Strona 1 z 2

Problemy z AWD

: środa, 3 września 2014, 22:50
autor: Giza
UWAGA: Sorento II :)
Od jakiegoś czasu obserwuję efekt jak by czasami nie działał tylny napęd. Efektem jest piszczenie kołami przy ruszaniu nawet na suchym, czego do tej pory nie było. Pojechałem na trawę i nawet przy załączeniu blokady AWD tylne koła nie buksują, za to przednie - jak wściekłe. Wcześniej buksował wszystkimi czterema (przy wyłączonym ESP ofkos).
Po chwili załącza się kontrolka uszkodzenia AWD, która gaśnie po wyłączeniu i włączeniu zapłonu.
Co ciekawe - mam wrażenie, że AWD czasami działa, ale też czasami jest objaw jakby blokował się, tzn. czasami łomocze coś z tyłu przy silnych skrętach na asfalcie, zupełnie jak przy zablokowanym AWD przyciskiem. Przy ruszaniu "z kopa" w trybie AUTO, AWD nie załącza się (lub słabo), bo buksują przednie koła i włącza się ESP, czego wcześniej nie było. Przy włączeniu blokady wyraźnie część napędu idzie na tył, ale często coś wtedy z tyłu łomocze jak przy skręcaniu. Zasada działania sprzęgła jest identyczna jak w Sorento 1.
Any help?

Re: Problemy z AWD

: środa, 3 września 2014, 23:51
autor: vokal
ZygJe pisze:... Pojechałem na trawę i nawet przy załączeniu blokady AWD tylne koła nie buksują, za to przednie jak wściekłe wcześniej buksował wszystkimi czterema (przy wyłączonym ESP ofkos)

.... Przy włączeniu blokady wyraźnie część napędu idzie na tył ale często coś wtedy z tyłu łomocze jak przy skręcaniu.

Czyli raz działa 4Lock, a raz nie?


Mechanicznie:
W instrukcji piszą, że olej w skrzynce rozdzielczej powinien być sprawdzany, a w razie konieczności wymieniany co 60 tys. km.
Może się zużył :hmm:

Elektrycznie:
Za schowkiem pasażera znajduje się moduł TCCS. W jego wtyczce są obok siebie dwa przewody idące do elektromagnesu - pin #1- przewód czerwony i pin #9 - przewód czarno-pomarańczowy. Wepnij w te piny miernik i sprawdź jakie pokazuje napięcie oraz czy są zmiany wskazań i jakie podczas jazdy na Auto oraz Lock.
Podejrzewam, że na Lock będzie cały czas wysokie napięcie, a na Auto napięcie będzie się wahać w zależności od uślizgu kół oraz od prędkości auta.

Re: Problemy z AWD

: czwartek, 4 września 2014, 06:19
autor: Giza
Dzięki. Sprawdzę.
W skrócie: trybie automatycznym jak by nie działał wcale (lub nieodczuwalnie). W trybie Lock działa, ale jakby nie blokował, tylko trochę napędu dawał na tył. Czasami jednak coś wtedy z tyłu łomotnie, podobnie jak przy załączonym Lock wyjechać na asfalt i skręcić.
Edit:
Wlazłem dziś pod auto i jest nachlapane smarem/olejem z uszczelniacza sprzęgła AWD od strony wału. To sprzęgło jest mokre czy suche?

Re: Problemy z AWD

: czwartek, 4 września 2014, 10:17
autor: vokal
Mówiąc skrzynka rozdzielcza, miałem na myśli sprzęgło wielopłytkowe, które w Sorento 2011, ze względu na główny napęd na przód, znajduje się przy tylnym moście, a skrzynka rozdzielcza przy skrzyni biegów, z przodu.

Jeśli masz nachlapane, to prawdopodobnie padło uszczelnienie. W Sorento I w całej skrzynce rozdzielczej, a więc i w sprzęgle jest olej (zalecany TOD Oil). Służy on do smarowania i chłodzenia mechanizmów i tarczek sprzęgła.
Podejrzewam, ze w Sorento 2 jest podobnie.

Re: Problemy z AWD

: czwartek, 4 września 2014, 10:48
autor: krzysiek ardie
Zyzale przeczytaj email

Re: Problemy z AWD

: czwartek, 4 września 2014, 11:55
autor: Giza
Po przeprowadzeniu śledztwa udało się ustalić, o co chodzi. W Sorento 2 sposób działania sprzęgła dołączającego napęd tyłu jest podobny do Sorento 1. Podstawowa różnica polega na tym, że sprzęgło jest suche. Wyciek oleju oznacza padnięty uszczelniacz mechanizmu różnicowego, z którego olej zalał sprzęgło, stąd praktycznie brak tylnego napędu.
Części zamówione, w poniedziałek wymiana i mycie sprzęgła z oleju.

Re: Problemy z AWD

: niedziela, 14 grudnia 2014, 18:17
autor: Giza
Auto spędziło 3 tyg. u Orła :love: Guru wraz z całą ekipą toczyli regularną wojnę z moją Sorcią. Rozebrali sprzęgło od AWD (fabrycznie zaspawane) wyczyścili skręcili, wyregulowali zalali olejem (okazało się że sprzęgło jednak jest mokre a ustalenie oleju który jest w środku to na prawdę był hardkor) zaspawali i..... sprzęgło złapało na sztywno.... biedny Orzeł :love: odbył jazdę próbna do domu i demontował wał w garażu. Po ponownym rozebraniu i wyregulowaniu sprzęgło działa jak trzeba :love:
Dodatkowo wymienili obie zwrotnice z piastami z przodu i założyli europejskie hamulce. Wreszcie Sorcia hamuje a nie spowalnia. Wymienili także łożysko podporowe półosi które było wymieniane 2 tyg wcześniej. Fachoffffcy od przegubów w Sulejówku nabili je młotem i hurgotało jak po 100tyś. Ufff...
Niestety Sorcia stawia się nadal. Ma jakąś wibrację w zakresie 40-60km/h IMO wał napędowy bo jak był zdjęty to nie wibrowało oraz wibracja ponad 110km/h Orzeł :love: twierdzi że od opon. Zaparłem się. Wyprostuję gadzinę.
Dodam jeszcze, że ilość wyrazów wdzięczności które Orzeł :love: przyjął za ten bezmiar roboty była bardzo uczciwa wręcz promocyjna.
Orzeł :love: dzięki :happy2:

Re: Problemy z AWD

: wtorek, 18 kwietnia 2017, 15:59
autor: daweed
Witam,
Pragnę odkopać temat gdyż zuważyłem że moje Sorento również wydaje dziwny dzwięk przy ruszaniu na skręconych kołach w lewo lub prawo. Dzwięk jest taki jakby załączona była blokada tylnej osi. Jadąc prosto nic nie słychać. Odkopałem podobny temat na forum amerykańskim i wychodzi na to, że do wymiany jest wysprzęglik napędu AWD.
http://www.kia-forums.com/2014-2015-sor ... pping.html
Przetestowałem rozwiązanie z wyjęciem bezpiecznika od AWD. Owszem, nie słychac wtedy żeby coś z tyłu było nie tak ale za to nie działa ESP.

Korzystając z okazji że dziś spadł śniego sprawdzę czy tylna oś się slizga równomiernie czy mechanizm róznicowy działa dobrze.

Re: Problemy z AWD

: wtorek, 18 kwietnia 2017, 20:59
autor: hunter
Na Sorentonation opisany był ten problem i rozwiązaniem była wymiana wymiana tego siłownika , a poniżej załączam TSB KIA USA na ten temat
Nadmienię ,że ten siłownik jest dostępny tylko jako część serwisowa związana z tą akcją.

Re: Problemy z AWD

: wtorek, 18 kwietnia 2017, 22:36
autor: daweed
Wow, Dzięki Hunter.
Znalazłem ten temat na SORENTONATION i dokładnie tak samo dzieje się u mnie jak opisują na forum.
Poszukałem na ebay i ten silniczek jest do kupienia za jakieś 300-400 dolarów. Trochę dużo ale cóż począć. Byle to było to :) Jeszcze w serwisie Kia spytam.
Link do TBS w PDFie. http://m.kia.oemdtc.com/TSB/2015-047.pdf

Re: Problemy z AWD

: piątek, 5 maja 2017, 12:30
autor: daweed
Tak sobie pomyślałem że skoro mają to w swoim biuletynie to może serwis Kia w Polsce wymieni mi tą część za darmo jeśli pokaże im ten dokument TSB.

Czy wogole serwisy KIA w PL honorują takie akcje dla aut sprowadzonych z USA ?

Re: Problemy z AWD

: piątek, 5 maja 2017, 14:30
autor: krzysiek ardie
Marzenia fajna rzecz :hmm:

Re: Problemy z AWD

: środa, 9 maja 2018, 00:32
autor: lukasgo
Dzień dobry!

I jak skończyły się przeprawy z wadą napędu? U mnie w sorento 2011 2,0 crdi 4wd pojawił się ten sam problem. Auto niestety jest po gwarancji a polskie ASO nie widzą w ogóle tego TSB i chcą wymieniać cały tylny most za około 9 tys. zł/// :jaw:

Re: Problemy z AWD

: wtorek, 26 czerwca 2018, 07:57
autor: daweed
u mnie dalej to samo, od zeszłego roku nic z tym nie ruszyłem. Gorzej napewno nie jest ale znowu zaczęło mnie to wkurzać i mam ambitny plan zabrać się za to :)
Interesujące jest to, że na zimnym tzn. po całej nocy, nie słychać nic nawet na skreconych kołach i gwałtownym ruszaniu. Natomiast już po przejechaniu jakiś 5 kilometrów zaczyna być słychać. Im dłużej się jeździ tym bardziej pewnie się nagrzewa olej i załącza blokadę.
Wydaję mi się, że może być też przyczyną wadliwy czujnik albo zużyty olej w przekładni.

Re: Problemy z AWD

: środa, 27 czerwca 2018, 05:48
autor: volcan
A nie pomyślałeś, że skoro podejrzewasz zużyty olej, to wymiana tego oleju byłaby na miejscu?