SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

coś się dzieje z autem? napisz tutaj

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
pabloarmando
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Zielona Góra
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 155000
Kontaktowanie:

SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#1 Postautor: pabloarmando » piątek, 16 września 2016, 15:21

Uszkodzona a w zasadzie starta jest zębatka/pierścień wychodzący ze skrzyni biegów automatycznej, zęby od wewnątrz czyli te od napędu przechodzącego na wał napędowy są całkowicie starte i w skrzyni rozdzielczej (reduktorze) też. Dlatego auto nie przekazuje napędu na tył i mam przednio napędówkę - FWD. :( Reduktor mam już nowy i mogę go wymienić ale rodzą się pytania:
Czy ta zębatka jest jakoś do zamówienia? Ma numer katalogowy? Czy są jakieś manuale albo chociaż obrazki/schematy -przydałby się żeby wiedzieć co konkretnie zamawiam.
Czy trzeba rozebrać skrzynię biegów żeby ją wymienić? Czy wystarczy może zdjęć skrzynię rozdzielczą/reduktor i da się wymienić zębatkę może z jakimiś ringami uszczelniającymi skrzynię bez jej wymontowywania z auta?

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#2 Postautor: Murzyn1313 » piątek, 16 września 2016, 15:34

Ale ty masz fabrycznie przednionapędówkę, więc w czym problem. :hmm:
Tył dołaczany jest dodatkowo, nie stale .
Obrazek

Alces64
moje konto
moje konto
Posty: 226
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: blue
Przebieg (km.): 253
Inny Samochód: volvo s60
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#3 Postautor: Alces64 » piątek, 16 września 2016, 18:39

pabloarmando pisze:( Reduktor mam już nowy i mogę go wymienić ale rodzą się pytania:
?


Sorento II ma reduktor :hmm:?
Ostatnio zmieniony piątek, 16 września 2016, 20:48 przez Alces64, łącznie zmieniany 2 razy.
OME Lift +1" BFG AT

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#4 Postautor: krzysiek ardie » piątek, 16 września 2016, 18:50

Po pierwsze uzupełnij profil o dane auta, po drugie podaj VIN to przez weekend pogrzebię za numerami tej części :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Grzesiekdw1
moje konto
moje konto
Posty: 209
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 17 kwietnia 2016, 11:57
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 140000
Inny Samochód: Insignia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#5 Postautor: Grzesiekdw1 » piątek, 16 września 2016, 19:39

Mam znajomego w kia fakt ten problem zaczyna się przy ok 150tys km zębatki można dostać w kia i dobiorą częsci do reduktora w najgorszym wariancje aso + wszytskie części to ok 8 tys .
A np. mechanik i tylko uszkodzone elementy ok 2-3 tys..
I nie reduktor a tak naprawdę przekładnia kątowa ja u sobie myślałem że mam wywalony reduktor ponieważ przy włączaniu R a potem D i tak w kółko było puknięcie cyknięcie lecz tu od znajomego dowiedziałem się że jest drugi słaby punkt, półoś prawa długa składa się z 2 części i wyrabia się wieloklin między przegubem środkowym wewnętrznym(koszt 1400zł) a pól-osią sztywną (1100zł) i fakt kupiłem w aso wymieniłem i jest ciszej ale dalej lekkie puknięcia były słychać a pracuję w warsztacie drążyłem temat dalej okazały się zużyte 2 przeguby zewnętrzne dodatkowo o dziwo w kia można kupić tylko całe pól-ośki(2400zł/szt) brak przegubów zewnętrznych w katalogu.
Lecz znalazłem włoskie przeguby w harcie zewnętrzne z firmy Metelli(180zl/szt) założyłem ich masę i żaden nie wrócił , są też półośki firmy ODM znajomy kupił komplet lewą i prawą zewnętrzną (1200zł/komp) oraz sztywną z kia.
Niestety szybko skończyły się przeguby 4 miesiące a jeździ tylko po mieście taka sama wersja na domiar złego nie mają wyważeń jak fabryczne i czuć lekkie bicie którego nie było wcześniej.
Szukałem wątku aby opisać to i zostawić dla potomnych ponieważ zanim doszedłem co go naprawdę bolało minęły 3 miesiące,a i w tych motorach przy ok 140tys lecą uszczelki głowicy robiłem u siebie i znajomy w kia też trochę robił :)

pabloarmando
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Zielona Góra
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 155000
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#6 Postautor: pabloarmando » niedziela, 18 września 2016, 12:56

krzysiek ardie pisze:Po pierwsze uzupełnij profil o dane auta, po drugie podaj VIN to przez weekend pogrzebię za numerami tej części :hmm:

Profil już uzupełniłem,
a VIN przedstawia się następująco: KNAKU814DA5094188.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#7 Postautor: hunter » niedziela, 18 września 2016, 14:19

Karta katalogowa:
Załączniki
43-473A11.gif
43-473A11.gif (16.8 KiB) Przejrzano 6466 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#8 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 18 września 2016, 15:04

Popatrz na rysunek i co potrzebujesz
transfer.png
transfer.png (83.8 KiB) Przejrzano 6461 razy
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

pabloarmando
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Zielona Góra
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 155000
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#9 Postautor: pabloarmando » poniedziałek, 19 września 2016, 19:14

Nie zrozumieliśmy się, moja wina. Chodzi o zębatkę/wieloklin, która jest w skrzyni biegów - wychodzą z niej 2: mniejsza odpowiada za przedni napęd i ta jest o.k. i większa, zewnętrzna daje napęd na przekładnię na wał na tył. Ta jest starta, stąd podczas jazdy wał się nie obraca, a powinien. Udało mi się dziś pozyskać zdjęcie. Zamieszczam. Jak widać to elementy skrzyni biegów i widać je po zdjęciu tej skrzyni rozdzielczej, której rysunek zamieściłeś.
Załączniki
DSC_0871p.jpg
Uszkodzona zębatka/wieloklin
DSC_0871p.jpg (33.48 KiB) Przejrzano 6400 razy

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#10 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 19 września 2016, 21:13

Popatrz na to manuala do skrzyni nie mam
4345711.png
4345711.png (70.91 KiB) Przejrzano 6380 razy

4345712.png
4345712.png (59.29 KiB) Przejrzano 6380 razy
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

pabloarmando
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Zielona Góra
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 155000
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#11 Postautor: pabloarmando » wtorek, 20 września 2016, 10:02

Hmm, niestety na tych schematach nie ma tego wieloklinu... zastanawiam się czy jeśli skrzynia biegów jest na gwarancji to można traktować to jako naprawę gwarancyjną?

Giza

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#12 Postautor: Giza » wtorek, 20 września 2016, 11:55

Jeśli auto jest na gwarancji, to nie wiem jaki masz problem. Odstawiasz do ASO i czekasz na odbiór.....

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#13 Postautor: hunter » wtorek, 20 września 2016, 18:01

pabloarmando pisze:Hmm, niestety na tych schematach nie ma tego wieloklinu... zastanawiam się czy jeśli skrzynia biegów jest na gwarancji to można traktować to jako naprawę gwarancyjną?

155000 km i gwarancja :hmm: chyba ,że skrzynia była już wymieniana na gwarancji :hmm: , Jeżeli jest tak ,jak piszesz to powalcz z serwisem ,życzę powodzenia. :rolley:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

pabloarmando
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Zielona Góra
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 155000
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#14 Postautor: pabloarmando » niedziela, 4 grudnia 2016, 12:05

Niestety. Gwarancja nie obowiązuje.
W związku z powyższym czy jest w stanie ktoś mi napisać jaka jest różnica między skrzyniami biegów:
3B260 A6LF2 R204WD
a
3B261 A6LF2 R204WD

chodzi o tę "1" zamiast "0" w pierwszym członie oznaczenia. Czy można wstawić 3B261 zamiast 3B260 ?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#15 Postautor: hunter » niedziela, 4 grudnia 2016, 12:52

Zero informacji w Mobis na temat numeru :3B261 A6LF2 R204WD :hmm:
Na obudowie skrzyni biegów powinien być numer katalogowy: 450003B415
Skrzynia biegów o tym numerze katalogowym pasuje na 100 % do Twojego auta.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA


Wróć do „Awarie, czyli co dolega Twojemu KIA Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości