Obrazek


Obrazek


Obrazek

Problem z LPG -3,5L V6

coś się dzieje z autem? napisz tutaj

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
PABLOTECH
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 580
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 107777
Inny Samochód: Cee'd SW 2010 CRDi
Has thanked: 11 times
Been thanked: 28 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#16 Postautor: PABLOTECH » piątek, 13 stycznia 2017, 16:32

A więc byłem u magików. Coś tam grzebnęli w mapie ( chyba wzbogacając mieszankę ) gdyż przy 190 km/h miałem na desce check engine (P0301 - wypadanie zapłonu na 1 cylindrze ). Poza tym obniżyli temperaturę przełączania z LPG na PB z 0 st na -5 st. Kazali dalej obserwować. Wczorajsza wycieczka 100km (tempo jednostajne do max 100km/h / temperatura otoczenia 0 st) z podglądem parametrów nie wykazała nic nadzwyczajnego. Nadal różnica pomiędzy temp. reduktora (60st) a temperaturą gazu (10-15 st) to jak widać grubo powyżej 30st. Poczekam aż przyjdą większe mrozy. Jak temp.gazu spadnie do -5 i niżej to osłonie czymś ten czujnik który w końcu udało się zlokalizować (foto poniżej) i zobaczymy czy będzie poprawa.

20170113_154223_1484318996362 - 30.jpg

20170113_153949_1484318996588 - 30.jpg
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Awatar użytkownika
ZygJe
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 30 kwietnia 2014, 21:40
Skąd jesteś: Halinów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: KIA SEDONA 3.8, Jeep
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2 3.5V6 280KM
Has thanked: 26 times
Been thanked: 39 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#17 Postautor: ZygJe » piątek, 13 stycznia 2017, 22:10

EUREKA!
Czujnik jest zamontowany w miejscu, w którym prawie nie ma przepływu gazu! Jest zamontowany na IMO zbędnym łączniku rozgałęziaczy do wtryskiwaczy. Ma on za zadanie wyrównywać ciśnienie między stronami. Tu praktycznie przepływu gazu nie ma, gdyż układ jest symetryczny z jednym reduktorem, a sam czujnik zamontowany jest w miejscy wychładzanym przez powietrze napływające z zewnątrz. Czujnik powinien być zamontowany w tym przypadku z lewej strony rozgałęziacza widocznego na zdjęciu, a nie z prawej, bo teraz pokazuje wskazania "z czapy". Po przemontowaniu czujnika, trzeba koniecznie wyzerować korekty po OBD, gdyż sterownik już zbudował sobie mapę korekt, która będzie nie prawidłowa po przemontowaniu czujnika.
Idąc ciemną doliną, zła się nie ulęknę, gdyż to ja, jestem ten najgorszy.....

Awatar użytkownika
PABLOTECH
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 580
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 107777
Inny Samochód: Cee'd SW 2010 CRDi
Has thanked: 11 times
Been thanked: 28 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#18 Postautor: PABLOTECH » poniedziałek, 13 lutego 2017, 12:28

Czujnik przemontowany miesiąc temu ale by go przetestować czekałem na drugą falę mrozów która niestety okazała się trochę słaba w porównaniu z tą z połowy stycznia.

20170202_132237 - czujnik temp.LPG - 30.jpg


Po zmianie "magic" grzebnął coś w ustawieniach i kazał obserwować. Niestety nie doczekałem się konkretnych mrozów więc wyruszyłem na testy przy temp. otoczenia minus - 6 st C.

Prędkość przelotowa (tempomat) = 115km / h. Celowo tempomat żeby czujnik był równo schładzany.
Prędkość na obrotomierzu: około 2k obr
Temperatura otoczenia : - 6st C
Dystans : 15 km

WYNIK:

Screenshot_2017-02-11-22-15-35_1486849781163.png


Wg mnie różnica pomiędzy temp. reduktora a temp. gazu jest wciąż za duża ale w korelacji tej dostrzegłem pewną zmianę/poprawę (?) :hmm: . A mianowicie: Jak zmniejszałem prędkość temp. gazu również spadała. Wraz ze wzrostem prędkości ( większym obciążeniem reduktora ) temp. gazu rosła. Obawiam się jednak, że gdyby temp. otoczenia była taka jak miesiąc temu ( -18st ) to temp. gazu spadła by do zera a może ciut poniżej. Ale czy będzie mi dane to sprawdzić jeszcze tej zimy . . . obawiam się, że nie :think: . Korzystając z obecnych warunków pogodowych postaram się wykonać jeszcze jeden test ale serwując czujnikowi temp. gazu jakieś "ubranko" . O wynikach niezwłocznie poinformuję :tea:
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Awatar użytkownika
ZygJe
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 30 kwietnia 2014, 21:40
Skąd jesteś: Halinów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: KIA SEDONA 3.8, Jeep
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2 3.5V6 280KM
Has thanked: 26 times
Been thanked: 39 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#19 Postautor: ZygJe » poniedziałek, 13 lutego 2017, 16:31

Jeśli nie zapomnę, to sprawdzę w sobotę wracając z gór jak to wygląda u mnie w Sedonie (podobny silnik, podobnie zamontowany czujnik i też reduktor Gold).
Idąc ciemną doliną, zła się nie ulęknę, gdyż to ja, jestem ten najgorszy.....


Wróć do „Awarie, czyli co dolega Twojemu KIA Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość