Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Moderator: Moderator
- cus10
- expert
- Posty: 4190
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Witam wszystkie forumowiczów
Irytuje mnie jedna sprawa co rano. Po odpaleniu mam 2000-2200 obr. Do normalności (700-800) muszę czekać nawet 15min.
Nadmienię, że wcześniej tego nie było. Zaczęło się jak szukaliśmy przedniego napędu (była dyskusja z kolegą Majeczką, co później wyszła innowacyjność -zamiana reduktora 3C200 na 3C100 -sprzedającego z Golubia-Dobrzynia), było ciśnięci ostre, jazda po polu ośnieżonym 80-100km/h, podjazdy strome. Wyszło wszystko po wyjęciu skrzyni z reduktorem na blat.
I to uśpiło moją czujność. Napęd śmiga i jest ok, wysokie obroty ok bo jest zima (taki klimat jak mawiają wielcy).
Ale latem to już lipa. Wszyscy co mogą śpią a ja se wyję autkiem pod wiatą. Raz miałem przypadek, wyciągając znajomą z pobocza głębokiego (żeby nie pisać z r..u) po ostrym przygazowaniu nie chciał wrócić do obrotów wolnych.
Wziąłem się za nią i wymieniłem (sugerowane przez mechaników rożnego gatunku) części:
-czujnik temp. (myślę że jest tylko 1)
-silnik krokowy
- i to cuś przy przepustnicy
Nadmienię że samą przepustnicę wyczyściliśmy do "białej kości"- smoły było co niemiara.
I nic
Wymieniłem też linkę gazu i .....ręce mi opadły- nic, bez zmian.
Sam nie wiem, więc proszę o radę. Może ta najmniejsza "siostra" tak ma
Może ktoś miał podobny przypadek. Będę wdzięczny za sugestie, rady....
Sorry, trochę się rozpisałem
Pozdrawiam.
Irytuje mnie jedna sprawa co rano. Po odpaleniu mam 2000-2200 obr. Do normalności (700-800) muszę czekać nawet 15min.
Nadmienię, że wcześniej tego nie było. Zaczęło się jak szukaliśmy przedniego napędu (była dyskusja z kolegą Majeczką, co później wyszła innowacyjność -zamiana reduktora 3C200 na 3C100 -sprzedającego z Golubia-Dobrzynia), było ciśnięci ostre, jazda po polu ośnieżonym 80-100km/h, podjazdy strome. Wyszło wszystko po wyjęciu skrzyni z reduktorem na blat.
I to uśpiło moją czujność. Napęd śmiga i jest ok, wysokie obroty ok bo jest zima (taki klimat jak mawiają wielcy).
Ale latem to już lipa. Wszyscy co mogą śpią a ja se wyję autkiem pod wiatą. Raz miałem przypadek, wyciągając znajomą z pobocza głębokiego (żeby nie pisać z r..u) po ostrym przygazowaniu nie chciał wrócić do obrotów wolnych.
Wziąłem się za nią i wymieniłem (sugerowane przez mechaników rożnego gatunku) części:
-czujnik temp. (myślę że jest tylko 1)
-silnik krokowy
- i to cuś przy przepustnicy
Nadmienię że samą przepustnicę wyczyściliśmy do "białej kości"- smoły było co niemiara.
I nic
Wymieniłem też linkę gazu i .....ręce mi opadły- nic, bez zmian.
Sam nie wiem, więc proszę o radę. Może ta najmniejsza "siostra" tak ma
Może ktoś miał podobny przypadek. Będę wdzięczny za sugestie, rady....
Sorry, trochę się rozpisałem
Pozdrawiam.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
- cus10
- expert
- Posty: 4190
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Manualna skrzynia i TOD (czy o coś innego chodzi?), silnik jak w tytule.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Est to napędy 2hi,4hi,4low a Tod to auto/low. Est jest sterowany podciśnieniem, wiec może mechanik gdzieś się wpiol w przewody vacu?
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Może chwilowo wyłączyć sterowanie napędami, o ile jest to możliwe i wtedy będzie jasność.
- cus10
- expert
- Posty: 4190
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Wyłączyć sterowanie napędami ?
A to ma coś wspólnego z obrotami silnika na luzie w postoju i jak to się robi ?
A to ma coś wspólnego z obrotami silnika na luzie w postoju i jak to się robi ?
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Może być że gdzieś ciągnie lewe powietrze. Zdejmij rurę dolotu powietrza do przepustnicy i na pracującym silniku zatkaj wlot do przepustnicy ręką. Jeśli zgaśnie to jest szczelny jeśli będzie pracował dalej tzn że gdzieś ciągnie na lewo.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Są również metody na plaka lub zadymienie silnika Np dymem z papierosa. Ja tam wole obsikać plakiem i gdy jest nieszczelność obroty idą w górę.
- cus10
- expert
- Posty: 4190
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Też podejrzewałem jakieś lewe powietrze. Jutro sprawdzę na jakąś metodę, na plaka czy na łapę na dolocie. Na razie dzięki za zainteresowanie.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
A ja bym podjechał do serwisu gazowego , który ma pojęcie i interfejs do Vialle i niech sprawdza instalację .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- cus10
- expert
- Posty: 4190
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Sprawdziłem po zdjęciu rury dolot i zatkanie ręką gaśnie od razu. Co do vialle- 18.11 byłem legalizować zb. gazu (TDT) i od razu zrobili mi serwis instalacji oraz regenerację pompy.
Wg serwisu wszystko jest OK. No i by się zgadzało, na samej benzynie obroty takie same.
Wg serwisu wszystko jest OK. No i by się zgadzało, na samej benzynie obroty takie same.
- cus10
- expert
- Posty: 4190
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
Błąd P0507
Pojawił się po 15 km jazdy po zatrzymaniu się na światłach (obroty800-900 a potem padły na 450). Po powrocie u mechanika po podłączeniu komputera (delphi) pokazał błąd nr jw. -usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego- obroty za wysokie- nieciągły . Coś po mału "klęka", jak takie niespodzianki wyeliminować?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P0507
Może masz słaby kontakt w kostce omawianego czujnika
Wypnij wtyczkę - tą pod rurą dolotową do przepustnicy, pod odmą i przeczyść styki.
Wypnij wtyczkę - tą pod rurą dolotową do przepustnicy, pod odmą i przeczyść styki.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P0507
Błąd P507 – układ sterujący powietrzem biegu jałowego –obroty wyższe niż oczekiwane.
Sprawdź zaznaczony element pod względem szczelności , a zwłaszcza luz na osi przepustnicy, i to napisał Vokal.
Sprawdź zaznaczony element pod względem szczelności , a zwłaszcza luz na osi przepustnicy, i to napisał Vokal.
- Załączniki
-
- sirius 2.jpg (51.42 KiB) Przejrzano 1293 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- cus10
- expert
- Posty: 4190
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości