ciężkie odpalanie

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
angelus210
Jestem
Jestem
Posty: 1539
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 44 times
Been thanked: 158 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#46 Postautor: angelus210 » poniedziałek, 12 listopada 2018, 19:29

Ja stawiam na wtryski, u mnie na zimnym palił na strzał a gdy osiągnął temperaturę roboczą odpalenie było prawie niemożliwe. Zrób przelew i powinno się wyjaśnić.
:happy1: USEL inside :happy1:

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#47 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 12 listopada 2018, 20:14

maly_dawidek pisze:... tym razem jest tak że jak zimny to odpala bez problemu i a jak rozgrzany silnik już to trzeba krecić z kilka obrotów aby zapalił. Czy nadal tym sposobem obstawiacie na wtryski?

No przecież piszę Ci już od samego początku...
Na podstawie moich doświadczeń. Miałem dokładnie tak jak Ty teraz. I był nieszczelny jeden wtrysk.
Ty też masz walnięty jakiś wtrysk (oby jeden) na przelewie.
Bawisz się w wymianę filtrów (żartuję troszkę, to zawsze warto wymienić), zamiast zrobić test przelewowy i dowiedzieć się który leje.
Potem regeneracja, koniecznie i jedynie w Bosch Service i będzie znów dobrze jeździł.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#48 Postautor: Farmer1971 » poniedziałek, 12 listopada 2018, 20:51

Tak, jak napisali przedmówcy- test przelewowy prawdę Ci powie :lol: . U mnie były identyczne objawy: zimny- palił od strzała, ciepły- trzeba pokręcić. Test pokazał nieszczelny trzeci wtryskiwacz. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#49 Postautor: Vilmos » poniedziałek, 12 listopada 2018, 21:19

Spróbuj odpalić na ciepłym z plaka. Ja bym obstawił wtryski, miałem podobny problem.
Vilmos

maly_dawidek
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
Skąd jesteś: Żywiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 225000
Inny Samochód: Vw Sharan
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#50 Postautor: maly_dawidek » środa, 14 listopada 2018, 21:13

Wczoraj dokonałem próby przelewowej. wiem że powinna trwać około 4 minut lecz u mnie wystarczyło tyle
Screenshot_20181113-182506.jpg

aby pokazało oto taki wynik
IMG_20181113_182623.jpg
IMG_20181113_182623.jpg (280.15 KiB) Przejrzano 1904 razy



Dodam że pierwszy był wymieniany w lipcu a 3 pozostałe sprawdzane i nie wykazywały żadnych problemów.
Jestem teraz w poszukiwaniu wtrysków.
Magik Koperfild :bye:

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#51 Postautor: Bodzion » środa, 14 listopada 2018, 21:29

No przecież mówiłem od początku...
A teraz nie szukaj innych, tylko oddaj ten 3 i 4 do regeneracji.
Ale KONIECZNIE do Bosch Service aby zregenerowali je na oryginalnym zestawie producenta.
I po wymianie oringu i podkładki (koniecznie dedykowana z Bosch lub KIA) będzie OK.
To wariant minimum.
Maximum to regeneracja wszystkich wtryskiwaczy.

Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#52 Postautor: Vilmos » środa, 14 listopada 2018, 22:58

Mam deja vu, dokładnie jak mój problem sprzed roku.
Vilmos

maly_dawidek
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
Skąd jesteś: Żywiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 225000
Inny Samochód: Vw Sharan
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#53 Postautor: maly_dawidek » środa, 14 listopada 2018, 23:01

Bodzion, jestem zmuszony albo poszukać teraz używek lecz sprawdzonych na maszynie tak jak kupiłem ten pierwszy, lub czekać do wiosny i zrobić dwa w boschu. zestawy startowe jeszcze posiadam w domu orginalne z KIA czyli podkładka, uszczelka (oring), śruba mocująca.
Magik Koperfild :bye:

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#54 Postautor: Bodzion » czwartek, 15 listopada 2018, 05:03

Popełnisz kolejny błąd.
Zresztą od początku robisz inaczej niż Ci mówię.
A mówię teraz tak:
Nie kupuj używanych wtryskow. To strata pieniędzy.
Jeżeli stoisz obecnie „cienko z kasą”, to zregeneruj ten 3 i 4. A potem kiedyś 1 i 2.
Regeneracja w Bosch to max 3 dni.
Części mają na miejscu.

Ech, gdyby ludzie naprawdę robili to co mówią im bardziej doświadczeni użytkownicy, to można by ograniczyć dyskusje o 2/3 w takich wątkach jak ten...

A tak rozmawiamy trochę o niczym... No ale „kto bogatemu zabroni” wyrzucać kasę w błoto...

Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#55 Postautor: Vilmos » czwartek, 15 listopada 2018, 12:17

Polecam regenerację wszystkich, robienie jednego czy dwóch daje chwilowy efekt wow, a potem rozczarowanie bo znowu coś nie tak. Zaciśnij zęby, poszukaj oszczędności ale zrób wszystkie, wbrew pozorom będzie taniej jak zrobisz wszystkie ( nawet jak teraz dołożysz). I najważniejsze poszukaj, popytaj znajomych dobrego specjalisty od regeneracji, nawet certyfikowane tzw markowe serwisy potrafią zrobić źle, tam pracuję tylko ludzie a logo to nie zawsze synonim dobrego.
Vilmos

Awatar użytkownika
angelus210
Jestem
Jestem
Posty: 1539
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 44 times
Been thanked: 158 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#56 Postautor: angelus210 » czwartek, 15 listopada 2018, 12:41

Jaki numer ma oryginalna podkładka miedziana pod wtrysk do 2.5?
:happy1: USEL inside :happy1:

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#57 Postautor: alwo76 » czwartek, 15 listopada 2018, 12:55

338134A000

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#58 Postautor: Bodzion » czwartek, 15 listopada 2018, 13:34

Kolega maly_dawidek na Sorento z 2003 roku.
Czyli powinien mieć wtryski z końcówką 092
A trafić taki sprawny na rynku używanych nie jest łatwo...
Więc najpierw bym sprawdził jakie wtryski siedzą sobie w silniku, bo może być, że ten zakupiony wcześniej to np. taki z końcówką 186... a to już co innego.

Generalnie zgadzam się z przedmówcami - regeneracja wszystkich oryginalnych 092 w Bosch i problem znika na kolejne 10 lat.
Bo ze starego wtrysku zostaje jedynie obudowa, a wszystkie części wewnętrzne są nowe i oryginalne.

maly_dawidek
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
Skąd jesteś: Żywiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 225000
Inny Samochód: Vw Sharan
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#59 Postautor: maly_dawidek » czwartek, 15 listopada 2018, 17:57

Tak owszem mam z końcówką 092. Pierwszy już był wymieniamy na używkę po regeneracji ponieważ mój miał pękniętą obudowę i bosch serwis nie chciał go zrobić dlatego kupiłem używany po regeneracji z wydrukami. Ale jeśli mogę to poczekam jeszcze chwilę i zrobię wpierw te dwa i będę obserwował co się będzie działo z resztą.
Magik Koperfild :bye:

maly_dawidek
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
Skąd jesteś: Żywiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 225000
Inny Samochód: Vw Sharan
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#60 Postautor: maly_dawidek » poniedziałek, 25 lutego 2019, 21:10

No i sorenciak całkiem przestał palić, tzn pali ale na plaka choć w niedziele nawet z plakiem nie dal rady. Jakieś namiary na regeneracje wtrysków, dobrego i w miare takiego serwisu ze slaskiego lub ewentualnie małopolskiego.
Magik Koperfild :bye:


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości