Rozlecial się silnik 3,3 V6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#31 Postautor: Bodzion » wtorek, 3 lipca 2018, 09:51

Student_x pisze:Dla tego zbyt gęsty olej dla naszych warunków , będą oleje mineralne, chyba że do jazdy sportowej i auto jest trzymane cięgle w dodatniej temperaturze.

Czy ktoś mógłby powyższą frazę przetłumaczyć na język polski ?
Dzięki z góry.

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#32 Postautor: cezio77 » wtorek, 3 lipca 2018, 10:14

Mnie bardziej razi mylenie podstawowych właściwości fizycznych olejów.
Gęstość nie ma żadnego powiązania z lepkością i to lepkość, która ulega zmianie wraz ze zmieniającą się temperaturą jest kluczowa przy doborze oleju.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#33 Postautor: Student_x » wtorek, 3 lipca 2018, 16:49

Ale nikt nie myli tutaj tych właściwości :) Zawsze olej gęściejszy, ma lepsza lepkość co też przeczytasz poniżej :)
Po za tym , lepkość oleju, mierzymy w niskich temperaturach i w wysokich, no i ważna jest pompowalność oleju. Tutaj dodatkowo wrzucę tabelę, która też jasno i wyraźnie przedstawia parametry olejów dla danych temperatur rozruchowych :)
http://www.lotosoil.pl/pl/home/baza/baz ... tabela,115

I dla tego wszystkich ciągle walą na tej modnej ekologii z niekorzyścią dla silników. bo każą lać gówniane oleje, twierdząc że są zajedwabiste zasłaniając się mniejszą ilością siarki, mniejszym oporem czyli mniejszym zużyciem paliwa, mniejszą szkodliwością dla środowiska pod każdym względem stosowania oleju, co jest nie rpawdą, gdyż silniki się szybciej zużywają , a jeżeli tak się dzieje, to zaczynają pobierać więcej oeju i paliwa, spalać go i wydalać skodliwe związki, a sam remont silnika, też nie jest eko, gdyż musimy użyć cześci, które były wyprodukowane i zużyto mnustwo rzeczy do ich wytworzenia a wydalono gazy i zarute wody. Tak samo jak z Eko elektrycznymi autami, do produkcji akumulatorów zuzyto tyle energii, i tyle potem wypuści się do atmosfery związków podczas ich utylizacji i produkcji, co auto spalinowe wyrzuci w powietrze przez 10 lat .
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#34 Postautor: alien125 » wtorek, 3 lipca 2018, 17:37

Ok, ale my tu nie o olejach tylko o panewkach rozmawiamy.
Czyli wszyscy zgodnie twierdźcie, że klasa lepkości oleju nie ma wpływu na żywotność panewek korbowych? Więc co oprócz kultury jazdy ma? Jestem ciekaw, gdyż wolałbym nie usłyszeć złowrogiego stukotu.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#35 Postautor: diodalodz » wtorek, 3 lipca 2018, 22:37

robiłem wiele Vek po obróconych panewkach i wiem jedno
Jak widzę infiniti V8 to mówię od razu właścicielowi, że albo leje 5W50 i zmienia olej co 10 tyś km albo wypad.
Miałem ze 4 przypadki od roczników 2004 do 2014 z rozwalonym dołem. I to część przed 200 tyś km. Im nowszy tym delikatniejszy.
Drugie czego nie wolno robić to zamulać nimi. Kapelusz zabije taki silnik od razu.
Mam kolegę który bije po remoncie taki silnik jak burą sukę (FX50S) lata pow 250 km/h i nic ... A wcześniej miał go biznesmen i zakatował silnik w 150 tyś km. Co lepsze w ASO nawet przez ten czas nie zmienili filtrów powietrza. To co wymontowałem ... to była poezja (z roku prod. auta) :) a filtr popularny i pasuje do innych aut.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#36 Postautor: Student_x » piątek, 6 lipca 2018, 10:28

Każdy silnik na panewce jest do zajechania przez kapelusznika a tym bardziej na niby to lepszym , bo rzadszym oleju typu 5W40 czy tez 0W30 i pokrewne :)
Panewka nie lubi niskich obrotów, czyli dużego obciążenia silnika. Po pierwsze, cienki i słaby film olejowy na tego typu olejach, po drugie wolniejszy przepływ oleju, po trzecie duże obciążenie zrywające film olejowy.
Każdy , ale to każdy silnik, lepiej pracuje i mniejsze stawia opory na wysokich obrotach, niż jazda na niskich obrotach.
Jeżeli ktoś muli benzyniaka na 2tys.obr. i poniżej a biegi zmienia przy max 2,5tys.obr, powinien się spodziewać , że długo nie pojeździ , a na pewno krócej niz ten co zmieni biegi przy 4-5tys.obr.
Silnik ma pracować luźno, a luźno jest wtedy , kiedy osiąga blisko , jak najlepszej wydajności obroty :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#37 Postautor: hunter » sobota, 7 lipca 2018, 10:22

Student marnujesz się na tym forum :jaw: ale folklor :jaw:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#38 Postautor: Bodzion » sobota, 7 lipca 2018, 10:41

To prawda. Student marnuje swój potencjał grafomana na tym forum :)
A te wywody o zajeżdżaniu silnika zbyt małymi obrotami... na forum gdzie większość to jednak skrzynie automatyczne które pilnują optymalnych obrotów silnika... no Cymesik po prostu... taka perełka, w wykonaniu naszego Studenta :)

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#39 Postautor: alien125 » sobota, 7 lipca 2018, 13:51

Student po prostu pilnuje, żeby mu się film nie urwał. Ja to rozumiem. Też kiedyś studiowałem. Życie jednak pokazuje, że jak ma się głowę na karku to nie trzeba, aż tak się tym przejmować :kwink:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Juglans
jestem
jestem
Posty: 6
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 17:00
Skąd jesteś: dolnośląskie
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 19700
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#40 Postautor: Juglans » wtorek, 11 grudnia 2018, 19:26

Dla potomnych.
Wymiana silnika w Sorento 3,3 248 KM Silnik 6GBD.
Poszukiwania silnika - szukać po kodzie silnika.
Zakupiłem silnik Z Hyundai Grandeur z kodem 6GBD. Auto z Anglii po "obcierce". Ważne - jazda próbna - "nic nie stuka i nie puka" - chodzi "jak szwajcarski zegarek".
Wymiana - silnik w Hyundaiu był ustawiony w poprzek - trzeba było przekręcić łapy. Skrzynia automat pasowała bez żadnych przeróbek.
Góra silnika - inny kolektor dolotowy, rury chłodzenia - trzeba było przekręcić ze starego.
Najważniejsze dół - w Hyundaiu większa miska olejowa o 100% - trzeba było przełożyć dół - podstawę miski i miskę oraz pompę oleju.
Trochę szkoda, że w Sorci jest taka mała pojemność miski oleju - jednak prawie 10 litrów a 5 z kawałkiem robi sporą różnicę i wpływa na trwałość silnika.
Na razie po wymianie przebieg 9 tys. - olej już zmieniony na nowy po 8tys. - oczywiście syntetyk 5W30W MOTUL 8100 X-Clean ACEA

KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#41 Postautor: KazikW » środa, 12 grudnia 2018, 07:09

Zmniejszyli pojemność miski o 50% bo silnik im się nie mieścił pod maską? :confused:
Korozja I Awarie

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#42 Postautor: Marek » środa, 12 grudnia 2018, 07:28

Może odwrotnie , dołożyli większą , bo innej klasy auto :) .

Juglans
jestem
jestem
Posty: 6
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 17:00
Skąd jesteś: dolnośląskie
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 19700
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#43 Postautor: Juglans » sobota, 29 grudnia 2018, 10:10

Miska w Sorento mniejsza o 50% prawdopodobnie dlatego, że było potrzebne miejsce na przedni most. Miska jest ogólnie krótsza. A obecnie zmieniłem olej na klasy A1/B1 wg ACEA, tak jak pisał jeden z kolegów wcześniej. Konkretnie wlałem MOTUL SPECIFIC 948B 5W20 ACEA A1/B1.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości