Turbina

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#16 Postautor: ronin » czwartek, 14 czerwca 2018, 21:22

Raczej majster. Trzeba to zdiagnozować.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#17 Postautor: Marek » czwartek, 14 czerwca 2018, 21:22

Jest gdzieś na forum opisana procedura .viewtopic.php?f=25&t=7822&hilit=regulacja+turbiny&start=30

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#18 Postautor: haxxa » piątek, 15 czerwca 2018, 18:53

Otóż byłem u turbomajstra i stwierdził że bez problemu sam mogę spróbować to ogarnąć metodą prób i błędów, czyli regulować tą oto śrubką którą zaznaczyłem na zdjeciu
Załączniki
IMG_20180615_185105.jpg

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#19 Postautor: haxxa » niedziela, 17 czerwca 2018, 17:28

Wstępnie wyczyścilem przepływomierz, z nadzieją że to on ale brak jakiej kolwiek zmiany, odłączenie czy podłączenie go nic nie zmienia w pracy silnika jak i jazdy, czyż by uszkodzony?
Mam zamiar jakoś zabrać się teraz za turbinę ,czy ktoś wcześniej już próbował takiej regulacji tą śrubką/ogranicznikiem?

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#20 Postautor: alwo76 » niedziela, 17 czerwca 2018, 17:35

Jak ja przez pomyłkę zapomniałem podłączyć wtyczkę do przepływomierza to silnik nie chciał się wkrecić na wiecej jak 2500 obrotów.

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#21 Postautor: haxxa » niedziela, 17 czerwca 2018, 17:43

Hm, czyli może być uszkodzony. U mnie brak jakiej kolwiek reakcji. Może założonona turbina+uszkodzony przepływomierz i takie objawy tzn ciężko się wkreca na wyższym biegu.
Poprawka postu, jednak przepływa działa. Jeszcze raz wszystko zdemontowałem, podkladalem i po próbie jazdy z dołączonym przepływomierzem problem był żeby bujnąć się powyżej 2000 obr, tak że zostaje regulacja przy turbinie
Ostatnio zmieniony niedziela, 17 czerwca 2018, 20:56 przez haxxa, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#22 Postautor: Andrzej » niedziela, 17 czerwca 2018, 17:44

Chyba nikt nigdy nie próbował kręcić tą śróbką :kwink:

IMG_20180616_133025~01~01.jpg


CM180515-111745012~01~01.jpg
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#23 Postautor: haxxa » niedziela, 17 czerwca 2018, 17:50

He na to wygląda że nie :) Chciał bym wiedzieć czego mam się spodziewać, kazali mi wyręcić o cały obrót ewentualnie jak wyskoczy błąd cofnąć o pół obr. i dalej sprawdzać.

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#24 Postautor: haxxa » piątek, 29 czerwca 2018, 15:18

Jednak turbina do ponownego sprawdzenia, nie zdążyłem jej sprawdzić poprzez podany mi opis. Brak czasu, praca itd :( , a dziś podczas jazdy(może zbieg okoliczności) po ostrzejszym skręcie trochę zaczął przydymiać ale jak minie 2000 obr przestaje, tak samo przy uruchamianiu nic, tylko przy przyspieszaniu. Pojechałem na zakład gdzie brałem turbo, przekręcili śrubką(pokazałem wczesniej na zdj) obr w lewo, mocniej zadymiał, w prawo no lepiej ale jeszcze dawał chmurki. Wziąłem auto pod dom, wyrzucę turbo i mam podrzucić do sprawdzenia. Czy był by ktoś wstanie przemierzyć u siebie, jak ustawiona jest gruszka na cięgnie i ten gwint z nakrętka kontrującą o której wspominałem wyżej

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#25 Postautor: gczarkowski1 » piątek, 29 czerwca 2018, 18:56

Myślę że , taki pomiar nic Ci nie pomoże ,to jak byś wziął pomiary wkręconych końcówek drążka kierowniczego i twierdził że zbieżność jest super ,może się mylę ,ale ja bym się takimi pomiarami nie sugerował :hmm:
Pozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#26 Postautor: Andrzej » piątek, 29 czerwca 2018, 19:00

haxxa pisze:Pojechałem na zakład gdzie brałem turbo, przekręcili śrubką(pokazałem wczesniej na zdjęciu...


A ten zakład gdzie brałeś turbo pierwszy raz w życiu na oczy widział tą śrubkę ? :hmm:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#27 Postautor: haxxa » sobota, 30 czerwca 2018, 20:42

Bardziej mi chodziło o wyjaśnienie, pokazanie(po zdj.) na forum którą :) . Tak że zostaje mi tylko demontaż.

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#28 Postautor: haxxa » poniedziałek, 2 lipca 2018, 16:55

Turbo wyjęte, wirnik ciężko się kręci a część która dochodzi do wydechu zagrzana, zmieniła kolor. Przed montażem turbo olej wieniony, filtr wymieniony, caly układ "wydechowy" od puchy filtra , rury, przepływomierz, odma-separator, zostały wyczyszczone,a w wirniku od turbo lekkie ślady jak by coś wpadło. Wracając do tej części przegrzanej, możliwe jest ze aż tak wtrysk leje, czy to inny powód ? Nowe turbo było założone zaraz po starym i objawy, które opisywałem na początku były odrazu. Jeszcze obejrzałem dokładnie separator, możliwe że coś z niego wypadało,wyleciało w wirnik i to go "zacieło" a czy może przez zacinający się wirnik na łożyskach nagrzać się tył turbo. Też może być i tak że dali lipne łożyska i to one się zatarły, podnosząc temp. turbiny już sam nie wiem :/
Nie mam zdj. po wyciągnięciu tel mi padł. A spieszyłem się z wyciagnieciem żeby zdążyć do zakładu, mam tu fotkę jeszcze przed zabranie się za demontaż (chodzi mi o tył turbo i jego przegrzanie, tak wygląda cała d... a turbiny)
Załączniki
IMG_20180702_175727.jpg

koks
moje konto
moje konto
Posty: 201
Wiek: 33
Rejestracja: niedziela, 14 stycznia 2018, 23:08
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#29 Postautor: koks » sobota, 17 listopada 2018, 21:24

Witaj jaki miałeś koszt regeneracja turbo ? Na co zwracać uwagę przy takim zleceniu ? Jakieś porady ?
Wszędzie gdzie się da z moim bullterierem. ;)

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#30 Postautor: dorphy » sobota, 15 grudnia 2018, 08:47

Cześć. Czyścił ktoś z Was zmienną geometrię turbiny? Niestety u mnie nie działa. Dostałem się do dźwigienki którą porusza "gruszka" i zapieczona na amen-ani drgnie pod silnym naciskiem ręki-jak użyje mocnych szczypiec to z trudem udaje się ruszyć, ale już nie wraca. Test na postoju i przygazowanie pokazuje, że brak reakcji przy zmianie obrotów. Rozkręcam po Świętach gada.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości