Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Mam dziś wyraźnie kłopot , nie dociera do mnie to co napisałeś o pomiarach . Już trzy razy czytałem i nic , muszę odpocząć .
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Ponowilem próbę z miernikiem. Jeden przewód miernika podłączony jest do plus aku, drugi natomiast do minusa kostki zaworu i na uruchomionym silniku wskazuję napięcie 10.7 przez cały czas, po zgaszeniu wskazuję na chwilę 8.9 i po chwili 12.2 i tak się utrzymuje też na wyjetym kluczyk-czyli 12.2.
A teraz w drugą stronę wkładam kluczyk przekręcam na zapłon jest 8.8 po odpaleniu 10.7.
A teraz w drugą stronę wkładam kluczyk przekręcam na zapłon jest 8.8 po odpaleniu 10.7.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Wziąłeś do testów taką żarówkę, że potrzebna do tego jeszcze mała elektrownia.
Sygnał z ECU ma małe natężenie i nie pociągnie 55 W, miałem na myśli małą W5W albo LEDa z rezystorem 1k.
Na jednym pinie tego elektrozaworku masz stałe napięcie AKU, a na drugim masę podawaną przez ECU.
Zaobserwuj:
1. czy gaśnie Ci przy zamkniętej klapie, czy otwartej.
2. czy wtedy na masowym pinie zaworu pojawia się masa.
Pomiar #2 trzeba wykonać przy pomocy miernika rezystancji (ustawienie na 20 ohm) lub funkcji brzęczka.
Sygnał z ECU ma małe natężenie i nie pociągnie 55 W, miałem na myśli małą W5W albo LEDa z rezystorem 1k.
Na jednym pinie tego elektrozaworku masz stałe napięcie AKU, a na drugim masę podawaną przez ECU.
Zaobserwuj:
1. czy gaśnie Ci przy zamkniętej klapie, czy otwartej.
2. czy wtedy na masowym pinie zaworu pojawia się masa.
Pomiar #2 trzeba wykonać przy pomocy miernika rezystancji (ustawienie na 20 ohm) lub funkcji brzęczka.
-
- jestem
- Posty: 23
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 14 września 2018, 18:03
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Witam, podepne się pod ten temat bo tytuł pasuje do mojego problemu także sprawa wyglądała w moim przypadku tak że jechałem normalnie naciskam na gaz a tu żadnej reakcji akurat podjezdzalem pod górkę i w końcu mi zgasł, podnoszę maskę a tam biały dymek zza silnika, odpalił normalnie jednak z każdą próbą ruszenia z jedynki gasł i nie wkręcał się na obroty tylko do 2 tys i samochód mocno wibrowal, zauważyłem że przy dodawaniu gazu gruszka turbiny powinna się chyba podnosić do góry a jest tylko taki mały skok jakby ją coś blokowało lub miała za małe to ciśnienie by ruszyc, po odłączeniu przewodu z gruszki samochód normalnie zaczął wchodzić na obroty i jakoś dojechałem do domu bo nie miałem daleko ale brakowało już tego koła i pod górkę go mulilo przy niskich obrotach ale samochód jechał po wpięciu z powrotem przewodu do gruszki obroty do 2 tys i duże wibracje samochodu, wie ktoś może czym jest to spowodowane ? i jakie mogą być konsekwencje tego że te parę km jednak jechałem z tym odłączonym przewodem ? Coś ktoś poradzi czy tylko wizyta w warsztacie zostaje?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Przeczytaj tu kol. Bodzion pisał ; viewtopic.php?f=25&t=15100&p=234499&hilit=Bodzion#p234499
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Tylko w tym przypadku mamy do czynienia z prawdopodobną usterką sterowania łopatkami turbiny, a u mnie problemem było sterowanie podciśnieniowe EGR.
Ale... za obydwie te sprawy odpowiada ten "szatański" zaworek N75 i tu bym szukał przyczyny.
Prawdopodobnie także w tym przypadku się zatarł i nie działa.
Można spróbować go naprawić poprzez nasmarowanie, można też kupić inny na allegro za jakieś 3 dychy... i po kłopocie.
Ale... za obydwie te sprawy odpowiada ten "szatański" zaworek N75 i tu bym szukał przyczyny.
Prawdopodobnie także w tym przypadku się zatarł i nie działa.
Można spróbować go naprawić poprzez nasmarowanie, można też kupić inny na allegro za jakieś 3 dychy... i po kłopocie.
-
- jestem
- Posty: 23
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 14 września 2018, 18:03
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
No właśnie u mnie nie ma problemu z egr....jak wogole można wyczyścić ten zaworek lub go nasmarować? Zastanawia mnie jeszcze ten biały dymek co się wydobywał zza silnika jak mi auto zgasło i otworzyłem maskę a z tego co zauważyłem to z tyłu silnika jest chyba tylko ta pompa vacum czy coś innego mogło spowodować taki dymek ? I który to jest ten zawór koło wtryskiwaczy szary czy ten czarny przed gruszka?
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Twoje pytania sugerują, że nie ma o sprawie większego pojęcia.
Piszę to nie aby Cię obrazić, ale po prostu stwierdzam fakt.
No więc po kolei, tak dla laika:
1. N75 to zaworek podciśnieniowy sterujący pracą różnych urządzeń w samochodzie. Może to być EGR (jak u mnie) a także sterwanie łopatkami turbiny (jak u Ciebie). Występuje w wielu samochodach, wielu marek i zawsze nazwa się N75.
2. Zaworki te to straszna "zaraza". Bo lubią się zacierać, a nie pokazuje tego diagnostyka, bo uszkodzenie jest mechaniczne. Elektrycznie jest OK i diagnostyka tego nie wykrywa.
3. Na Youtube znajdziesz milion filmików jak taki zaworek naprawić. Tu masz pierwszy z brzegu:
https://www.youtube.com/watch?v=0HPo8gHp4YA
4. Gdzie on jest w Twoim aucie musisz poszukać sam, w moim nie ma terowania turbiną (mam wersję ze stałą geometrią) więc Ci nie pomogę.
Piszę to nie aby Cię obrazić, ale po prostu stwierdzam fakt.
No więc po kolei, tak dla laika:
1. N75 to zaworek podciśnieniowy sterujący pracą różnych urządzeń w samochodzie. Może to być EGR (jak u mnie) a także sterwanie łopatkami turbiny (jak u Ciebie). Występuje w wielu samochodach, wielu marek i zawsze nazwa się N75.
2. Zaworki te to straszna "zaraza". Bo lubią się zacierać, a nie pokazuje tego diagnostyka, bo uszkodzenie jest mechaniczne. Elektrycznie jest OK i diagnostyka tego nie wykrywa.
3. Na Youtube znajdziesz milion filmików jak taki zaworek naprawić. Tu masz pierwszy z brzegu:
https://www.youtube.com/watch?v=0HPo8gHp4YA
4. Gdzie on jest w Twoim aucie musisz poszukać sam, w moim nie ma terowania turbiną (mam wersję ze stałą geometrią) więc Ci nie pomogę.
-
- jestem
- Posty: 23
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 14 września 2018, 18:03
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Z tym zaworkiem nie mam problemu bo podmienilem go z innego Sorento i efekt był taki sam....co prawda był z modelu przed liftem ale zasada działania taka sama więc chyba nie mogło się trafić tak że i on by miał padniętego
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Otóż niekoniecznie zaworek był taki sam. A raczej na pewno był inny trochę.
Bo przedlift nie ma sterowania turbo.
Jak ja walczyłem z moim, gdy miałem problem z EGR, to kupiłem sobie 2 takie zaworki na allegro
I tylko jeden był identycznie taki jak u mnie.
Drugi był właśnie prawdopodobnie ze sterowania turbo z modelu poliftowego i był nieco inny w kształcie przy wtyczce, choć wtyczka była taka sama.
Czy są jakieś różnice ? Nie wiem. Podejrzewam jednak że jakieś są.
Bo przedlift nie ma sterowania turbo.
Jak ja walczyłem z moim, gdy miałem problem z EGR, to kupiłem sobie 2 takie zaworki na allegro
I tylko jeden był identycznie taki jak u mnie.
Drugi był właśnie prawdopodobnie ze sterowania turbo z modelu poliftowego i był nieco inny w kształcie przy wtyczce, choć wtyczka była taka sama.
Czy są jakieś różnice ? Nie wiem. Podejrzewam jednak że jakieś są.
-
- jestem
- Posty: 23
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 14 września 2018, 18:03
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Pewnie masz rację...samochód do mechanika dopiero w piątek idzie a ciaglenie zastanawia skąd ten dym się pojawił i nie daje mi to spokoju
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Jak to fajnie że jest to forum! Dziś mnie dopadła ta przypadłość, już miałem po lawetę dzwonić, już miałem znajomych mechaników niepokoić, już "googlowałem" najbliższy warsztat co ma kompa i mi diagnozę za kilka PLN-ów wystawi...
Usiadłem, chciałem zapalić ... przypomniałem sobie że rzuciłem ...
Zacząłem szukać na forum, znalazłem rozwiązanie co się N75 zowie,
Jadę dalej!
Usiadłem, chciałem zapalić ... przypomniałem sobie że rzuciłem ...
Zacząłem szukać na forum, znalazłem rozwiązanie co się N75 zowie,
Jadę dalej!
Ostatnio zmieniony czwartek, 14 marca 2019, 23:05 przez rudi_pl, łącznie zmieniany 1 raz.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Wygrzebałem, rozgrzebałem, popsiukałem i złożyłem.
Pomogło!
A myszy to mi "wpindoliły" instalację w motorze ...
Pomogło!
A myszy to mi "wpindoliły" instalację w motorze ...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty
Stary , dobry zaworek
Znam osobę , którą awaria tego zaworka kosztowała 1500 zł .
Tak więc super, że wyciągnąłeś prawidłowe wnioski
Znam osobę , którą awaria tego zaworka kosztowała 1500 zł .
Tak więc super, że wyciągnąłeś prawidłowe wnioski
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości