układ chłodzenia silnika - czy to oryginalne rozwiązania?

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

układ chłodzenia silnika - czy to oryginalne rozwiązania?

#1 Postautor: anhar » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 11:23

Dzień dobry

Pojawił się w moim autku wyciek z układu chłodzenia silnika, po długiej i mało ofiarnej walce mój oswojony mechanik znalazł przyczynę wycieku. Okazało się że pochodzi on z przewodu elastycznego znajdującego się nad turbosprężarką

Obrazek

Przewód widoczny jest na zdjęciu powyżej, czarny gumowy przewód zaciśnięty opaskami nad sprężarką.
Przewód wychodzi z metalowej rurki (średnicy około 15 - 20 mm) wychodzącej z bloku silnika która biegnie obok korpusu silnika i przechodzi w przewód elastyczny a następnie przechodzi przez przegrodę komory silnika do kabiny. Pewnie jest to obwód ogrzewania kabiny.Natomiast interesujący mnie przewód jest podłączony do sprężarki za pomocą kawałka metalowej rurki.

Całość wygląda jakby niebyła oryginalnym rozwiązaniem fabrycznym a raczej dziełem jakiegoś majstra klepki.
Dodatkowo widać że nad sprężarką i omawianym przewodem znajdują się otwory z gwintem do których było kiedyś coś przykręcone, może jakaś osłona.

Pytanie więc do szanownych forumowiczy, czy ktoś ma może pomóc w stwierdzeniu jak fabryczne wygląda ta część układu chłodzenia silnika?

Dodam że chodzi o silnik 2,5 CRDI 170kM :)
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).

Awatar użytkownika
sextasy
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 445
Wiek: 55
Rejestracja: poniedziałek, 22 września 2014, 14:46
Skąd jesteś: Serock/Wyszków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Mitsubishi Montero
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: układ chłodzenia silnika - czy to oryginalne rozwiązania?

#2 Postautor: sextasy » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 12:54

Wskazana część to po prostu wyprofilowany pod kątem prostym kawałek gumowego przewodu. W ASO koszt ok.30 zł.Wygląda na oryginalny. Też kiedyś miałem z niego wyciek. Zamówiłem nowy w ASO, ale musiałem czekać trzy dni. Na szybko zastąpiłem go kawałkiem przewodu z łady nivy i na tym patencie jeżdżę do dziś. Trochę trzeba było się nakombinować, żeby go wygiąć pod takim kątem, ale dało radę. Oryginał wożę w schowku :)
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:58 przez sextasy, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej spróbować, a potem żałować, niż do końca życia żałować, że się nie spróbowało


Kiedyś: CZARNY TANKOWIEC EX
2,5 CRDi 140KM A/T 2003
Teraz: MITSUBISHI MONTERO XLS
3,5 V6 203KM A/T

Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: układ chłodzenia silnika - czy to oryginalne rozwiązania?

#3 Postautor: anhar » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 13:33

Dzięki za informację, jeśli oryginalnie też jest gumowy przewód to znaczy że jest O.K.
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: układ chłodzenia silnika - czy to oryginalne rozwiązania?

#4 Postautor: ntgale » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 13:35

To badziewie w zeszłym roku unieruchomiło mi auto pierwszego dnia wyjazdu wakacyjnego. Pewnie ze starości go rozerwało.

Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: układ chłodzenia silnika - czy to oryginalne rozwiązania?

#5 Postautor: anhar » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 14:50

No fakt tutaj inżynierowie KIA nie popisali się zbytnio.
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości