Kija padła i nie odpala...

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#16 Postautor: miro » sobota, 30 stycznia 2016, 21:15

Czy przy uszkodzonym czujniku wału, silnik pracowałby na samostarcie ?

arcik12
To ja
To ja
Posty: 361
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 15 marca 2015, 14:47
Skąd jesteś: Łomża / Kościerzyna
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: 2005
Kolor: black
Inny Samochód: Ford Kuga
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2.4
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#17 Postautor: arcik12 » sobota, 30 stycznia 2016, 21:41

W moim aucie pracował

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#18 Postautor: Marek » sobota, 30 stycznia 2016, 22:08

Czemu nie, dostaje paliwo i powietrze, ma komprsje.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#19 Postautor: Murzyn1313 » sobota, 30 stycznia 2016, 23:45

Czujnik wału odpowiada za to że wtrysk jest podawany w odpowiednim momencie. Jego uszkodzenie objawia się tym że ECU zamiast dać wtrysk kiedy trzeba, daje go np. przy rozprężaniu albo wydechu. Na plaku pali bo dostaje paliwo non stop.
Obrazek

Awatar użytkownika
rkalabun
To ja
To ja
Posty: 370
Wiek: 46
Rejestracja: środa, 12 marca 2014, 19:42
Skąd jesteś: Mińsk Mazowiecki
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny/szary
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#20 Postautor: rkalabun » niedziela, 31 stycznia 2016, 05:20

Ja w tamtym tygodniu-kilka dni przed rocznicą też zaliczyłem"wpadkę" - Sorcia przestała palić. Z plaka paliła, normalnie ni cholery.. A ponieważ czasu mało na szukanie metodą prób i błędów- wyjazd na zlot- szybki wypad do serwisu diesla i po godzinie autko ożyło. Po diagnostyce okazało się, że padł zawór powrotny. Zawór wymieniony-auto pali jak "wściekłe" :happy1: . I mała"dygresja"-na rocznicy w rozmowie z Orłem dowiedziałem się, ze zaworu można było nie wymieniać, a wymienić jedynie same uszczelki na nim-pasują od Mercedesa... Ale o tym wie Kazio i teraz już i ja, nie przeciętny mechanik :kwink:
MAŁY
Zbładziłem- jeżdżę Rzepem :kwink:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#21 Postautor: Marek » niedziela, 31 stycznia 2016, 10:15

Możesz zdradzić , gdzie jest ten zawór ?

Jokeros
moja ranga
moja ranga
Posty: 87
Wiek: 48
Rejestracja: wtorek, 24 sierpnia 2010, 21:38
Skąd jesteś: Środa Sląska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Czorny
Przebieg (km.): 173000
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#22 Postautor: Jokeros » niedziela, 31 stycznia 2016, 16:05

Marek20045 pisze:Możesz zdradzić , gdzie jest ten zawór ?


Ooo też bym prosił o info.
Objawy miałeś do tego co opisywałem opisywałem? Czy w czasie jazdy też się "zaczęło" czy po prostu przestał palić po zgaszeniu?

Awatar użytkownika
rkalabun
To ja
To ja
Posty: 370
Wiek: 46
Rejestracja: środa, 12 marca 2014, 19:42
Skąd jesteś: Mińsk Mazowiecki
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny/szary
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#23 Postautor: rkalabun » niedziela, 31 stycznia 2016, 18:01

Kijanka przestała palić po zgaszeniu, wcześniej objawy były takie, że trzeba było dłużej pokręcić, żeby załapała, aż w ostatni piątek du..a :kwink: Zawór się nie zamykał, nie było ciśnienia i autko nie paliło. Co do dokładnego umiejscowienia zaworu -szczerze,nie wiem gdzie, robił mechanik. Napisz do Orła - wytłumaczy co i jak, gdzie szukać, i od którego Mietka w razie czego uszczelniacze pasują żeby nie wymieniać całego zaworu.
Co do objawów opisanych przez Ciebie - ja miałem podobne rok temu wiosną - winny okazał się zasyfiony filtr w zbiorniku. Czyszczonko i jak ręką odjał..
MAŁY
Zbładziłem- jeżdżę Rzepem :kwink:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#24 Postautor: vokal » niedziela, 31 stycznia 2016, 20:24

Może chodzi o zawór bezpieczeństwa na listwie CR, taki w kształcie śruby na jej końcu :hmm:

Obrazek

Tylko wtedy pewnie nie dawałoby rady nabić na listwie 400 bar :hmm:

Gdyby winny był czujnik SKP to pewnie diagnoskop wysypałby błąd. Trzeba odczytać błędy na ECU, bo inaczej wywróżyć nic się nie da.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Jokeros
moja ranga
moja ranga
Posty: 87
Wiek: 48
Rejestracja: wtorek, 24 sierpnia 2010, 21:38
Skąd jesteś: Środa Sląska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Czorny
Przebieg (km.): 173000
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#25 Postautor: Jokeros » piątek, 5 lutego 2016, 01:40

Niestety czujniki też odpadły. Zostały wymienione tymczasowo (znajoma kijanka "dawca") i nic się nie zmieniło... Poszły wtryski do analizy. Aż sie boje co je mogło "zatkać". Oczami duszy już widzę, że to zaczęła padać np pompa wysokiego ciśnienia i wrzuciła jakieś opiłki. I będzie teraz regeneracja kolejna wszystkich wtrysków, plus jeszcze wymiana pompy... Cudownie po prostu :(

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#26 Postautor: Marek » piątek, 5 lutego 2016, 19:44

To w jaki sposób mierzyłeś ciśnienie paliwa? :hmm:

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#27 Postautor: Student_x » poniedziałek, 26 lutego 2018, 20:17

Coś się już wyjaśniło czy nadal nie hehehehe
Tak siedze i szukam bo dzisiaj mój czołg mnie pierwszy raz zawiódł :(
Rano -15st.C i dupa zbita z odpalania, nawet nie dygnie na jeden cylinder.
Nie mogłem się podpiąć kompem diagnostycznym bo coś się mi zwalił i muszę przeinstalować.
Świece iskrzą , prąd przez nie przechodzi, paliwo raczej nie zamarzło, zawsze tankuje w jednym miejscu na Karetkach, więc tam musi być dobre.
Odkręcałem odpowietrznik i paliwo ładnie wygląda, no chyba że gdzieś na dnie jest parafina.
Auto od zawsze nie paliło od strzała tylko od 3-5 obrotów.
Nawet jak ostatnio robiłem testy na kompie https://www.youtube.com/watch?v=sfX9e1D7Qmg to wyglądało to mniej więcej tak. Chyba wszystko OK??

Jutro po robocie spróbuję sprawdzić na kompie Czujnik wału czy pokazuje obroty podczas kręcenia oraz ciśnienie paliwa podczas rozruchu.
290 Bar jak miałem podczas pracy na wolnych obrotach kilka dni temu ,w 140KM to normalne czy coś po tym wnioskować? (54sek. ciśnienie paliwa)
Może bym sprawdził przelewy , skoro tak pali ogólnie od zawsze słabo?
A i jak sprawdzić zawór zwrotny i gdzie on jest?
Przelewy bym sprawdził, ale jutro muszę się zaopatrzyć w odpowiednie rzeczy, zaraz będę szukał lupką co mi potrzeba :)
Coś jeszcze do sprawdzenia? Bo przejrzałem wątki i chyba nic więcej nie sprawdzę.

Dodam , że auto w mieście przy mocnym bucie pali mi 12-13l więc raczej wtryski nie leją na cylindry.
Oleju nie przybywa, coś tam ubyło, może z pół litra na jakie 6-7tys.km
Auto raczej nie dymi, no przy obciążeniu w lusterku coś tam zobaczę , albo jak mu obroty przeciągnę pow. 3,5tys.obr to bąka puści ale lekkiego.

Tylko kiedy ja to zrobie jak po robocie w domu na 17 i jeszcze brak garażu :(
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#28 Postautor: visitor » poniedziałek, 26 lutego 2018, 20:52

U mnie na przykład to był zawór przeciążeniowy listwy CRD.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Kija padła i nie odpala...

#29 Postautor: Student_x » poniedziałek, 26 lutego 2018, 20:58

A to ten na górze, a on nie pokazuje ciśnienia paliwa na listwie? A jest możliwość go sprawdzenia w jakiś sposób? I tak w ogóle to co on robi?
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Kija padła i nie odpala...

#30 Postautor: cezio77 » poniedziałek, 26 lutego 2018, 21:24

Ten na górze to czujnik ciśnienia.
Ten z lewej to regulator ciśninenia i to on prawdopodobnie padł.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości