Witam,
2 tygodnie temu w aucie zaczęła nagle mrugać kontrolka silnika. Po szybkiej lekturze instrukcji okazało się, że w przypadku diesla jest to najprawdopodobniej zapchany filtr cząstek stałych. Zatem zgodnie z instrukcją ruszyłem w trasę trzymając wymagany czas, obroty i prędkość. Kontrolka się nie wyłączyła, więc pojechałem do serwisu. Po podłączeniu komputera zdecydowali się wyczyścić błąd i profilaktycznie wymienić czujnik ciśnienia w filtrze.
Pare dni temu kontrolka znowu zaczęła mrugać, ale tym razem serwis odmawia przyjęcia auta i w zamian nakazuje jeździć długie dystanse by filtr się wyczyścił. Czy tu nie ryzykuję uszkodzenia silnika? Czy ktoś miał podobny problem?
Wcześniej miałem Ceeda CRDi i nigdy nie było takich problemów...
Mrugająca kontrolka silnika
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela, 5 lipca 2015, 23:30
- Skąd jesteś: Trójmiasto
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kontaktowanie:
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Mrugająca kontrolka silnika
Znam człowieka,który potrafi ominąć w/w cudo bez strat mocy i ew. gwarancji,ale niestety na Mazowszu
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela, 5 lipca 2015, 23:30
- Skąd jesteś: Trójmiasto
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kontaktowanie:
Re: Mrugająca kontrolka silnika
Kusiło mnie usunięcie DPF w Ceedzie, ale z tego co wiem ten zabieg cofa gwarancję (a już na pewno przedłużoną), ponieważ poza usunięciem filtra wgrywany jest software z wersji auta bez DPF. Niestety, ale na razie nie zamierzam filtra usuwać.
Dzisiaj zrobiłem 100km bez przerwy; kontrola dalej mruga. Odpięłem akumulator, ale to również nie pomogło (od razu po włączeniu auta kontrolka zaczęła mrugać). Będę jeszcze męczyć serwis, ale to już w nowym roku
Dzisiaj zrobiłem 100km bez przerwy; kontrola dalej mruga. Odpięłem akumulator, ale to również nie pomogło (od razu po włączeniu auta kontrolka zaczęła mrugać). Będę jeszcze męczyć serwis, ale to już w nowym roku
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Mrugająca kontrolka silnika
Spróbuj tak: rozgrzany silnik, jazda z prędkością powyżej 70 km / h - obroty min. 2200 , jeżeli automat to wrzuć mu z tipa 3 lub 4 ,czas przejazdu min. 25 minut ( ok. 20 km) nie schodzić poniżej 70 km/h. Nieraz trzeba powtórzyć procedurę- jeżeli nie pomoże - to serwis i wypalanie wymuszone poprzez program serwisowy.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Mrugająca kontrolka silnika
W zafirze jak dopalał mi się DPF (buczenie z wydechu i spalanie 4x większe) to przełączałem na tryb Sport, skrzynia w tryb manualny i na 3 lub 4 biegu (zależy jakie były w tym czasie ograniczenia) jechałem z prędkością obrotową min 3000rpm przez ok 15min. DPF nie wyrzuciło mi nigdy. Trzeba starać się jechać jednostajnie, nie gazować-hamować.
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela, 5 lipca 2015, 23:30
- Skąd jesteś: Trójmiasto
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kontaktowanie:
Re: Mrugająca kontrolka silnika
@Murzyn1313 - zrobiłem Ceedem 120 000 km i nigdy nie miałem problemów z DPF; wiem jak się z nim obchodzić i zawsze staram się filtr dopalić (sprzyja temu miejsce zamieszkania, ponieważ mało kiedy robię mniej niż 30km pomiędzy postojami)
@hunter - dzięki za informacje o dopalaniu sewisowym; żona była w serwisie 2 tygodne temu i okazało się, że po wizycie filtr próbował się dopalić 2 razy, ale bez sukcesu, ponieważ żona musiała parkować auto... Spóbuję ponownie za 2 dni (teraz trzymałem obroty ok. 1800 RPM), może się uda. Pytanie odnośnie dopalania serwisoego: ile zajmuje jego aktywacja?
@hunter - dzięki za informacje o dopalaniu sewisowym; żona była w serwisie 2 tygodne temu i okazało się, że po wizycie filtr próbował się dopalić 2 razy, ale bez sukcesu, ponieważ żona musiała parkować auto... Spóbuję ponownie za 2 dni (teraz trzymałem obroty ok. 1800 RPM), może się uda. Pytanie odnośnie dopalania serwisoego: ile zajmuje jego aktywacja?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Mrugająca kontrolka silnika
To zależy od serwisu ile Ci policzą i czy kiedyś to robili - najpierw zadaj to pytanie. ;Zrób tak jak pisałem, ( w instrukcji Sorento powinieneś mieć procedurę wypalania przez użytkownika).
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela, 5 lipca 2015, 23:30
- Skąd jesteś: Trójmiasto
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kontaktowanie:
Re: Mrugająca kontrolka silnika
Płacić nic nie będę Pytałem się by wiedzieć jak bardzo mogę na nich naciskać w warsztacie by to zrobili na dniach, a nie na spokojnie w połowie stycznia... W instrukcji były mniejsze obroty (jutro postaram się wrzucić zdjęcie tutaj)
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Mrugająca kontrolka silnika
Niestety diesel z DPF nie lubi krótkich odcinków , dlatego samochód tak eksploatowany trzeba co pewien czas przegonić aby mógł się DPF wypalić.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości