Strona 1 z 1

2.0 CRDI 150KM - problem z odpalaniem na po długim postoju

: środa, 2 grudnia 2020, 20:36
autor: bieniop
Maże ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi podpowiedzieć co może dolegać mojej Sorento. Silnik 2.0 CRDI 150KM/110kW pojawia się problem z odpalaniem po długim postoju tzn. klika godzin powiedzmy 8 i więcej, problem narasta przy niskich temperaturach. Im dłużej stoi tym ciężej jest go później odpalić. Muszę bardzo długo kręcić żeby silnik załapał, jak już odpali problem znika. Wystarczy ze chwilę pochodzi, można zgasić silni i przez kolejne kilka godzin będzie odpalał z pierwszego strzału. Akumulator jest nowy i sprawny. Rozrusznik ładnie kręci. Będę wdzięczny za podpowiedz co może być przyczyną.

Re: 2.0 CRDI 150KM - problem z odpalaniem na po długim postoju

: środa, 2 grudnia 2020, 20:50
autor: Marek
Jeżeli wypadło to wraz z przyjściem niskich temperatur to świece żarowe. Jak odpali to chodzi równo czy lekko szarpie?

Re: 2.0 CRDI 150KM - problem z odpalaniem na po długim postoju

: czwartek, 3 grudnia 2020, 10:37
autor: bieniop
Po odpaleniu chodzi równo.
Chciałem sprawdzić oporność świec ale nie mogę ich zlokalizować.

Re: 2.0 CRDI 150KM - problem z odpalaniem na po długim postoju

: czwartek, 3 grudnia 2020, 15:23
autor: Marek
Powinny być pod listwą paliwową CR . Jeszcze jedno sprawdź ciśnienie paliwa w momencie rozruchu. Filtr paliwa masz świeży?

Re: 2.0 CRDI 150KM - problem z odpalaniem na po długim postoju

: czwartek, 3 grudnia 2020, 20:27
autor: bieniop
Filtr paliwa jest nowy. Jutro sprawdzę świece.

Re: 2.0 CRDI 150KM - problem z odpalaniem na po długim postoju

: niedziela, 6 grudnia 2020, 13:56
autor: Biery27
Jeszcze może być coś takiego że gdzieś Ci się zrobiła nieszczelność w układzie paliwowym i wraca paliwo do baku. Ja tak miałem w citroenie żony, wszyscy szukali świece , pompy cuda wianki, okazało sie że grucha od pompowania miała nieszczelność na zaworki zwrotnym. powodzenia w szukaniu