Taśma kierownicy

coś się dzieje z autem? napisz tutaj

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
zibi08
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Rejestracja: poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 11:34
Skąd jesteś: warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#31 Postautor: zibi08 » poniedziałek, 12 października 2020, 10:20

Bemowo

zibi08
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Rejestracja: poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 11:34
Skąd jesteś: warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#32 Postautor: zibi08 » wtorek, 13 października 2020, 15:40

Byłem w warsztacie , okazało się że to czujnik uderzenia zadziałał. No i po bólu , wszystko gra. Miły właściciel , za usługę nic nie zapłaciłem.

mazimed
moje konto
moje konto
Posty: 203
Rejestracja: wtorek, 4 czerwca 2019, 15:10
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Rok: 2011
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 184000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#33 Postautor: mazimed » wtorek, 13 października 2020, 15:42

Czujnik uderzenia wypluł błąd poduszki kierowcy??
I co konkretnie zrobił?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#34 Postautor: hunter » wtorek, 13 października 2020, 15:52

Tak z ciekawości ,który impact sensor , w drzwiach , czy przedni,czy tylny boczny :hmm:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#35 Postautor: Marek » wtorek, 13 października 2020, 16:33

Przy ingerencji w układ poduszek, wystarczy po rozebraniu włączyć na chwilę stacyjkę, lub źle wpiąć którąś kostkę albo próbować wpiąć w inne miejsce i mamy dodatkowy błąd. :)

mazimed
moje konto
moje konto
Posty: 203
Rejestracja: wtorek, 4 czerwca 2019, 15:10
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Rok: 2011
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 184000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#36 Postautor: mazimed » wtorek, 13 października 2020, 16:36

To jasne. Ale jak błąd się z komputera nie kasuje....dlatego pytam co elektryk zrobił konkretnie u kolegi?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#37 Postautor: hunter » wtorek, 13 października 2020, 17:03

Miał lepszy sprzęt i wykasował błąd. Gdyby impact sensor zadziałał to by wywaliło kurtynę albo puduchy.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

mazimed
moje konto
moje konto
Posty: 203
Rejestracja: wtorek, 4 czerwca 2019, 15:10
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Rok: 2011
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 184000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#38 Postautor: mazimed » wtorek, 13 października 2020, 17:12

Dobra.....a czym jest ten lepszy sprzęt? Tak konkretnie

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#39 Postautor: Marek » wtorek, 13 października 2020, 17:31

Pytanie jest mało konkretne. :) Chodzi Ci o zastosowanie, czy o producenta, czy o nazwę.

zibi08
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Rejestracja: poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 11:34
Skąd jesteś: warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#40 Postautor: zibi08 » środa, 14 października 2020, 15:00

Ja podpiąłem skaner diagnostyczny OBD II i nic nie znalazł. W warsztacie podłączył jakiś moduł do gniazdka i bezprzewodowo łączył się z kompem. Powiedział że było uderzenie i zadziałał czujnik. Ja w nic nie przywaliłem ,więc może jak samochód stał gdzieś. Nie pytałem który czujnik , nie wiem czy chodziło o poduszkę kierowcy.

mazimed
moje konto
moje konto
Posty: 203
Rejestracja: wtorek, 4 czerwca 2019, 15:10
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Rok: 2011
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 184000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#41 Postautor: mazimed » środa, 14 października 2020, 23:33

Pytam, bo do elektryka do Legionowa nie pojechałem, córka mi się urodziła i na razie nie mam jak się wyrwać ;) więc próbuję zrozumieć gdzie może być problem, te czujniki mnie zupełnie zaskoczyły
I gdzie kolega był w tym warsztacie konkretnie?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#42 Postautor: hunter » czwartek, 15 października 2020, 00:12

zibi08 pisze:Ja podpiąłem skaner diagnostyczny OBD II i nic nie znalazł. W warsztacie podłączył jakiś moduł do gniazdka i bezprzewodowo łączył się z kompem. Powiedział że było uderzenie i zadziałał czujnik. Ja w nic nie przywaliłem ,więc może jak samochód stał gdzieś. Nie pytałem który czujnik , nie wiem czy chodziło o poduszkę kierowcy.

To jaki czujnik miał zadziałać :hmm: Pan elektryk powiedział to co chciał :kwink:
Zasada działania czujnika uderzeniowego w Sorento (identyczna we wszystkich bocznych ,przednich ): z KSM:
"The front impact sensor (FIS) is installed in the Front End Module (FEM). They are remote sensors that detect acceleration due to a collision at its mounting location. The primary purpose of the Front Impact Sensor (FIS) is to provide an indication of a collision. The Front Impact Sensor (FIS) sends acceleration data to the SRSCM."

"SRSCM - to jest moduł sterujący - zasada działania:
The primary purpose of the SRSCM (Supplemental Restraints System Control Module) is to discriminate between an event that warrants restraint system deployment and an event that does not. The SRSCM must decide whether to deploy the restraint system or not. After determining that pretensioners and/or airbag deployment is required, the SRSCM must supply sufficient power to the pretensioners and airbag igniters to initiate deployment.
The SRSCM determines that an impact may require deployment of the pretensioners and airbags from data obtained from impact sensors and other components in conjunction with a safing function.
The SRSCM will not be ready to detect a crash or to activate the restraint system devices until the signals in the SRSCM circuitry stabilize.
It is possible that the SRSCM could activate the safety restraint devices but is guaranteed to fully function after prove-out is completed.
The SRSCM must perform a diagnostic routine and light a system readiness indicator at key-on. The system must perform a continuous diagnostic routine and provide fault annunciation through a warning lamp indicator in the event of fault detection. A serial diagnostic communication interface will be used to facilitate servicing of the restraint control system.
The yaw rate and G sensor which are used in ESC are inside the SRSCM. The sensor signal is sent by a separate CAN signal between the ESC control module and SRSCM."

Jak wynika z powyższego uderzenie (po którym nie ma śladu) w zaparkowany samochód z wyłączonym obwodem zasilania , nie może spowodować żadnego błędu bo moduł nie otrzymuje sygnału z czujnika. Jakie to musiało by być uderzenie aby spowodowało przerwę w obwodzie czujnika , którą to zarejestrował by moduł po włączeniu zasilania. :hmm: Takiego błędu nie da się wykasować poprzez sprzęt diagnostyczny bez naprawy uszkodzonego obwodu.
Najprawdopodobniej gdy montowałeś taśmę pod kierownicą spowodowałeś błąd, lub nawet przed montażem istniały błędy( uszkodzona taśma,konektor , lub ktoś grzebał) , które nie mogłeś wykasować swoim sprzętem . Samo rozłączenie akumulatora nie usunie błędów z układu SRS.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

zibi08
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Rejestracja: poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 11:34
Skąd jesteś: warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#43 Postautor: zibi08 » czwartek, 15 października 2020, 16:02

Kontrolka poduszki zapaliła się duzo wcześniej niż odłączyłem poduszkę w kierownicy.
Warsztat znajduje się na ul.Strzykulska 45 Ożarów Mazowiecki, można dojechać od strony Starych Babic ul. Warszawską.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Taśma kierownicy

#44 Postautor: Marek » czwartek, 15 października 2020, 16:26

Elektryk może źle się wyraził.Prawdopodobnie wtyczka nie kontaktowała przy czujniku, jak by zareagował na uderzenie to by był do wymiany i nie tylko czujnik. Teraz i tak nie dojdziemy jaki był powód, chyba że się powtórzy.


Wróć do „Awarie, czyli co dolega Twojemu KIA Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości