7879&hilit=turbina
ale nie uszkodził silnika , być może dzięki naszym poradom , bo już chciał dolewać oleju i odpalać .
Jak widać, są to odosobnione przypadki i nie ma się czego bać .
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: wtorek, 1 marca 2016, 17:37
- Skąd jesteś: Gdynia
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 217000
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie - Silnik 2.5 CRDi 170 KM
Ogólnie wiem jak to wszystko wygląda, bardziej też interesuje mnie kwestia czy może być tak, że nie dymi nawet trochę ma moc i wszystko jest ok, a tu nagle zaczyna brać mega ilość oleju i albo zdążysz, albo nie... Czy może to odbyć się w jednej sekundzie bez wcześniejszych objaw ;)
No i drugie pytanie, bo "rozbieganie", to może zdarzyć się w każdym silniku, w każdym samochodzie... Miałem 2.0 TDCi, teraz mam 1.6 CRDi i na razie jest okej Tylko 1.9 dCi (Z Nissana Primery 2004 lub Renault Lauguny II) miały klapki zamykające dolot powietrza, przy gaszeniu zapłonu ze względu na mega częste przypadki. I moje pytanie czy po prostu często zdarza się to w Sorento z tym silnikiem 2.5 CRDi 170 KM.
No i drugie pytanie, bo "rozbieganie", to może zdarzyć się w każdym silniku, w każdym samochodzie... Miałem 2.0 TDCi, teraz mam 1.6 CRDi i na razie jest okej Tylko 1.9 dCi (Z Nissana Primery 2004 lub Renault Lauguny II) miały klapki zamykające dolot powietrza, przy gaszeniu zapłonu ze względu na mega częste przypadki. I moje pytanie czy po prostu często zdarza się to w Sorento z tym silnikiem 2.5 CRDi 170 KM.
- spth
- awansowałem na
- Posty: 68
- Rejestracja: piątek, 22 sierpnia 2014, 23:51
- Skąd jesteś: Jelenia Góra
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2016
- Inny Samochód: Sportage
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 diesel bezawaryjne.
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie - Silnik 2.5 CRDi 170 KM
Witam !
Powiem coś co się nie spodoba. Przy normalnej eksploatacji nie ma czegoś takiego jak awaria turbosprężarki. Turbina nie pada od razu. Najpierw musi "nabrać" luzów, które słychać, spada moc, zaczyna delikatnie dymić. W dalszym okresie odgłosy się nasilają, moc drastycznie spada, zwiększone zużycie oleju. W krytycznym okresie zwiększone luzy wirnika powodują, że łopatki zaczynają trzeć o korpus turbiny i rozpadać się. Silnik zasysa do cylindra drobne kawałki metalu (spokojnie przejdą przez chłodnice). Tylko w niewielu przypadkach wtedy motor może zassać olej na którym będzie pracował. Trzeba raczej być ślepym i głuchym by do tego doprowadzić. Jaka jest na to rada. Sprawdzać poziom oleju, co jakiś czas ściągnąć rurę ssąca i obejrzeć wirnik, sprawdzić luzy poosiowe i nie żałować na olej (10 tys. max.).
pzdr
Powiem coś co się nie spodoba. Przy normalnej eksploatacji nie ma czegoś takiego jak awaria turbosprężarki. Turbina nie pada od razu. Najpierw musi "nabrać" luzów, które słychać, spada moc, zaczyna delikatnie dymić. W dalszym okresie odgłosy się nasilają, moc drastycznie spada, zwiększone zużycie oleju. W krytycznym okresie zwiększone luzy wirnika powodują, że łopatki zaczynają trzeć o korpus turbiny i rozpadać się. Silnik zasysa do cylindra drobne kawałki metalu (spokojnie przejdą przez chłodnice). Tylko w niewielu przypadkach wtedy motor może zassać olej na którym będzie pracował. Trzeba raczej być ślepym i głuchym by do tego doprowadzić. Jaka jest na to rada. Sprawdzać poziom oleju, co jakiś czas ściągnąć rurę ssąca i obejrzeć wirnik, sprawdzić luzy poosiowe i nie żałować na olej (10 tys. max.).
pzdr
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: wtorek, 1 marca 2016, 17:37
- Skąd jesteś: Gdynia
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 217000
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 CRDi 170 KM i turbinę.
Tak jak mówię, to nie mój pierwszy diesel, olej zmieniam często, o auto dbam, zawsze chłodzę turbo itp. Olej sprawdzam minimalnie raz na miesiąc i zawsze słyszę wszelkie niepokojące dźwięki Dzięki za odpowiedzi
- bogunow
- ASSISTANCE
- Posty: 545
- Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
- Skąd jesteś: Łomża
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Inny Samochód: MB W164 320 CDI
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie - Silnik 2.5 CRDi 170 KM
achmiel92 pisze:[...] Tylko 1.9 dCi (Z Nissana Primery 2004 lub Renault Lauguny II) miały klapki zamykające dolot powietrza, przy gaszeniu zapłonu ze względu na mega częste przypadki. I moje pytanie czy po prostu często zdarza się to w Sorento z tym silnikiem 2.5 CRDi 170 KM.
W Sorento też jest taka klapka, tylko nie wiem czy w przypadku rozbiegania się silnika (wysokie obroty i duże ciśnienie w rurze dolotowej) da ona radę się zamknąć.
Może można ją domknąć i przytrzymać ręką ? Była już kiedyś dyskusja jak postępować w takim przypadku gdy mamy skrzynię A/T.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 CRDi 170 KM i turbinę
Wszystkie awarie turbiny najpierw dają o sobie znać .
U Madej myślał , że to coś w radiu a ja przez tydzień czasu słyszałem dźwięk jakbym miał V8 , który zresztą bardzo mi się podobał , nadawał charakteru samochodowi , do czasu jak poszła turbina , zassała olej i rozwaliła kompletnie silnik.
Tak więc turbina zawsze daje znać , że coś jest nie tak , mimo , że nie dymi , nie było spadku mocy ani innych objawów , tylko dźwięk. Trzeba słuchać , lub sprawdzać częściej po 150000 km
A o zatrzymaniu silnika można zapomnieć
U Madej myślał , że to coś w radiu a ja przez tydzień czasu słyszałem dźwięk jakbym miał V8 , który zresztą bardzo mi się podobał , nadawał charakteru samochodowi , do czasu jak poszła turbina , zassała olej i rozwaliła kompletnie silnik.
Tak więc turbina zawsze daje znać , że coś jest nie tak , mimo , że nie dymi , nie było spadku mocy ani innych objawów , tylko dźwięk. Trzeba słuchać , lub sprawdzać częściej po 150000 km
A o zatrzymaniu silnika można zapomnieć
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: wtorek, 1 marca 2016, 17:37
- Skąd jesteś: Gdynia
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 217000
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 CRDi 170 KM i turbinę
Czyli Sorento nie wyróżnia się zupełnie niczym od innych diesli? Nie jest w niej nagminne rozbieganie silnika jak i ciągle awarię turbiny? ;)
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 CRDi 170 KM i turbinę
Jest zupełnie jak inne diesle , tylko fajniejszy w jeździe.
Inaczej po co bym kupował drugie
Inaczej po co bym kupował drugie
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: wtorek, 1 marca 2016, 17:37
- Skąd jesteś: Gdynia
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 217000
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie o silnik 2.5 CRDi 170 KM i turbinę
No tak! ;) Po prostu gdzieś wyczytałem, że w nich to się często zdarza i tyle. Ale jeżeli tam prawdopodobieństwo jest takie samo jak w każdym innym to już nie mam obaw ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości