Obrazek


Obrazek


Obrazek

Sorcia II z guziorem Start Stop nie odpala

coś się dzieje z autem? napisz tutaj

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ZygJe
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1304
Rejestracja: środa, 30 kwietnia 2014, 21:40
Skąd jesteś: Halinów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: KIA SEDONA 3.8, Jeep
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2 3.5V6 280KM
Has thanked: 20 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Sorcia II z guziorem Start Stop nie odpala

#1 Postautor: ZygJe » niedziela, 22 marca 2015, 19:52

Zaczęło się tak: Czasami po naciśnięciu guziora S-S słychać tylko szczęk przekaźników i bendiksu i.... nic. Drugi raz wciśnięcie guziora i pali. Potem było coraz gorzej, aż w sobotę zbuntowała się całkowicie :(
Pierwsze podejrzenia padły na rozrusznik - wyraźnie słychać i czuć jak bendiks się załącza i nic. Profilaktyczna wymiana przekaźników nie pomogła. Akumulator sprawdzony. Podmiana aku. na wszelki wypadek też nic. Dziś wpadłem na pomysł zwarcia zworą zamiast przekaźnika. Jakież było moje zdziwienie gdyż rozrusznik normalnie zakręcił. Po włączeniu guziorem zapłonu odpalił metoda na zworkę bez problemu. Ki wuj? Podłączyłem się miernikiem zamiast cewki przekaźnika (przekaźnik wyjęty). Hamulec, guzior i pojawiło się napięcie (ale tylko 10V :hmm: ) i było ok 10s. Czyli załączył rozrusznik i jak po 10s silnik nie zaskoczył to wyłączył. O co kaman? Podlutowałem kabelki do przekaźnika (na cewkę) wsadziłem na miejsce, miernik , hamulec, guzior i... pstryknęło bendiksem miernik pokazał że na moment jakieś napięcie się pokazało (miernik prościutki cyfrowy więc bez szans na wyłapanie ile było) i nic. Sprawdzałem parę razy - zawsze to samo.
Czyli. Jak jest przekaźnik to napięcie na cewce przekaźnika pojawia się na ułamek sekundy i znika. Proces rozruchu zostaje zakończony (zapalają się podświetlenie zegarów i deski wygaszane podczas rozruchu). po wyjęciu przekaźnika na stykach cewki pojawia się napięcie ale tylko ok 10V i proces rozruchu trwa normalnie ok 10s i zostaje przerwany z powodu braku uruchomienia silnika.
Jeśli przy rozruchu bez przekaźnika zewrę zworą to rozrusznik kręci normalnie silnik zapala, ALE proces uruchamiania zostaje zakończony natychmiast po zwarciu a nie dopiero po uruchomieniu silnika.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Idąc ciemną doliną, zła się nie ulęknę, gdyż to ja, jestem ten najgorszy.....

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2410
Wiek: 46
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia II z guziorem Start Stop nie odpala

#2 Postautor: Madej » niedziela, 22 marca 2015, 20:07

Sprawdz polaczenie do przekaźnika.Mozliwe ze cos gdzies nie styka?Jak rozrusznik kreci bez problemu to tam bym nie szukal.Mozliwe ze jest jakies zabezpieczenie tak jak w manualu ze bez wcisniecia sprzegla nie odpali. :hmm: Sprawdz przekaźnik.
Stawiam na elektrykę.Daj znac co i jak :tup:
Obrazek
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
ZygJe
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1304
Rejestracja: środa, 30 kwietnia 2014, 21:40
Skąd jesteś: Halinów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: KIA SEDONA 3.8, Jeep
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2 3.5V6 280KM
Has thanked: 20 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia II z guziorem Start Stop nie odpala

#3 Postautor: ZygJe » niedziela, 22 marca 2015, 20:32

Sprawdzałem odpalenie z pominięciem zabezpieczeń - wciśnięcie S-S na dłużej niż 10s. To samo. Przekaźniki profilaktycznie wymienione (Start 1, Start 2 i ECU), ich podłączenie sprawdzone. Mi to wygląda, na spadek napięcia po obciążeniu cewką rozrusznika tak duży, że ECU przerywa proces uruchamiania. Niestety dzieje się to tak szybko że gównianym miernikiem który mam w domu nie jestem w stanie tego wyłapać. Z drugiej strony ze zwory pali.....
Idąc ciemną doliną, zła się nie ulęknę, gdyż to ja, jestem ten najgorszy.....

Awatar użytkownika
ZygJe
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1304
Rejestracja: środa, 30 kwietnia 2014, 21:40
Skąd jesteś: Halinów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: KIA SEDONA 3.8, Jeep
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2 3.5V6 280KM
Has thanked: 20 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia II z guziorem Start Stop nie odpala

#4 Postautor: ZygJe » poniedziałek, 23 marca 2015, 18:58

Problem (chyba) rozwiązany. Przyczyną najprawdopodobniej był brak styku na podłączeniu przewodów masowych od czujników silnika. Podłączenie tak bardzo dobrze schowane że wiedząc ze schematu i zdjęcia w serwisówce gdzie jest trzeba się było naszukać. Brz pomocy imo nie do znalezienia.
Idąc ciemną doliną, zła się nie ulęknę, gdyż to ja, jestem ten najgorszy.....

Awatar użytkownika
ZygJe
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1304
Rejestracja: środa, 30 kwietnia 2014, 21:40
Skąd jesteś: Halinów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: KIA SEDONA 3.8, Jeep
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2 3.5V6 280KM
Has thanked: 20 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia II z guziorem Start Stop nie odpala

#5 Postautor: ZygJe » niedziela, 7 czerwca 2015, 09:16

I problemów z masą cd....
Wciskam ci ja rano S-S, pstryknęło i........ wszystko zgasło. Auto martwe na amen. :hmm: akumulator padł? Wyciągam miernik a aku OK. Mierzę w skrzynce z bezpiecznikami - miedzy bezpiecznikami i "-" aku, OK. Co jest - myślę. :hmm: masa? Bingo! Nie ma połączenia "-" aku z karoserią. Wyciągam klucz 10 coby odkręcić śruby przewodu masowego od karoserii. Tyk, pierwsza śruba urwana (przeżarta na wskroś), pyk druga śruba urwana. No dobra, jakiś mundry konstruktor zrobił podłączenie masy na nadkolu ze śrubami na wylot na które wali wszystko z opony - gratulacje. Pół godzinki roboty i nowe podłączenie masy zrobione. Sorcia znowu żyje :happy1:
Idąc ciemną doliną, zła się nie ulęknę, gdyż to ja, jestem ten najgorszy.....

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2410
Wiek: 46
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia II z guziorem Start Stop nie odpala

#6 Postautor: Madej » poniedziałek, 8 czerwca 2015, 10:28

Ciesze się ze udało się problem rozwiazac :happy2: Wlasnie czasami trzeba posprawdzać polaczenia masy z autem gdyż nie tylko + daje problemy jak go nie ma :rolley:
Kiedys w innym aucie miałem problem z elektryka szyb ,myslalem ze to silniczek padl ,a okazało się ze brak masy to powodowal.Masa była pod siedzeniem kierowcy.Po naprawieniu polaczenia wszystko było ok.
Obrazek
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
rings
To ja
To ja
Posty: 379
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: CZARNY
Przebieg (km.): 60000
Inny Samochód: Kia Venga
Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia II z guziorem Start Stop nie odpala

#7 Postautor: rings » piątek, 19 stycznia 2018, 11:11

U mnie też wystąpiły problemy z zapłonem. Zrobiłem masę na nowo ( założyłem śrubki z nierdzewki) i sorento pali na rys.
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA


Wróć do „Awarie, czyli co dolega Twojemu KIA Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość