Separator zmontowałem sam ze starego filtra paliwa od Golfa (taki akurat miałem pod ręką), kolanek od hydrauliki siłowej, kranika chłodnicy od ciągnika i druciaków do mycia naczyń z Biedronki
. Postaram się jutro wrzucić schemat i zdjęcia. Po zamontowaniu i umyciu silnika nie ma na nim i na przewodach dolotowych ani kropli oleju
.
EDIT:
Tak, jak pisałem wczoraj, dodaję opis mojego separatora oleju.
Obudowę filtra wykonałem ze starego filtra paliwa od VW Golfa, chociaż gdybym miał to robić drugi raz, to użyłbym raczej jakiejś rury, gdyż filtr jest zrobiony z bardzo cieniej blachy (w dodatku ocynkowanej) i źle się spawa.
Odciąłem z filtra górną pokrywę i wyciągnąłem papierowy wkład filtrujący. Wewnątrz, w dolnej części była perforowana wkładka blaszana, którą przyspawałem do poprzecznej pionowej przegrody dzielącej puszkę filtra na dwie części, wyciętej z blachy grubości 1 mm. Przegrodę przyspawałem również do górnej pokrywy filtra tak, że po zamknięciu filtra pokrywą jest on podzielony na trzy komory, jak na schemacie.
W pokrywę wspawałem dwa kolanka do przyłączenia węży olejoodpornych o średnicy wewnętrznej 16 mm, po jednym z każdej strony przegrody oraz płaskownik do zamocowani separatora do samochodu. Na dolną perforowaną przegrodę i pod górną pokrywę włożyłem docięte kawałki gęstej siatki metalowej. Przestrzeń między nimi wypełniłem dosyć ciasno metalowymi druciakami do mycia naczyń. Całość wsunąłem w puszkę filtra i szczelnie przyspawałem pokrywę do puszki.
W miejsce korka spustowego wody z filtra wkręciłem zaworek spustowy chłodnicy ciągnika. Całość przykręciłem do blachy mocującej zawór N75 klapy gaszącej (nad webasto). Jedno wyjście połączyłem wężem z wyjściem odmy w pokrywie zaworów a z drugiego wyprowadziłem wąż pod powozie w okolice maglownicy. Również na zaworek spustowy oleju nałożyłem wężyk i wyprowadziłem go obok węża wylotowego z separatora. Dzięki temu do spuszczania oleju z separatora podstawiam puszkę pod wężyk spustowy i otwieram kranik.
A, byłbym zapomniał- trzeba oczywiście zaślepić króciec na przewodzie dolotowym do turbosprężarki (albo podłączyć tam wyjście z separatora).