Strona 1 z 2

SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: piątek, 16 września 2016, 15:21
autor: pabloarmando
Uszkodzona a w zasadzie starta jest zębatka/pierścień wychodzący ze skrzyni biegów automatycznej, zęby od wewnątrz czyli te od napędu przechodzącego na wał napędowy są całkowicie starte i w skrzyni rozdzielczej (reduktorze) też. Dlatego auto nie przekazuje napędu na tył i mam przednio napędówkę - FWD. :( Reduktor mam już nowy i mogę go wymienić ale rodzą się pytania:
Czy ta zębatka jest jakoś do zamówienia? Ma numer katalogowy? Czy są jakieś manuale albo chociaż obrazki/schematy -przydałby się żeby wiedzieć co konkretnie zamawiam.
Czy trzeba rozebrać skrzynię biegów żeby ją wymienić? Czy wystarczy może zdjęć skrzynię rozdzielczą/reduktor i da się wymienić zębatkę może z jakimiś ringami uszczelniającymi skrzynię bez jej wymontowywania z auta?

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: piątek, 16 września 2016, 15:34
autor: Murzyn1313
Ale ty masz fabrycznie przednionapędówkę, więc w czym problem. :hmm:
Tył dołaczany jest dodatkowo, nie stale .

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: piątek, 16 września 2016, 18:39
autor: Alces64
pabloarmando pisze:( Reduktor mam już nowy i mogę go wymienić ale rodzą się pytania:
?


Sorento II ma reduktor :hmm:?

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: piątek, 16 września 2016, 18:50
autor: krzysiek ardie
Po pierwsze uzupełnij profil o dane auta, po drugie podaj VIN to przez weekend pogrzebię za numerami tej części :hmm:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: piątek, 16 września 2016, 19:39
autor: Grzesiekdw1
Mam znajomego w kia fakt ten problem zaczyna się przy ok 150tys km zębatki można dostać w kia i dobiorą częsci do reduktora w najgorszym wariancje aso + wszytskie części to ok 8 tys .
A np. mechanik i tylko uszkodzone elementy ok 2-3 tys..
I nie reduktor a tak naprawdę przekładnia kątowa ja u sobie myślałem że mam wywalony reduktor ponieważ przy włączaniu R a potem D i tak w kółko było puknięcie cyknięcie lecz tu od znajomego dowiedziałem się że jest drugi słaby punkt, półoś prawa długa składa się z 2 części i wyrabia się wieloklin między przegubem środkowym wewnętrznym(koszt 1400zł) a pól-osią sztywną (1100zł) i fakt kupiłem w aso wymieniłem i jest ciszej ale dalej lekkie puknięcia były słychać a pracuję w warsztacie drążyłem temat dalej okazały się zużyte 2 przeguby zewnętrzne dodatkowo o dziwo w kia można kupić tylko całe pól-ośki(2400zł/szt) brak przegubów zewnętrznych w katalogu.
Lecz znalazłem włoskie przeguby w harcie zewnętrzne z firmy Metelli(180zl/szt) założyłem ich masę i żaden nie wrócił , są też półośki firmy ODM znajomy kupił komplet lewą i prawą zewnętrzną (1200zł/komp) oraz sztywną z kia.
Niestety szybko skończyły się przeguby 4 miesiące a jeździ tylko po mieście taka sama wersja na domiar złego nie mają wyważeń jak fabryczne i czuć lekkie bicie którego nie było wcześniej.
Szukałem wątku aby opisać to i zostawić dla potomnych ponieważ zanim doszedłem co go naprawdę bolało minęły 3 miesiące,a i w tych motorach przy ok 140tys lecą uszczelki głowicy robiłem u siebie i znajomy w kia też trochę robił :)

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: niedziela, 18 września 2016, 12:56
autor: pabloarmando
krzysiek ardie pisze:Po pierwsze uzupełnij profil o dane auta, po drugie podaj VIN to przez weekend pogrzebię za numerami tej części :hmm:

Profil już uzupełniłem,
a VIN przedstawia się następująco: KNAKU814DA5094188.

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: niedziela, 18 września 2016, 14:19
autor: hunter
Karta katalogowa:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: niedziela, 18 września 2016, 15:04
autor: krzysiek ardie
Popatrz na rysunek i co potrzebujesz
transfer.png
transfer.png (83.8 KiB) Przejrzano 6553 razy

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: poniedziałek, 19 września 2016, 19:14
autor: pabloarmando
Nie zrozumieliśmy się, moja wina. Chodzi o zębatkę/wieloklin, która jest w skrzyni biegów - wychodzą z niej 2: mniejsza odpowiada za przedni napęd i ta jest o.k. i większa, zewnętrzna daje napęd na przekładnię na wał na tył. Ta jest starta, stąd podczas jazdy wał się nie obraca, a powinien. Udało mi się dziś pozyskać zdjęcie. Zamieszczam. Jak widać to elementy skrzyni biegów i widać je po zdjęciu tej skrzyni rozdzielczej, której rysunek zamieściłeś.

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: poniedziałek, 19 września 2016, 21:13
autor: krzysiek ardie
Popatrz na to manuala do skrzyni nie mam
4345711.png
4345711.png (70.91 KiB) Przejrzano 6472 razy

4345712.png
4345712.png (59.29 KiB) Przejrzano 6472 razy

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: wtorek, 20 września 2016, 10:02
autor: pabloarmando
Hmm, niestety na tych schematach nie ma tego wieloklinu... zastanawiam się czy jeśli skrzynia biegów jest na gwarancji to można traktować to jako naprawę gwarancyjną?

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: wtorek, 20 września 2016, 11:55
autor: Giza
Jeśli auto jest na gwarancji, to nie wiem jaki masz problem. Odstawiasz do ASO i czekasz na odbiór.....

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: wtorek, 20 września 2016, 18:01
autor: hunter
pabloarmando pisze:Hmm, niestety na tych schematach nie ma tego wieloklinu... zastanawiam się czy jeśli skrzynia biegów jest na gwarancji to można traktować to jako naprawę gwarancyjną?

155000 km i gwarancja :hmm: chyba ,że skrzynia była już wymieniana na gwarancji :hmm: , Jeżeli jest tak ,jak piszesz to powalcz z serwisem ,życzę powodzenia. :rolley:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: niedziela, 4 grudnia 2016, 12:05
autor: pabloarmando
Niestety. Gwarancja nie obowiązuje.
W związku z powyższym czy jest w stanie ktoś mi napisać jaka jest różnica między skrzyniami biegów:
3B260 A6LF2 R204WD
a
3B261 A6LF2 R204WD

chodzi o tę "1" zamiast "0" w pierwszym członie oznaczenia. Czy można wstawić 3B261 zamiast 3B260 ?

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

: niedziela, 4 grudnia 2016, 12:52
autor: hunter
Zero informacji w Mobis na temat numeru :3B261 A6LF2 R204WD :hmm:
Na obudowie skrzyni biegów powinien być numer katalogowy: 450003B415
Skrzynia biegów o tym numerze katalogowym pasuje na 100 % do Twojego auta.