Strona 1 z 1

Mrugająca kontrolka silnika

: wtorek, 29 grudnia 2015, 11:23
autor: jv10
Witam,

2 tygodnie temu w aucie zaczęła nagle mrugać kontrolka silnika. Po szybkiej lekturze instrukcji okazało się, że w przypadku diesla jest to najprawdopodobniej zapchany filtr cząstek stałych. Zatem zgodnie z instrukcją ruszyłem w trasę trzymając wymagany czas, obroty i prędkość. Kontrolka się nie wyłączyła, więc pojechałem do serwisu. Po podłączeniu komputera zdecydowali się wyczyścić błąd i profilaktycznie wymienić czujnik ciśnienia w filtrze.

Pare dni temu kontrolka znowu zaczęła mrugać, ale tym razem serwis odmawia przyjęcia auta i w zamian nakazuje jeździć długie dystanse by filtr się wyczyścił. Czy tu nie ryzykuję uszkodzenia silnika? Czy ktoś miał podobny problem?

Wcześniej miałem Ceeda CRDi i nigdy nie było takich problemów...

Re: Mrugająca kontrolka silnika

: wtorek, 29 grudnia 2015, 12:45
autor: orzeł
Znam człowieka,który potrafi ominąć w/w cudo bez strat mocy i ew. gwarancji,ale niestety na Mazowszu

Re: Mrugająca kontrolka silnika

: wtorek, 29 grudnia 2015, 16:13
autor: jv10
Kusiło mnie usunięcie DPF w Ceedzie, ale z tego co wiem ten zabieg cofa gwarancję (a już na pewno przedłużoną), ponieważ poza usunięciem filtra wgrywany jest software z wersji auta bez DPF. Niestety, ale na razie nie zamierzam filtra usuwać.

Dzisiaj zrobiłem 100km bez przerwy; kontrola dalej mruga. Odpięłem akumulator, ale to również nie pomogło (od razu po włączeniu auta kontrolka zaczęła mrugać). Będę jeszcze męczyć serwis, ale to już w nowym roku :)

Re: Mrugająca kontrolka silnika

: wtorek, 29 grudnia 2015, 16:47
autor: hunter
Spróbuj tak: rozgrzany silnik, jazda z prędkością powyżej 70 km / h - obroty min. 2200 , jeżeli automat to wrzuć mu z tipa 3 lub 4 ,czas przejazdu min. 25 minut ( ok. 20 km) nie schodzić poniżej 70 km/h. Nieraz trzeba powtórzyć procedurę- jeżeli nie pomoże - to serwis i wypalanie wymuszone poprzez program serwisowy.

Re: Mrugająca kontrolka silnika

: wtorek, 29 grudnia 2015, 17:25
autor: Murzyn1313
W zafirze jak dopalał mi się DPF (buczenie z wydechu i spalanie 4x większe) to przełączałem na tryb Sport, skrzynia w tryb manualny i na 3 lub 4 biegu (zależy jakie były w tym czasie ograniczenia) jechałem z prędkością obrotową min 3000rpm przez ok 15min. DPF nie wyrzuciło mi nigdy. Trzeba starać się jechać jednostajnie, nie gazować-hamować.

Re: Mrugająca kontrolka silnika

: wtorek, 29 grudnia 2015, 18:02
autor: jv10
@Murzyn1313 - zrobiłem Ceedem 120 000 km i nigdy nie miałem problemów z DPF; wiem jak się z nim obchodzić i zawsze staram się filtr dopalić (sprzyja temu miejsce zamieszkania, ponieważ mało kiedy robię mniej niż 30km pomiędzy postojami)

@hunter - dzięki za informacje o dopalaniu sewisowym; żona była w serwisie 2 tygodne temu i okazało się, że po wizycie filtr próbował się dopalić 2 razy, ale bez sukcesu, ponieważ żona musiała parkować auto... Spóbuję ponownie za 2 dni (teraz trzymałem obroty ok. 1800 RPM), może się uda. Pytanie odnośnie dopalania serwisoego: ile zajmuje jego aktywacja?

Re: Mrugająca kontrolka silnika

: wtorek, 29 grudnia 2015, 19:30
autor: hunter
To zależy od serwisu ile Ci policzą i czy kiedyś to robili :lol: - najpierw zadaj to pytanie. ;Zrób tak jak pisałem, ( w instrukcji Sorento powinieneś mieć procedurę wypalania przez użytkownika).

Re: Mrugająca kontrolka silnika

: środa, 30 grudnia 2015, 00:49
autor: jv10
Płacić nic nie będę :) Pytałem się by wiedzieć jak bardzo mogę na nich naciskać w warsztacie by to zrobili na dniach, a nie na spokojnie w połowie stycznia... W instrukcji były mniejsze obroty (jutro postaram się wrzucić zdjęcie tutaj)

Re: Mrugająca kontrolka silnika

: środa, 30 grudnia 2015, 07:16
autor: hunter
Niestety diesel z DPF nie lubi krótkich odcinków , dlatego samochód tak eksploatowany trzeba co pewien czas przegonić aby mógł się DPF wypalić.