SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
- Skąd jesteś: Zielona Góra
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Kontaktowanie:
SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
Uszkodzona a w zasadzie starta jest zębatka/pierścień wychodzący ze skrzyni biegów automatycznej, zęby od wewnątrz czyli te od napędu przechodzącego na wał napędowy są całkowicie starte i w skrzyni rozdzielczej (reduktorze) też. Dlatego auto nie przekazuje napędu na tył i mam przednio napędówkę - FWD. Reduktor mam już nowy i mogę go wymienić ale rodzą się pytania:
Czy ta zębatka jest jakoś do zamówienia? Ma numer katalogowy? Czy są jakieś manuale albo chociaż obrazki/schematy -przydałby się żeby wiedzieć co konkretnie zamawiam.
Czy trzeba rozebrać skrzynię biegów żeby ją wymienić? Czy wystarczy może zdjęć skrzynię rozdzielczą/reduktor i da się wymienić zębatkę może z jakimiś ringami uszczelniającymi skrzynię bez jej wymontowywania z auta?
Czy ta zębatka jest jakoś do zamówienia? Ma numer katalogowy? Czy są jakieś manuale albo chociaż obrazki/schematy -przydałby się żeby wiedzieć co konkretnie zamawiam.
Czy trzeba rozebrać skrzynię biegów żeby ją wymienić? Czy wystarczy może zdjęć skrzynię rozdzielczą/reduktor i da się wymienić zębatkę może z jakimiś ringami uszczelniającymi skrzynię bez jej wymontowywania z auta?
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
Ale ty masz fabrycznie przednionapędówkę, więc w czym problem.
Tył dołaczany jest dodatkowo, nie stale .
Tył dołaczany jest dodatkowo, nie stale .
-
- moje konto
- Posty: 226
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
- Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: blue
- Przebieg (km.): 253
- Inny Samochód: volvo s60
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
pabloarmando pisze:( Reduktor mam już nowy i mogę go wymienić ale rodzą się pytania:
?
Sorento II ma reduktor ?
Ostatnio zmieniony piątek, 16 września 2016, 20:48 przez Alces64, łącznie zmieniany 2 razy.
OME Lift +1" BFG AT
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
Po pierwsze uzupełnij profil o dane auta, po drugie podaj VIN to przez weekend pogrzebię za numerami tej części
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Grzesiekdw1
- moje konto
- Posty: 209
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 17 kwietnia 2016, 11:57
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 140000
- Inny Samochód: Insignia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
Mam znajomego w kia fakt ten problem zaczyna się przy ok 150tys km zębatki można dostać w kia i dobiorą częsci do reduktora w najgorszym wariancje aso + wszytskie części to ok 8 tys .
A np. mechanik i tylko uszkodzone elementy ok 2-3 tys..
I nie reduktor a tak naprawdę przekładnia kątowa ja u sobie myślałem że mam wywalony reduktor ponieważ przy włączaniu R a potem D i tak w kółko było puknięcie cyknięcie lecz tu od znajomego dowiedziałem się że jest drugi słaby punkt, półoś prawa długa składa się z 2 części i wyrabia się wieloklin między przegubem środkowym wewnętrznym(koszt 1400zł) a pól-osią sztywną (1100zł) i fakt kupiłem w aso wymieniłem i jest ciszej ale dalej lekkie puknięcia były słychać a pracuję w warsztacie drążyłem temat dalej okazały się zużyte 2 przeguby zewnętrzne dodatkowo o dziwo w kia można kupić tylko całe pól-ośki(2400zł/szt) brak przegubów zewnętrznych w katalogu.
Lecz znalazłem włoskie przeguby w harcie zewnętrzne z firmy Metelli(180zl/szt) założyłem ich masę i żaden nie wrócił , są też półośki firmy ODM znajomy kupił komplet lewą i prawą zewnętrzną (1200zł/komp) oraz sztywną z kia.
Niestety szybko skończyły się przeguby 4 miesiące a jeździ tylko po mieście taka sama wersja na domiar złego nie mają wyważeń jak fabryczne i czuć lekkie bicie którego nie było wcześniej.
Szukałem wątku aby opisać to i zostawić dla potomnych ponieważ zanim doszedłem co go naprawdę bolało minęły 3 miesiące,a i w tych motorach przy ok 140tys lecą uszczelki głowicy robiłem u siebie i znajomy w kia też trochę robił
A np. mechanik i tylko uszkodzone elementy ok 2-3 tys..
I nie reduktor a tak naprawdę przekładnia kątowa ja u sobie myślałem że mam wywalony reduktor ponieważ przy włączaniu R a potem D i tak w kółko było puknięcie cyknięcie lecz tu od znajomego dowiedziałem się że jest drugi słaby punkt, półoś prawa długa składa się z 2 części i wyrabia się wieloklin między przegubem środkowym wewnętrznym(koszt 1400zł) a pól-osią sztywną (1100zł) i fakt kupiłem w aso wymieniłem i jest ciszej ale dalej lekkie puknięcia były słychać a pracuję w warsztacie drążyłem temat dalej okazały się zużyte 2 przeguby zewnętrzne dodatkowo o dziwo w kia można kupić tylko całe pól-ośki(2400zł/szt) brak przegubów zewnętrznych w katalogu.
Lecz znalazłem włoskie przeguby w harcie zewnętrzne z firmy Metelli(180zl/szt) założyłem ich masę i żaden nie wrócił , są też półośki firmy ODM znajomy kupił komplet lewą i prawą zewnętrzną (1200zł/komp) oraz sztywną z kia.
Niestety szybko skończyły się przeguby 4 miesiące a jeździ tylko po mieście taka sama wersja na domiar złego nie mają wyważeń jak fabryczne i czuć lekkie bicie którego nie było wcześniej.
Szukałem wątku aby opisać to i zostawić dla potomnych ponieważ zanim doszedłem co go naprawdę bolało minęły 3 miesiące,a i w tych motorach przy ok 140tys lecą uszczelki głowicy robiłem u siebie i znajomy w kia też trochę robił
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
- Skąd jesteś: Zielona Góra
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Kontaktowanie:
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
krzysiek ardie pisze:Po pierwsze uzupełnij profil o dane auta, po drugie podaj VIN to przez weekend pogrzebię za numerami tej części
Profil już uzupełniłem,
a VIN przedstawia się następująco: KNAKU814DA5094188.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
Karta katalogowa:
- Załączniki
-
- 43-473A11.gif (16.8 KiB) Przejrzano 6485 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
Popatrz na rysunek i co potrzebujesz
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
- Skąd jesteś: Zielona Góra
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Kontaktowanie:
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
Nie zrozumieliśmy się, moja wina. Chodzi o zębatkę/wieloklin, która jest w skrzyni biegów - wychodzą z niej 2: mniejsza odpowiada za przedni napęd i ta jest o.k. i większa, zewnętrzna daje napęd na przekładnię na wał na tył. Ta jest starta, stąd podczas jazdy wał się nie obraca, a powinien. Udało mi się dziś pozyskać zdjęcie. Zamieszczam. Jak widać to elementy skrzyni biegów i widać je po zdjęciu tej skrzyni rozdzielczej, której rysunek zamieściłeś.
- Załączniki
-
- Uszkodzona zębatka/wieloklin
- DSC_0871p.jpg (33.48 KiB) Przejrzano 6419 razy
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
Popatrz na to manuala do skrzyni nie mam
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
- Skąd jesteś: Zielona Góra
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Kontaktowanie:
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
Hmm, niestety na tych schematach nie ma tego wieloklinu... zastanawiam się czy jeśli skrzynia biegów jest na gwarancji to można traktować to jako naprawę gwarancyjną?
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
Jeśli auto jest na gwarancji, to nie wiem jaki masz problem. Odstawiasz do ASO i czekasz na odbiór.....
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
pabloarmando pisze:Hmm, niestety na tych schematach nie ma tego wieloklinu... zastanawiam się czy jeśli skrzynia biegów jest na gwarancji to można traktować to jako naprawę gwarancyjną?
155000 km i gwarancja chyba ,że skrzynia była już wymieniana na gwarancji , Jeżeli jest tak ,jak piszesz to powalcz z serwisem ,życzę powodzenia.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
- Skąd jesteś: Zielona Góra
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Kontaktowanie:
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
Niestety. Gwarancja nie obowiązuje.
W związku z powyższym czy jest w stanie ktoś mi napisać jaka jest różnica między skrzyniami biegów:
3B260 A6LF2 R204WD
a
3B261 A6LF2 R204WD
chodzi o tę "1" zamiast "0" w pierwszym członie oznaczenia. Czy można wstawić 3B261 zamiast 3B260 ?
W związku z powyższym czy jest w stanie ktoś mi napisać jaka jest różnica między skrzyniami biegów:
3B260 A6LF2 R204WD
a
3B261 A6LF2 R204WD
chodzi o tę "1" zamiast "0" w pierwszym członie oznaczenia. Czy można wstawić 3B261 zamiast 3B260 ?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył
Zero informacji w Mobis na temat numeru :3B261 A6LF2 R204WD
Na obudowie skrzyni biegów powinien być numer katalogowy: 450003B415
Skrzynia biegów o tym numerze katalogowym pasuje na 100 % do Twojego auta.
Na obudowie skrzyni biegów powinien być numer katalogowy: 450003B415
Skrzynia biegów o tym numerze katalogowym pasuje na 100 % do Twojego auta.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości