Problem z LPG -3,5L V6

coś się dzieje z autem? napisz tutaj

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Problem z LPG -3,5L V6

#1 Postautor: PABLOTECH » sobota, 7 stycznia 2017, 22:30

Nic nie znalazłem w tym temacie więc poprawcie jeśli piszę w złym miejscu. Sytuacja wygląda następująco. Dzisiaj mróz -13 / -18. Odpalam auto bez problemu. Na benzynie chodzi 1,5 - 2 min i przełącza na gaz. Na rozgrzanym silniku jadę spokojnie 70-90 km/h ale widzę, że temperatura gazu spada. Aż w końcu ( po 10 km ) zeszła do zera i przełączyło na benzynę. Temperatura reduktora w tym czasie +/- 60 st. Żeby choć trochę podnieść temp. gazu musiałem się zatrzymać by auto pochodziło na wolnych obrotach. Nie na długo to pomogło gdyż przejechawszy następne 10 km temp. na zewnątrz -18 st, reduktor +55 st a temp. gazu - 10 st :jaw: . Jak już dojechałem do W-wy , kilka świateł, do hamowań, ślimacze tempo temperatura na zewnątrz -13, reduktora 60 st a temp. gazu zaczęła się podnosić...przekroczyła magiczne 0 st ( przełączyło mnie wtedy z PB na LPG ) a na ostatnim odcinku 2 km od świateł do garażu potrafiła uzyskać 25st. O co tu chodzi :hmm: W trakcie jednostajnej jazdy ( około 90 - 110 km/h ) dało się zauważyć zależność temp. gazu od temp. na zewnątrz. Jak ta druga spadała o 2-3 st to i temp LPG również o tyle samo.
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#2 Postautor: ramzi31 » niedziela, 8 stycznia 2017, 09:45

Przez te dwa dni mrozów również moja honda w ogóle nie mogła się nagrzać podczas jazdy.
Teraz spokojnie czekam w miejscu aż już ładnie temperatura się poniesie i dopiero ruszam

Moim zdaniem jak jechałeś silnik może się trochę wyziębiał lub czujnik gdzieś łapał zimne powietrze,
Strasznie szybko ci się gaz włącza.

Ja zawsze miałem ustawione przełączanie przy 45-50 stopniach - bezpieczniej dla silnika.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#3 Postautor: hunter » niedziela, 8 stycznia 2017, 10:03

Jeżeli termostat jest ok, to sprawdził bym sam czujnik temperatury gazu ( jego parametry) i jego zamontowanie.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#4 Postautor: PABLOTECH » niedziela, 8 stycznia 2017, 10:09

Ale z temperaturą silnika nie było problemu...utrzymywał stałą na odcinku 170km. A co do szybkiego przełączania na gaz - w garażu mam aktualnie +8st . Gdyby stał pod chmurką zapewne pochodził by minutę dłużej na PB.

Hunter, ale czy instalacja gazowa posiada jakiś swój termostat? Czy mówisz o tym w ogólnym układzie chłodzenia? Tak jak pisałem wyżej auto nagrzewa się i utrzymuje temp, więc jest chyba ok.
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#5 Postautor: hunter » niedziela, 8 stycznia 2017, 10:20

Miałem na myśli układ chłodzenia silnika, trzeba sprawdzić czujnik - parametry i czy go nie "obladza" jak jedziesz . U mnie w poprzedniej 3,3v6 gaz się przełączał przy temp. 30 stopni.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Giza

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#6 Postautor: Giza » niedziela, 8 stycznia 2017, 10:22

IMO czujnik temp. gazu jest zainstalowany w takim miejscu, że jest wychładzany w czasie jazdy i oszukuje, ew. długie nie izolowane rury z odparowanym gazem na które dmucha powietrze z zewnątrz. Ale obstawiam to pierwsze.

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#7 Postautor: PABLOTECH » niedziela, 8 stycznia 2017, 11:01

A jaka powinna być Waszym zdaniem temperatura gazu przy sprawnie działającej instalacji (właściwe umieszczenie czujnika), przy temperaturze na zewnątrz -13 / -18 i tempie jazdy 90 / 130km/h? Chodzi mi o to, czy są jakieś "techniczne zalecenia", np. jeśli na reduktorze = 60st, to temp. gazu nie powinna być niższa od ... ?
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Giza

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#8 Postautor: Giza » niedziela, 8 stycznia 2017, 13:43

Temp. na zewnątrz powinna mieć niewielki albo żaden wpływ na temp. gazu po odparowaniu. Spadki temp. przy twoim silniku występują przy maks. obciążeniach kiedy zużycie gazu jest tak duże że potrzeba duuuuużo ciepła do odparowania. Z moich obserwacji temp. gazu jest ok 10-30st niższa od temp. parownika w zależności od obciążenia.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#9 Postautor: hunter » niedziela, 8 stycznia 2017, 16:58

Jaki masz reduktor :hmm: nie mogę znaleźć w postach.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#10 Postautor: PABLOTECH » niedziela, 8 stycznia 2017, 17:06

KME GOLD - ponoć ogarnia do 350KM. Aczkolwiek w chwili gdy temp. gazu sięgała -10st, na obrotomierzu było raptem około 1500 obr/min, więc wg mnie to on w tym momencie nie za bardzo miał co robić.
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#11 Postautor: hunter » niedziela, 8 stycznia 2017, 17:29

Podobno mają problemy z termiką :hmm: . Masz instalkę na gwarancji jedz do gazownika.
Ja osobiście zastosowałem dwa reduktory nie było problemów w bardzo niskich temperaturach nawet przy dużym zapotrzebowaniu.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#12 Postautor: PABLOTECH » niedziela, 8 stycznia 2017, 17:38

Ale gdyby problem tkwił w samym reduktorze (jego termice), to chyba jego temperatura zbliżała by się w kierunku zera, wziąwszy pod uwagę w/w warunki atmosferyczne. Ale temp. na reduktorze zmieniała się w przedziale 55-65 st. Jutro do nich jadę, niech coś z tym (chyba czujnikiem) zrobią. Mam nadzieję, że jeszcze z raz tak przymrozi w tym roku, to będę miał pewność, że ich interwencja będzie skuteczna
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

dzawor
moja ranga
moja ranga
Posty: 91
Rejestracja: środa, 21 listopada 2012, 21:55
Skąd jesteś: Sieradz
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 16
Inny Samochód: KIA, HYUNDAI
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#13 Postautor: dzawor » niedziela, 8 stycznia 2017, 17:44

A gdzie masz zainstalowany czujnik temperatury gazu?

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#14 Postautor: PABLOTECH » niedziela, 8 stycznia 2017, 18:00

Nie mam zielonego pojęcia :hmm: gdybym miał tę wiedzę pewnie podczas wczorajszego powrotu do W-wy okręcił bym go szalikiem :kwink:
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Giza

Re: Problem z LPG -3,5L V6

#15 Postautor: Giza » niedziela, 8 stycznia 2017, 20:44

Ja mam Golda w Sedonie 3,8 i nie ma problemów (tego typu).


Wróć do „Awarie, czyli co dolega Twojemu KIA Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości