Rura dolotu powietrza

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Rura dolotu powietrza

#16 Postautor: vokal » środa, 20 stycznia 2016, 21:26

beowolf pisze:Tylko że mi jeszcze po odpaleniu przez chwile sadzi lekko na niebiesko i zdarza się że zakopci również gdy silnik ma poniżej 2tys/obr


Sądząc po Twoim wpisie, to wiesz, że niebiesko po odpaleniu oznacza, że trzeba rozklejać skarbonkę.
Pali skądś olej. Jak wyrzuca Ci przez odmę, to prawdopodobnie masz mocne przedmuchy.
Sprawdź kompresję i na wszelki wpadek luzy na turbinie.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

moka
To ja
To ja
Posty: 261
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
Skąd jesteś: Włoszakowice
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2014
Kolor: Black
Przebieg (km.): 226000
Inny Samochód: Lexus RX 400H
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Rura dolotu powietrza

#17 Postautor: moka » niedziela, 12 czerwca 2016, 22:55

Jaki nr ma ta rura dolotu powietrza i odma?

Mam takie samo zaolejenie jak koledzy na odmie. Czy jak układ jest szczelny ( sorento przed FL ) to olej z odmy leci do turbiny, czy dobrze rozumiem? Zaś przez nieszczelność część oleju ucieka na łączniu dolotu i odmy, czy tak?
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Rura dolotu powietrza

#18 Postautor: Farmer1971 » niedziela, 12 czerwca 2016, 23:13

Jest tak, jak piszesz. Olej wylatuje na łączeniu odmy i przewodu dolotowego z filtra powietrza do turbiny. Potrafi też sączyć się przez minimalne nieszczelności na połączeniach przewodów między turbiną a intercolerem oraz na tulejach klapy gaszącej na kolektorze dolotowym.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

moka
To ja
To ja
Posty: 261
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
Skąd jesteś: Włoszakowice
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2014
Kolor: Black
Przebieg (km.): 226000
Inny Samochód: Lexus RX 400H
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Rura dolotu powietrza

#19 Postautor: moka » niedziela, 12 czerwca 2016, 23:20

Dzięki za szybką odpowiedź. A jakie są konsekwencje tej nieszczelności? Spadek mocy, trudności z odpalaniem? ( chodzi mi o nieszczelność na odmie)
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Rura dolotu powietrza

#20 Postautor: Farmer1971 » niedziela, 12 czerwca 2016, 23:28

Konsekwencją jest silnik ochlapany olejem, zapaskudzony olejem intercoler (od wewnątrz- spadek efektywności chłodzenia), turbinie też to na pewno nie pomaga. Ja zamontowałem u siebie separator oleju (oil catch tank) i od tego czasu mam suchy układ dolotowy.
Przewód dolotowy powietrza- 281303E210
Waż odmy- 267414A010
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

moka
To ja
To ja
Posty: 261
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
Skąd jesteś: Włoszakowice
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2014
Kolor: Black
Przebieg (km.): 226000
Inny Samochód: Lexus RX 400H
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Rura dolotu powietrza

#21 Postautor: moka » niedziela, 12 czerwca 2016, 23:37

Separator z polifta? Czy jakiś inny? Sam montowałeś? Mógłbyś wrzucić fotkę w wolnej chwili?
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Rura dolotu powietrza

#22 Postautor: Farmer1971 » poniedziałek, 13 czerwca 2016, 00:00

Separator zmontowałem sam ze starego filtra paliwa od Golfa (taki akurat miałem pod ręką), kolanek od hydrauliki siłowej, kranika chłodnicy od ciągnika i druciaków do mycia naczyń z Biedronki :lol: . Postaram się jutro wrzucić schemat i zdjęcia. Po zamontowaniu i umyciu silnika nie ma na nim i na przewodach dolotowych ani kropli oleju :ok: .

EDIT:
Tak, jak pisałem wczoraj, dodaję opis mojego separatora oleju.
Obudowę filtra wykonałem ze starego filtra paliwa od VW Golfa, chociaż gdybym miał to robić drugi raz, to użyłbym raczej jakiejś rury, gdyż filtr jest zrobiony z bardzo cieniej blachy (w dodatku ocynkowanej) i źle się spawa.
Odciąłem z filtra górną pokrywę i wyciągnąłem papierowy wkład filtrujący. Wewnątrz, w dolnej części była perforowana wkładka blaszana, którą przyspawałem do poprzecznej pionowej przegrody dzielącej puszkę filtra na dwie części, wyciętej z blachy grubości 1 mm. Przegrodę przyspawałem również do górnej pokrywy filtra tak, że po zamknięciu filtra pokrywą jest on podzielony na trzy komory, jak na schemacie.
W pokrywę wspawałem dwa kolanka do przyłączenia węży olejoodpornych o średnicy wewnętrznej 16 mm, po jednym z każdej strony przegrody oraz płaskownik do zamocowani separatora do samochodu. Na dolną perforowaną przegrodę i pod górną pokrywę włożyłem docięte kawałki gęstej siatki metalowej. Przestrzeń między nimi wypełniłem dosyć ciasno metalowymi druciakami do mycia naczyń. Całość wsunąłem w puszkę filtra i szczelnie przyspawałem pokrywę do puszki.
W miejsce korka spustowego wody z filtra wkręciłem zaworek spustowy chłodnicy ciągnika. Całość przykręciłem do blachy mocującej zawór N75 klapy gaszącej (nad webasto). Jedno wyjście połączyłem wężem z wyjściem odmy w pokrywie zaworów a z drugiego wyprowadziłem wąż pod powozie w okolice maglownicy. Również na zaworek spustowy oleju nałożyłem wężyk i wyprowadziłem go obok węża wylotowego z separatora. Dzięki temu do spuszczania oleju z separatora podstawiam puszkę pod wężyk spustowy i otwieram kranik.
A, byłbym zapomniał- trzeba oczywiście zaślepić króciec na przewodzie dolotowym do turbosprężarki (albo podłączyć tam wyjście z separatora).
Załączniki
Separator schemat.jpg
Separator schemat.jpg (101.33 KiB) Przejrzano 1822 razy
Separator.jpg
Separator.jpg (111.49 KiB) Przejrzano 1822 razy
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

moka
To ja
To ja
Posty: 261
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
Skąd jesteś: Włoszakowice
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2014
Kolor: Black
Przebieg (km.): 226000
Inny Samochód: Lexus RX 400H
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Rura dolotu powietrza

#23 Postautor: moka » czwartek, 16 czerwca 2016, 09:02

Łow, gratuluję pomysłowości i wykonania. Muszę poszukać części i też takie coś zrobić, bo się poci biedna kijanka. Wpierw oczywiście wymiana opasek - jak nie pomoże to wtedy modyfikacje. Dzięki za dokładny opis ze schematem.
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000

Awatar użytkownika
angelus210
Jestem
Jestem
Posty: 1539
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 44 times
Been thanked: 158 times
Kontaktowanie:

Re: Rura dolotu powietrza

#24 Postautor: angelus210 » piątek, 17 czerwca 2016, 13:49

Ja poprowadziłem wąż od odmy obok ramy aż pod tylny zderzak bo gdy miałem wszystko zamontowane pod maską to po włączeniu nawiewu lub klimy czuć było zapach oleju w kabinie.
:happy1: USEL inside :happy1:


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości