Alternator i zagadka
Moderator: Moderator
- gregoryk
- To ja
- Posty: 347
- Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
- Skąd jesteś: Krosno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny metalik
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Suzuki
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Alternator i zagadka
Drodzy Koledzy i Koleżanki, jeżdżę moją Sorentiną 5 rok i dopiero dzisiaj coś mnie zastanowiło, gdy silnik był włączony coś okropnie syczało a mianowicie na alternatorze jest taka śruba z której wystaje rurka na której jest nałożona druga rurka gumowa bardzo cieniutka niczym nie zaślepiona i zasysa mocno powietrze, gdy przystawię opuszek palca to wciąga naskórek , czy to normalne czy czegoś tam nie ma, bo zacząłem szukać w necie to wychodzi na to że to miejsce jest zaślepione ? Podpowiedzcie proszę jak jest u was nie za bardzo wiem jak wstawić zdjęcie bo bym to pokazał.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator i zagadka
Na alternatorze CRDi przed liftem masz pompę podciśnienia.
Jeden króciec służy do podłączenia wężyka do instalacji podciśnienia, a drugi powinien być zaślepiony jak na zdjęciu.
Jeden króciec służy do podłączenia wężyka do instalacji podciśnienia, a drugi powinien być zaślepiony jak na zdjęciu.
- gregoryk
- To ja
- Posty: 347
- Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
- Skąd jesteś: Krosno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny metalik
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Suzuki
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator i zagadka
O właśnie o to chodziło! Na zdjęciu gdzie jest ten króciec w postaci grzybka ja mam gumową rurkę która zasysa powietrze! Czy wobec tego mam ją natychmiast czymś zatkać ?
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator i zagadka
Chwilkę , pójdę sprawdzę jak jest u mnie ...
- Załączniki
-
- Ross.jpg (160.51 KiB) Przejrzano 1225 razy
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator i zagadka
Jak nie ma grzybka, to masz pewnie słabe podciśnienie i kiepsko Ci operuje klapa gasząca, zawór EGR (w 2002 jest podciśnieniowy) oraz upust turbiny.
- gregoryk
- To ja
- Posty: 347
- Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
- Skąd jesteś: Krosno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny metalik
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Suzuki
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator i zagadka
Ale zastanawiam się po co ktoś przede mna to tak zrobił i w jakim celu, bo z reguły każdy lewy zasys powietrza do silnika nie jest mile widziany
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator i zagadka
Ta rurka nie ma połączenia z silnikiem tylko z układem podciśnienia do sterowania zaworów , jak napisał vokal. I jeszcze daje podciśnienie na serwo hamulców.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- gregoryk
- To ja
- Posty: 347
- Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
- Skąd jesteś: Krosno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny metalik
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Suzuki
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator i zagadka
o Admin też ma zaslepiony. To ja już nie wiem czy zamykać to czymś czy nie skoro tyle czasu tak jeżdżę z tym zassaniem...
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator i zagadka
Zatkaj , przynajmniej pozbędziesz się syku i sprawdzisz czy jest jakaś różnica .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości