Obrazek


Obrazek


Obrazek

SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

coś się dzieje z autem? napisz tutaj

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
pabloarmando
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Zielona Góra
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 155000
Kontaktowanie:

SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#1 Postautor: pabloarmando » piątek, 16 września 2016, 15:21

Uszkodzona a w zasadzie starta jest zębatka/pierścień wychodzący ze skrzyni biegów automatycznej, zęby od wewnątrz czyli te od napędu przechodzącego na wał napędowy są całkowicie starte i w skrzyni rozdzielczej (reduktorze) też. Dlatego auto nie przekazuje napędu na tył i mam przednio napędówkę - FWD. :( Reduktor mam już nowy i mogę go wymienić ale rodzą się pytania:
Czy ta zębatka jest jakoś do zamówienia? Ma numer katalogowy? Czy są jakieś manuale albo chociaż obrazki/schematy -przydałby się żeby wiedzieć co konkretnie zamawiam.
Czy trzeba rozebrać skrzynię biegów żeby ją wymienić? Czy wystarczy może zdjęć skrzynię rozdzielczą/reduktor i da się wymienić zębatkę może z jakimiś ringami uszczelniającymi skrzynię bez jej wymontowywania z auta?

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5612
Wiek: 37
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#2 Postautor: Murzyn1313 » piątek, 16 września 2016, 15:34

Ale ty masz fabrycznie przednionapędówkę, więc w czym problem. :hmm:
Tył dołaczany jest dodatkowo, nie stale .
Obrazek

Alces64
moje konto
moje konto
Posty: 238
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: blue
Przebieg (km.): 253
Inny Samochód: volvo s60
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#3 Postautor: Alces64 » piątek, 16 września 2016, 18:39

pabloarmando pisze:( Reduktor mam już nowy i mogę go wymienić ale rodzą się pytania:
?


Sorento II ma reduktor :hmm:?
Ostatnio zmieniony piątek, 16 września 2016, 20:48 przez Alces64, łącznie zmieniany 2 razy.
OME Lift +1" BFG AT

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 6287
Wiek: 53
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 157 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#4 Postautor: krzysiek ardie » piątek, 16 września 2016, 18:50

Po pierwsze uzupełnij profil o dane auta, po drugie podaj VIN to przez weekend pogrzebię za numerami tej części :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Grzesiekdw1
moje konto
moje konto
Posty: 232
Wiek: 27
Rejestracja: niedziela, 17 kwietnia 2016, 11:57
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 140000
Inny Samochód: Insignia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#5 Postautor: Grzesiekdw1 » piątek, 16 września 2016, 19:39

Mam znajomego w kia fakt ten problem zaczyna się przy ok 150tys km zębatki można dostać w kia i dobiorą częsci do reduktora w najgorszym wariancje aso + wszytskie części to ok 8 tys .
A np. mechanik i tylko uszkodzone elementy ok 2-3 tys..
I nie reduktor a tak naprawdę przekładnia kątowa ja u sobie myślałem że mam wywalony reduktor ponieważ przy włączaniu R a potem D i tak w kółko było puknięcie cyknięcie lecz tu od znajomego dowiedziałem się że jest drugi słaby punkt, półoś prawa długa składa się z 2 części i wyrabia się wieloklin między przegubem środkowym wewnętrznym(koszt 1400zł) a pól-osią sztywną (1100zł) i fakt kupiłem w aso wymieniłem i jest ciszej ale dalej lekkie puknięcia były słychać a pracuję w warsztacie drążyłem temat dalej okazały się zużyte 2 przeguby zewnętrzne dodatkowo o dziwo w kia można kupić tylko całe pól-ośki(2400zł/szt) brak przegubów zewnętrznych w katalogu.
Lecz znalazłem włoskie przeguby w harcie zewnętrzne z firmy Metelli(180zl/szt) założyłem ich masę i żaden nie wrócił , są też półośki firmy ODM znajomy kupił komplet lewą i prawą zewnętrzną (1200zł/komp) oraz sztywną z kia.
Niestety szybko skończyły się przeguby 4 miesiące a jeździ tylko po mieście taka sama wersja na domiar złego nie mają wyważeń jak fabryczne i czuć lekkie bicie którego nie było wcześniej.
Szukałem wątku aby opisać to i zostawić dla potomnych ponieważ zanim doszedłem co go naprawdę bolało minęły 3 miesiące,a i w tych motorach przy ok 140tys lecą uszczelki głowicy robiłem u siebie i znajomy w kia też trochę robił :)

pabloarmando
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Zielona Góra
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 155000
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#6 Postautor: pabloarmando » niedziela, 18 września 2016, 12:56

krzysiek ardie pisze:Po pierwsze uzupełnij profil o dane auta, po drugie podaj VIN to przez weekend pogrzebię za numerami tej części :hmm:

Profil już uzupełniłem,
a VIN przedstawia się następująco: KNAKU814DA5094188.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3151
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#7 Postautor: hunter » niedziela, 18 września 2016, 14:19

Karta katalogowa:
Załączniki
43-473A11.gif
43-473A11.gif (16.8 KiB) Przejrzano 4726 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 6287
Wiek: 53
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 157 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#8 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 18 września 2016, 15:04

Popatrz na rysunek i co potrzebujesz
transfer.png
transfer.png (83.8 KiB) Przejrzano 4721 razy
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

pabloarmando
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Zielona Góra
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 155000
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#9 Postautor: pabloarmando » poniedziałek, 19 września 2016, 19:14

Nie zrozumieliśmy się, moja wina. Chodzi o zębatkę/wieloklin, która jest w skrzyni biegów - wychodzą z niej 2: mniejsza odpowiada za przedni napęd i ta jest o.k. i większa, zewnętrzna daje napęd na przekładnię na wał na tył. Ta jest starta, stąd podczas jazdy wał się nie obraca, a powinien. Udało mi się dziś pozyskać zdjęcie. Zamieszczam. Jak widać to elementy skrzyni biegów i widać je po zdjęciu tej skrzyni rozdzielczej, której rysunek zamieściłeś.
Załączniki
DSC_0871p.jpg
Uszkodzona zębatka/wieloklin
DSC_0871p.jpg (33.48 KiB) Przejrzano 4660 razy

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 6287
Wiek: 53
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 157 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#10 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 19 września 2016, 21:13

Popatrz na to manuala do skrzyni nie mam
4345711.png
4345711.png (70.91 KiB) Przejrzano 4640 razy

4345712.png
4345712.png (59.29 KiB) Przejrzano 4640 razy
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

pabloarmando
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Zielona Góra
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 155000
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#11 Postautor: pabloarmando » wtorek, 20 września 2016, 10:02

Hmm, niestety na tych schematach nie ma tego wieloklinu... zastanawiam się czy jeśli skrzynia biegów jest na gwarancji to można traktować to jako naprawę gwarancyjną?

Awatar użytkownika
ZygJe
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1320
Rejestracja: środa, 30 kwietnia 2014, 21:40
Skąd jesteś: Halinów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: KIA SEDONA 3.8, Jeep
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2 3.5V6 280KM
Has thanked: 27 times
Been thanked: 39 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#12 Postautor: ZygJe » wtorek, 20 września 2016, 11:55

Jeśli auto jest na gwarancji, to nie wiem jaki masz problem. Odstawiasz do ASO i czekasz na odbiór.....
Idąc ciemną doliną, zła się nie ulęknę, gdyż to ja, jestem ten najgorszy.....

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3151
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#13 Postautor: hunter » wtorek, 20 września 2016, 18:01

pabloarmando pisze:Hmm, niestety na tych schematach nie ma tego wieloklinu... zastanawiam się czy jeśli skrzynia biegów jest na gwarancji to można traktować to jako naprawę gwarancyjną?

155000 km i gwarancja :hmm: chyba ,że skrzynia była już wymieniana na gwarancji :hmm: , Jeżeli jest tak ,jak piszesz to powalcz z serwisem ,życzę powodzenia. :rolley:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

pabloarmando
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Zielona Góra
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 155000
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#14 Postautor: pabloarmando » niedziela, 4 grudnia 2016, 12:05

Niestety. Gwarancja nie obowiązuje.
W związku z powyższym czy jest w stanie ktoś mi napisać jaka jest różnica między skrzyniami biegów:
3B260 A6LF2 R204WD
a
3B261 A6LF2 R204WD

chodzi o tę "1" zamiast "0" w pierwszym członie oznaczenia. Czy można wstawić 3B261 zamiast 3B260 ?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3151
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: SORENTO II 2010 2.2 CRDI AUT. - Starta zębatka od skrzyni rozdzielczej na tył

#15 Postautor: hunter » niedziela, 4 grudnia 2016, 12:52

Zero informacji w Mobis na temat numeru :3B261 A6LF2 R204WD :hmm:
Na obudowie skrzyni biegów powinien być numer katalogowy: 450003B415
Skrzynia biegów o tym numerze katalogowym pasuje na 100 % do Twojego auta.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA


Wróć do „Awarie, czyli co dolega Twojemu KIA Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość