Strona 4 z 4

Re: ciężkie odpalanie

: poniedziałek, 12 listopada 2018, 19:29
autor: angelus210
Ja stawiam na wtryski, u mnie na zimnym palił na strzał a gdy osiągnął temperaturę roboczą odpalenie było prawie niemożliwe. Zrób przelew i powinno się wyjaśnić.

Re: ciężkie odpalanie

: poniedziałek, 12 listopada 2018, 20:14
autor: Bodzion
maly_dawidek pisze:... tym razem jest tak że jak zimny to odpala bez problemu i a jak rozgrzany silnik już to trzeba krecić z kilka obrotów aby zapalił. Czy nadal tym sposobem obstawiacie na wtryski?

No przecież piszę Ci już od samego początku...
Na podstawie moich doświadczeń. Miałem dokładnie tak jak Ty teraz. I był nieszczelny jeden wtrysk.
Ty też masz walnięty jakiś wtrysk (oby jeden) na przelewie.
Bawisz się w wymianę filtrów (żartuję troszkę, to zawsze warto wymienić), zamiast zrobić test przelewowy i dowiedzieć się który leje.
Potem regeneracja, koniecznie i jedynie w Bosch Service i będzie znów dobrze jeździł.

Re: ciężkie odpalanie

: poniedziałek, 12 listopada 2018, 20:51
autor: Farmer1971
Tak, jak napisali przedmówcy- test przelewowy prawdę Ci powie :lol: . U mnie były identyczne objawy: zimny- palił od strzała, ciepły- trzeba pokręcić. Test pokazał nieszczelny trzeci wtryskiwacz. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Re: ciężkie odpalanie

: poniedziałek, 12 listopada 2018, 21:19
autor: Vilmos
Spróbuj odpalić na ciepłym z plaka. Ja bym obstawił wtryski, miałem podobny problem.

Re: ciężkie odpalanie

: środa, 14 listopada 2018, 21:13
autor: maly_dawidek
Wczoraj dokonałem próby przelewowej. wiem że powinna trwać około 4 minut lecz u mnie wystarczyło tyle
Screenshot_20181113-182506.jpg

aby pokazało oto taki wynik
IMG_20181113_182623.jpg
IMG_20181113_182623.jpg (280.15 KiB) Przejrzano 1947 razy



Dodam że pierwszy był wymieniany w lipcu a 3 pozostałe sprawdzane i nie wykazywały żadnych problemów.
Jestem teraz w poszukiwaniu wtrysków.

Re: ciężkie odpalanie

: środa, 14 listopada 2018, 21:29
autor: Bodzion
No przecież mówiłem od początku...
A teraz nie szukaj innych, tylko oddaj ten 3 i 4 do regeneracji.
Ale KONIECZNIE do Bosch Service aby zregenerowali je na oryginalnym zestawie producenta.
I po wymianie oringu i podkładki (koniecznie dedykowana z Bosch lub KIA) będzie OK.
To wariant minimum.
Maximum to regeneracja wszystkich wtryskiwaczy.

Re: ciężkie odpalanie

: środa, 14 listopada 2018, 22:58
autor: Vilmos
Mam deja vu, dokładnie jak mój problem sprzed roku.

Re: ciężkie odpalanie

: środa, 14 listopada 2018, 23:01
autor: maly_dawidek
Bodzion, jestem zmuszony albo poszukać teraz używek lecz sprawdzonych na maszynie tak jak kupiłem ten pierwszy, lub czekać do wiosny i zrobić dwa w boschu. zestawy startowe jeszcze posiadam w domu orginalne z KIA czyli podkładka, uszczelka (oring), śruba mocująca.

Re: ciężkie odpalanie

: czwartek, 15 listopada 2018, 05:03
autor: Bodzion
Popełnisz kolejny błąd.
Zresztą od początku robisz inaczej niż Ci mówię.
A mówię teraz tak:
Nie kupuj używanych wtryskow. To strata pieniędzy.
Jeżeli stoisz obecnie „cienko z kasą”, to zregeneruj ten 3 i 4. A potem kiedyś 1 i 2.
Regeneracja w Bosch to max 3 dni.
Części mają na miejscu.

Ech, gdyby ludzie naprawdę robili to co mówią im bardziej doświadczeni użytkownicy, to można by ograniczyć dyskusje o 2/3 w takich wątkach jak ten...

A tak rozmawiamy trochę o niczym... No ale „kto bogatemu zabroni” wyrzucać kasę w błoto...

Re: ciężkie odpalanie

: czwartek, 15 listopada 2018, 12:17
autor: Vilmos
Polecam regenerację wszystkich, robienie jednego czy dwóch daje chwilowy efekt wow, a potem rozczarowanie bo znowu coś nie tak. Zaciśnij zęby, poszukaj oszczędności ale zrób wszystkie, wbrew pozorom będzie taniej jak zrobisz wszystkie ( nawet jak teraz dołożysz). I najważniejsze poszukaj, popytaj znajomych dobrego specjalisty od regeneracji, nawet certyfikowane tzw markowe serwisy potrafią zrobić źle, tam pracuję tylko ludzie a logo to nie zawsze synonim dobrego.

Re: ciężkie odpalanie

: czwartek, 15 listopada 2018, 12:41
autor: angelus210
Jaki numer ma oryginalna podkładka miedziana pod wtrysk do 2.5?

Re: ciężkie odpalanie

: czwartek, 15 listopada 2018, 12:55
autor: alwo76
338134A000

Re: ciężkie odpalanie

: czwartek, 15 listopada 2018, 13:34
autor: Bodzion
Kolega maly_dawidek na Sorento z 2003 roku.
Czyli powinien mieć wtryski z końcówką 092
A trafić taki sprawny na rynku używanych nie jest łatwo...
Więc najpierw bym sprawdził jakie wtryski siedzą sobie w silniku, bo może być, że ten zakupiony wcześniej to np. taki z końcówką 186... a to już co innego.

Generalnie zgadzam się z przedmówcami - regeneracja wszystkich oryginalnych 092 w Bosch i problem znika na kolejne 10 lat.
Bo ze starego wtrysku zostaje jedynie obudowa, a wszystkie części wewnętrzne są nowe i oryginalne.

Re: ciężkie odpalanie

: czwartek, 15 listopada 2018, 17:57
autor: maly_dawidek
Tak owszem mam z końcówką 092. Pierwszy już był wymieniamy na używkę po regeneracji ponieważ mój miał pękniętą obudowę i bosch serwis nie chciał go zrobić dlatego kupiłem używany po regeneracji z wydrukami. Ale jeśli mogę to poczekam jeszcze chwilę i zrobię wpierw te dwa i będę obserwował co się będzie działo z resztą.

Re: ciężkie odpalanie

: poniedziałek, 25 lutego 2019, 21:10
autor: maly_dawidek
No i sorenciak całkiem przestał palić, tzn pali ale na plaka choć w niedziele nawet z plakiem nie dal rady. Jakieś namiary na regeneracje wtrysków, dobrego i w miare takiego serwisu ze slaskiego lub ewentualnie małopolskiego.