ciężkie odpalanie
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 160
- Wiek: 41
- Rejestracja: sobota, 27 czerwca 2015, 08:18
- Skąd jesteś: LBN
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: MB W245
- Kontaktowanie:
ciężkie odpalanie
znajomy posiada sorento 2,5 crdi - jako że gość jest "starszy" i nie bardzo z "internetami" obeznany to tak zapytam w jego imieniu
świece ok nowe, grzeją prąd idzie, aku sprawny na spoczynku ~12V, na jałowym ~13,8V
filtr paliwa nowy, bak czysty,
jak jest ciepło, albo silnik chwile pochodził pali od strzała
jak postoi przez noc trzeba "chełtać" próbuje łapać ale nie pali aż za 2-3-4 razem załapie
jak zapali to przez 2-3 sek. trzęsie budą i jest ok - tak jakby na jakiś gar nie łapał
nie dymi, nie kopci, wszystko po odpaleniu w normie
wtryski korekcja wygląda tak:
1. 1,080
2. 1,060
3. 1,20
4. 0,616
obroty 0,900rpm temp. silnika ok 40C
co może być?
świece ok nowe, grzeją prąd idzie, aku sprawny na spoczynku ~12V, na jałowym ~13,8V
filtr paliwa nowy, bak czysty,
jak jest ciepło, albo silnik chwile pochodził pali od strzała
jak postoi przez noc trzeba "chełtać" próbuje łapać ale nie pali aż za 2-3-4 razem załapie
jak zapali to przez 2-3 sek. trzęsie budą i jest ok - tak jakby na jakiś gar nie łapał
nie dymi, nie kopci, wszystko po odpaleniu w normie
wtryski korekcja wygląda tak:
1. 1,080
2. 1,060
3. 1,20
4. 0,616
obroty 0,900rpm temp. silnika ok 40C
co może być?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Trzęsienie budą po odpaleniu zimnego silnika to często wina braku grzania świec.
Sprawdzaliście czy świece faktycznie grzeją? Może bezpiecznik wywaliło
Sprawdzaliście czy świece faktycznie grzeją? Może bezpiecznik wywaliło
-
- moje konto
- Posty: 160
- Wiek: 41
- Rejestracja: sobota, 27 czerwca 2015, 08:18
- Skąd jesteś: LBN
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: MB W245
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
odpięte przewody i z przekaźnika prąd idzie, i na świece też idzie, świece nowe
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: ciężkie odpalanie
Wróżę z fusów ale być może to zawór bezpieczeństwa na listwie CR (trzeba sprawdzić ciśnienie) lub któryś z wtrysków.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Korekta jednego z wtryskiwaczy mocno odstaje od pozostałych, może być powodem spadku ciśnienia.
Druga sprawa to możliwość zapowietrzania się układu. Spróbuj następnym razem wpierw napompować układ pompką na filtrze, zobacz czy się poprawi.
Druga sprawa to możliwość zapowietrzania się układu. Spróbuj następnym razem wpierw napompować układ pompką na filtrze, zobacz czy się poprawi.
-
- teraz jestem
- Posty: 590
- Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 205555
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Ten temat się wyczerpał, ale ja mam podobny, więc się podczepię.
Zostawiłem raz samochód pod uczelnią na 5 godzin - nie chciał odpalić (temperatura około 0-5 stopni, wcześniej przy -20 odpalał bez problemu). Pomęczyłem silnik z 5 minut i odpalił. Następnego dnia do wymiany poszły świece żarowe (mechanik mówił, że podobno kilka było przepalonych, ale nie mam już do nich zaufania…). Minął prawie miesiąc, było elegancko aż do dzisiaj - 2 godziny postał na dworze (temp. około 5 stopni) i nie chciał odpalić (w międzyczasie padało… nie wiem czy mogło mieć to wpływ na cokolwiek). Za 4-5 razem załapał i już dalej odpalał bez problemu.
Zakładam póki co, że świece są okej - po odpaleniu buda nie trzęsła, jest ok. Żadne kontrolki się nie świecą.
Co jeszcze może powodować takie trudności?
Żeby było śmiesznie - za każdym razem działo się to pod uczelnią… Może mój czołg nie lubi się edukować? ;)
Zostawiłem raz samochód pod uczelnią na 5 godzin - nie chciał odpalić (temperatura około 0-5 stopni, wcześniej przy -20 odpalał bez problemu). Pomęczyłem silnik z 5 minut i odpalił. Następnego dnia do wymiany poszły świece żarowe (mechanik mówił, że podobno kilka było przepalonych, ale nie mam już do nich zaufania…). Minął prawie miesiąc, było elegancko aż do dzisiaj - 2 godziny postał na dworze (temp. około 5 stopni) i nie chciał odpalić (w międzyczasie padało… nie wiem czy mogło mieć to wpływ na cokolwiek). Za 4-5 razem załapał i już dalej odpalał bez problemu.
Zakładam póki co, że świece są okej - po odpaleniu buda nie trzęsła, jest ok. Żadne kontrolki się nie świecą.
Co jeszcze może powodować takie trudności?
Żeby było śmiesznie - za każdym razem działo się to pod uczelnią… Może mój czołg nie lubi się edukować? ;)
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Coś jak w SX4 z systemami Keyless pod marketami OBI
Sprawdź czy nie zacieka Ci wilgoć po prawym lewym słupku i czy jest sucho przy ECU.
Sprawdź czy nie zacieka Ci wilgoć po prawym lewym słupku i czy jest sucho przy ECU.
-
- teraz jestem
- Posty: 590
- Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 205555
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Hm, to będę musiał go zostawić na dworze podczas jakichś deszczów, żeby to sprawdzić
Swoją drogą, wilgoć przy ECU albo przy słupkach może powodować, że rozrusznik chodzi chodzi, silnik próbuje odpalić ale du...a?
Swoją drogą, wilgoć przy ECU albo przy słupkach może powodować, że rozrusznik chodzi chodzi, silnik próbuje odpalić ale du...a?
- dlubacz
- moja ranga
- Posty: 101
- Wiek: 32
- Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
- Skąd jesteś: Wałbrzych
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 243000
- Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Dobra... No mi niestety ten temat też najbardziej pasuje...
Moja Sorcia dostała w pełni zregenerowane wtryskiwacze - bo stare zaniemogły i auto gasło przy przyspieszaniu.
Po montażu nowych wtrysków i filtra odpaliła jak pszczółeczka za pierwszym razem od "strzała". A wcześniej witała się ze mną tylko po wcześniejszym odświeżeniu jej plakiem... Tylko, że po ok 3km zgasła - objawy jak przy zapchanym filtrze w baku, który jest czysty. Teraz znowu aby z nią porozmawiać trzeba użyć plaka - a i tak gaśnie.
Błąd - niskie ciśnienie na listwie
Ale ciśnienie spokojnie osiąga wartości w przedziale 400-900. Podczas odpalania jest błąd komunikacji z ECU i nie można odczytać wartości na rozruchu. Zanim auto zaczęło protestować, to dostało troszkę w tyłek w terenie z kąpielami błotnymi pod nadkole włącznie.
Już nie mam pomysłów co to może być. Świece wymieniłem właśnie na nowiutkie DENSO - autko dostało komplet filterków i płynów a tu doopa. Co to może być? Teraz już nie pokazało żadnego zapamiętanego błędu. Zalane ECU by się tak mogło zachowywać przy rozruchu i w trakcie jazdy?
Moja Sorcia dostała w pełni zregenerowane wtryskiwacze - bo stare zaniemogły i auto gasło przy przyspieszaniu.
Po montażu nowych wtrysków i filtra odpaliła jak pszczółeczka za pierwszym razem od "strzała". A wcześniej witała się ze mną tylko po wcześniejszym odświeżeniu jej plakiem... Tylko, że po ok 3km zgasła - objawy jak przy zapchanym filtrze w baku, który jest czysty. Teraz znowu aby z nią porozmawiać trzeba użyć plaka - a i tak gaśnie.
Błąd - niskie ciśnienie na listwie
Ale ciśnienie spokojnie osiąga wartości w przedziale 400-900. Podczas odpalania jest błąd komunikacji z ECU i nie można odczytać wartości na rozruchu. Zanim auto zaczęło protestować, to dostało troszkę w tyłek w terenie z kąpielami błotnymi pod nadkole włącznie.
Już nie mam pomysłów co to może być. Świece wymieniłem właśnie na nowiutkie DENSO - autko dostało komplet filterków i płynów a tu doopa. Co to może być? Teraz już nie pokazało żadnego zapamiętanego błędu. Zalane ECU by się tak mogło zachowywać przy rozruchu i w trakcie jazdy?
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Dłubacz spróbuj zdemontować boczek przy prawej nodze pasażera i zobacz czy nie ma tam wody na kościach.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- dlubacz
- moja ranga
- Posty: 101
- Wiek: 32
- Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
- Skąd jesteś: Wałbrzych
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 243000
- Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Jutro z rana tam zanurkuję i zobaczę jak to wygląda - ale nie chce mi się wierzyć aby ECU gasiło silnik podczas jazdy z powodu zamoknięcia...
- dlubacz
- moja ranga
- Posty: 101
- Wiek: 32
- Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
- Skąd jesteś: Wałbrzych
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 243000
- Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Dzisiaj autko już hula, a głównym winowajcą okazał się "Zawór regulacji ciśnienia na listwie wtryskowej", który sprawiał że ECU nie uruchamiał wtryskiwaczy podczas rozruchu i który gasił silnik, podczas pracy. Zawór wymieniony na używany z innego auta i jak ręką odjął :-)
Jako ciekawostkę dodam, że wg ASO taki zawór jest wymienialny tylko z całą listwą jako część "nierozbieralna" co jest nieprawdą, gdyż producent części BOSCH bez problemu ją udostępnia i dodatkowo jest ona taka sama jak w wielu innych dieslach z systemem CR tej generacji.
Podsumowanie i bezpośrednia przyczyna:
- zawór regulacji ciśnienia na listwie wtryskowej - uszkodzony
Pośrednie przyczyny, które nie ułatwiały:
- wtryskiwacze - uszkodzone, leją na przelew
- świece żarowe - uszkodzone, nie grzeją
Dzisiaj autko ma nowe płyny, nowe filtry, nowe świece żarowe DENSO, zregenerowane wtryskiwacze... A po 10-tym tarcze i klocki + płyny w mostach i reduktorze :-D
Moje autko to ma szczęście :-P
Jako ciekawostkę dodam, że wg ASO taki zawór jest wymienialny tylko z całą listwą jako część "nierozbieralna" co jest nieprawdą, gdyż producent części BOSCH bez problemu ją udostępnia i dodatkowo jest ona taka sama jak w wielu innych dieslach z systemem CR tej generacji.
Podsumowanie i bezpośrednia przyczyna:
- zawór regulacji ciśnienia na listwie wtryskowej - uszkodzony
Pośrednie przyczyny, które nie ułatwiały:
- wtryskiwacze - uszkodzone, leją na przelew
- świece żarowe - uszkodzone, nie grzeją
Dzisiaj autko ma nowe płyny, nowe filtry, nowe świece żarowe DENSO, zregenerowane wtryskiwacze... A po 10-tym tarcze i klocki + płyny w mostach i reduktorze :-D
Moje autko to ma szczęście :-P
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: ciężkie odpalanie
Bezawaryjnej jazdy dlubacz. Dzięki za opis naprawy. Większość postów tego typu zazwyczaj kończy się bez opisu rozwiązania problemu.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- dlubacz
- moja ranga
- Posty: 101
- Wiek: 32
- Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
- Skąd jesteś: Wałbrzych
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 243000
- Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
cezio77 pisze:Bezawaryjnej jazdy dlubacz. Dzięki za opis naprawy. Większość postów tego typu zazwyczaj kończy się bez opisu rozwiązania problemu.
Nie ma za co, ale mam nadzieję że nikt nie będzie musiał korzystać ze wskazówek w tym poście ;)
A tutaj niezbity dowód na to, że wszystko działa ;)
-
- teraz jestem
- Posty: 590
- Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 205555
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
O, dzięki za info Gerwazy. Sprawdzę - chociaż ostatnio po deszczach wszystko było okej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości