Obrazek


Obrazek


Obrazek

Hałas przy zimnym starcie

coś się dzieje z autem? napisz tutaj

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
uki83
jestem
jestem
Posty: 19
Wiek: 35
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2017, 19:50
Skąd jesteś: Zgierz
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: 3D
Przebieg (km.): 125000
Twoje poprzednie Sorento: Sportage
Kontaktowanie:

Re: Hałas przy zimnym starcie

#16 Postautor: uki83 » czwartek, 18 stycznia 2018, 08:57

Hmm wiec tak, nie mam silnika GDI tylko zwykły 3,5 v6 274 KM i filtr oleju mam jak na filmiku nr 2, czyli jak w GDI. Olej 5w30, wygląda to tak jak by coś nie trzymało oleju w układzie, bo po postoju 30 min i grzechocze strasznie co mnie martwi, bo polubiłem ten czołg ;) jakieś porady co sprawdzić, bo nie jest to objaw na typowo zimnym silniku, bo wtedy delikatny rumor ok 3. Jak kupowałem była cisza zaczęło się w sumie po wymianie oleju :( jakiś czas temu.
EDIT
Koledzy tak to wygląda w praktyce.
https://youtu.be/Q8g82vSp6sM
Koledzy macie pomysły co z tym zrobić?, może ktos miał podobny problem i udało się go rozwiązać ???
Ostatnio zmieniony czwartek, 18 stycznia 2018, 13:53 przez uki83, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ZygJe
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 30 kwietnia 2014, 21:40
Skąd jesteś: Halinów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: KIA SEDONA 3.8, Jeep
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2 3.5V6 280KM
Has thanked: 27 times
Been thanked: 39 times
Kontaktowanie:

Re: Hałas przy zimnym starcie

#17 Postautor: ZygJe » czwartek, 18 stycznia 2018, 20:36

Ten odgłos jest inny niż był u mnie (i u mnie na 90% był to jazgot z wariatorów VVTI). U mnie był jednostajny ciągły dosłownie jazgot. U ciebie (przynajmniej przez głośniczki - może coś wycinać) brzmi to jak łomotanie luźnego łańcucha o obudowy. Czy przy wymianie łańcucha wymieniałeś napinacz? Moim zdaniem u Ciebie brakuje tego plastikowego elementu z uszczeleczką na końcu, wkładanego do środka/pod filtr jak na rysunku w tym temacie.
Idąc ciemną doliną, zła się nie ulęknę, gdyż to ja, jestem ten najgorszy.....

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3151
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 8 times
Been thanked: 32 times
Kontaktowanie:

Re: Hałas przy zimnym starcie

#18 Postautor: hunter » czwartek, 18 stycznia 2018, 20:49

Wkład filtra masz zgodny z katalogiem tak wyglada ( jak do GDI)
filtr.jpg
filtr.jpg (25.65 KiB) Przejrzano 324 razy

Wg mnie łancuch nap... o obudowę sprawdz napinacze i ślizgi.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

uki83
jestem
jestem
Posty: 19
Wiek: 35
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2017, 19:50
Skąd jesteś: Zgierz
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: 3D
Przebieg (km.): 125000
Twoje poprzednie Sorento: Sportage
Kontaktowanie:

Re: Hałas przy zimnym starcie

#19 Postautor: uki83 » czwartek, 18 stycznia 2018, 22:06

Dzięki sprawdzę tylko nie podoba mi się to że zgaszę samochód na 10 min. i przy odpaleniu jest efekt jak na video które wrzuciłem na YouTube bardziej jak by olej uciekał do miski wszystek :( :(
Bo nawet dziś jak wróciłem i od razu odkręciłem filtr oleju było w nim sucho

Awatar użytkownika
ZygJe
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 30 kwietnia 2014, 21:40
Skąd jesteś: Halinów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: KIA SEDONA 3.8, Jeep
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2 3.5V6 280KM
Has thanked: 27 times
Been thanked: 39 times
Kontaktowanie:

Re: Hałas przy zimnym starcie

#20 Postautor: ZygJe » czwartek, 18 stycznia 2018, 23:51

U Ciebie nie ma tego plastikowego trzpienia który zamyka odpływ oleju z filtra.
Idąc ciemną doliną, zła się nie ulęknę, gdyż to ja, jestem ten najgorszy.....

uki83
jestem
jestem
Posty: 19
Wiek: 35
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2017, 19:50
Skąd jesteś: Zgierz
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: 3D
Przebieg (km.): 125000
Twoje poprzednie Sorento: Sportage
Kontaktowanie:

Re: Hałas przy zimnym starcie

#21 Postautor: uki83 » piątek, 19 stycznia 2018, 06:07

Można go gdzieś dokupić ? Czy jakoś to przerobić spróbować ??? :think:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3151
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 8 times
Been thanked: 32 times
Kontaktowanie:

Re: Hałas przy zimnym starcie

#22 Postautor: hunter » piątek, 19 stycznia 2018, 11:01

ZygJe pisze:U Ciebie nie ma tego plastikowego trzpienia który zamyka odpływ oleju z filtra.

I nie ma być tego trzpienia on ma INNY FILTR :angry:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

uki83
jestem
jestem
Posty: 19
Wiek: 35
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2017, 19:50
Skąd jesteś: Zgierz
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: 3D
Przebieg (km.): 125000
Twoje poprzednie Sorento: Sportage
Kontaktowanie:

Re: Hałas przy zimnym starcie

#23 Postautor: uki83 » piątek, 19 stycznia 2018, 11:19

Fakt inny filtr jest ale czemu chwile postoji i olej znika z filtra :confused:

diodalodz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 537
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Hałas przy zimnym starcie

#24 Postautor: diodalodz » piątek, 19 stycznia 2018, 12:42

To stukanie jest normą.
Taka niedorobiona konstrukcja napinaczy.
Napinacz działa tak, że siła ciśnienia oleju napręża łańcuch. I to jest normalne jak w większości marek. Nie normalne jest to, że zapadki nie sa na tłoczku tylko na osobnym pręcie. Tłoczek ma podtoczenie ok 5-7mm. Gdy w układzie nie panuje ciśnienie, tłoczek się zapada, i łańcuch się luzuje właśnie o te 7mm. To właśnie powoduje grzechot. Mój silnik też go ma, ale rozebrałem rozrząd i wszystko jest w idealnym stanie. I zapadki i napinacze i łańcuchy i wszystkie prowadnice.


Wróć do „Awarie, czyli co dolega Twojemu KIA Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości