Problem z LPG -3,5L V6
Moderator: Moderator
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Problem z LPG -3,5L V6
Nic nie znalazłem w tym temacie więc poprawcie jeśli piszę w złym miejscu. Sytuacja wygląda następująco. Dzisiaj mróz -13 / -18. Odpalam auto bez problemu. Na benzynie chodzi 1,5 - 2 min i przełącza na gaz. Na rozgrzanym silniku jadę spokojnie 70-90 km/h ale widzę, że temperatura gazu spada. Aż w końcu ( po 10 km ) zeszła do zera i przełączyło na benzynę. Temperatura reduktora w tym czasie +/- 60 st. Żeby choć trochę podnieść temp. gazu musiałem się zatrzymać by auto pochodziło na wolnych obrotach. Nie na długo to pomogło gdyż przejechawszy następne 10 km temp. na zewnątrz -18 st, reduktor +55 st a temp. gazu - 10 st . Jak już dojechałem do W-wy , kilka świateł, do hamowań, ślimacze tempo temperatura na zewnątrz -13, reduktora 60 st a temp. gazu zaczęła się podnosić...przekroczyła magiczne 0 st ( przełączyło mnie wtedy z PB na LPG ) a na ostatnim odcinku 2 km od świateł do garażu potrafiła uzyskać 25st. O co tu chodzi W trakcie jednostajnej jazdy ( około 90 - 110 km/h ) dało się zauważyć zależność temp. gazu od temp. na zewnątrz. Jak ta druga spadała o 2-3 st to i temp LPG również o tyle samo.
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z LPG -3,5L V6
Przez te dwa dni mrozów również moja honda w ogóle nie mogła się nagrzać podczas jazdy.
Teraz spokojnie czekam w miejscu aż już ładnie temperatura się poniesie i dopiero ruszam
Moim zdaniem jak jechałeś silnik może się trochę wyziębiał lub czujnik gdzieś łapał zimne powietrze,
Strasznie szybko ci się gaz włącza.
Ja zawsze miałem ustawione przełączanie przy 45-50 stopniach - bezpieczniej dla silnika.
Pozdrawiam
Teraz spokojnie czekam w miejscu aż już ładnie temperatura się poniesie i dopiero ruszam
Moim zdaniem jak jechałeś silnik może się trochę wyziębiał lub czujnik gdzieś łapał zimne powietrze,
Strasznie szybko ci się gaz włącza.
Ja zawsze miałem ustawione przełączanie przy 45-50 stopniach - bezpieczniej dla silnika.
Pozdrawiam
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z LPG -3,5L V6
Jeżeli termostat jest ok, to sprawdził bym sam czujnik temperatury gazu ( jego parametry) i jego zamontowanie.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z LPG -3,5L V6
Ale z temperaturą silnika nie było problemu...utrzymywał stałą na odcinku 170km. A co do szybkiego przełączania na gaz - w garażu mam aktualnie +8st . Gdyby stał pod chmurką zapewne pochodził by minutę dłużej na PB.
Hunter, ale czy instalacja gazowa posiada jakiś swój termostat? Czy mówisz o tym w ogólnym układzie chłodzenia? Tak jak pisałem wyżej auto nagrzewa się i utrzymuje temp, więc jest chyba ok.
Hunter, ale czy instalacja gazowa posiada jakiś swój termostat? Czy mówisz o tym w ogólnym układzie chłodzenia? Tak jak pisałem wyżej auto nagrzewa się i utrzymuje temp, więc jest chyba ok.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z LPG -3,5L V6
Miałem na myśli układ chłodzenia silnika, trzeba sprawdzić czujnik - parametry i czy go nie "obladza" jak jedziesz . U mnie w poprzedniej 3,3v6 gaz się przełączał przy temp. 30 stopni.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Re: Problem z LPG -3,5L V6
IMO czujnik temp. gazu jest zainstalowany w takim miejscu, że jest wychładzany w czasie jazdy i oszukuje, ew. długie nie izolowane rury z odparowanym gazem na które dmucha powietrze z zewnątrz. Ale obstawiam to pierwsze.
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z LPG -3,5L V6
A jaka powinna być Waszym zdaniem temperatura gazu przy sprawnie działającej instalacji (właściwe umieszczenie czujnika), przy temperaturze na zewnątrz -13 / -18 i tempie jazdy 90 / 130km/h? Chodzi mi o to, czy są jakieś "techniczne zalecenia", np. jeśli na reduktorze = 60st, to temp. gazu nie powinna być niższa od ... ?
Re: Problem z LPG -3,5L V6
Temp. na zewnątrz powinna mieć niewielki albo żaden wpływ na temp. gazu po odparowaniu. Spadki temp. przy twoim silniku występują przy maks. obciążeniach kiedy zużycie gazu jest tak duże że potrzeba duuuuużo ciepła do odparowania. Z moich obserwacji temp. gazu jest ok 10-30st niższa od temp. parownika w zależności od obciążenia.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z LPG -3,5L V6
KME GOLD - ponoć ogarnia do 350KM. Aczkolwiek w chwili gdy temp. gazu sięgała -10st, na obrotomierzu było raptem około 1500 obr/min, więc wg mnie to on w tym momencie nie za bardzo miał co robić.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z LPG -3,5L V6
Podobno mają problemy z termiką . Masz instalkę na gwarancji jedz do gazownika.
Ja osobiście zastosowałem dwa reduktory nie było problemów w bardzo niskich temperaturach nawet przy dużym zapotrzebowaniu.
Ja osobiście zastosowałem dwa reduktory nie było problemów w bardzo niskich temperaturach nawet przy dużym zapotrzebowaniu.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z LPG -3,5L V6
Ale gdyby problem tkwił w samym reduktorze (jego termice), to chyba jego temperatura zbliżała by się w kierunku zera, wziąwszy pod uwagę w/w warunki atmosferyczne. Ale temp. na reduktorze zmieniała się w przedziale 55-65 st. Jutro do nich jadę, niech coś z tym (chyba czujnikiem) zrobią. Mam nadzieję, że jeszcze z raz tak przymrozi w tym roku, to będę miał pewność, że ich interwencja będzie skuteczna
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z LPG -3,5L V6
Nie mam zielonego pojęcia gdybym miał tę wiedzę pewnie podczas wczorajszego powrotu do W-wy okręcił bym go szalikiem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość