Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Moderator: Moderator
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Właściciele Kia Sorento z silnikiem 3.5 i V6 24V 195KM z roczników 2002-2009 po przebiegu 150000 km mogą napotkać problem z regulatorem kanałów ssących.
Regulator kolektora składa się z 6 klap które pracują na jednej osi.
Oś ta osadzona jest na łożyskowanych podporach z tworzywa sztucznego.
Po pewnym przebiegu od pracy w ekstremalnych warunkach ( ciepło , wibracje , drgania) następuje ukruszenie tych plastików .
W efekcie ośka może wpaść w rezonans, co może doprowadzić do jej pęknięcia lub odkręcenia się lub nawet urwania klapy.
Objawem jest metaliczne stukanie w górnej części silnika .
Jeśli usłyszysz takie objawy w swoim samochodzie to znaczy, że należy wymienić kolektor.
Regulator kolektora składa się z 6 klap które pracują na jednej osi.
Oś ta osadzona jest na łożyskowanych podporach z tworzywa sztucznego.
Po pewnym przebiegu od pracy w ekstremalnych warunkach ( ciepło , wibracje , drgania) następuje ukruszenie tych plastików .
W efekcie ośka może wpaść w rezonans, co może doprowadzić do jej pęknięcia lub odkręcenia się lub nawet urwania klapy.
Objawem jest metaliczne stukanie w górnej części silnika .
Jeśli usłyszysz takie objawy w swoim samochodzie to znaczy, że należy wymienić kolektor.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Przerabiałem wymianę części tego kolektora ale bardziej z powodu łapania lewego powietrza w okolicach połączenia ośki z grzybkiem podciśnieniowym. Najbardziej zastanowiło mnie czemu jedna klapka ma innej długości śrubki niż pozostałe
Zakup tej części kolektora w ASO KIA powyżej 800zł, na EBAY-u udało mi się kupić z USA włącznie z przesyłką za około 300zł.
Prawdopodobnie w niektórych krajach była na wymienę akcja serwisowa, ale oczywiście nie w Polsce.
Dla zainteresowanych materiały serwisowe z tej akcji do pobrania w PDF
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.kia-forums.com%2Fattachments%2F2003-2010-sorento-forum%2F5982d1279741364-where-icv-valve-located-icv-replacement.pdf&ei=pwFxVPv_DsjqaMTggeAG&usg=AFQjCNGI3haYJy2K8Q8bNSW-bUyyEU0JhQ&bvm=bv.80185997,d.d2s
Zakup tej części kolektora w ASO KIA powyżej 800zł, na EBAY-u udało mi się kupić z USA włącznie z przesyłką za około 300zł.
Prawdopodobnie w niektórych krajach była na wymienę akcja serwisowa, ale oczywiście nie w Polsce.
Dla zainteresowanych materiały serwisowe z tej akcji do pobrania w PDF
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.kia-forums.com%2Fattachments%2F2003-2010-sorento-forum%2F5982d1279741364-where-icv-valve-located-icv-replacement.pdf&ei=pwFxVPv_DsjqaMTggeAG&usg=AFQjCNGI3haYJy2K8Q8bNSW-bUyyEU0JhQ&bvm=bv.80185997,d.d2s
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
-
- awansowałem na
- Posty: 59
- Rejestracja: czwartek, 27 marca 2014, 19:42
- Skąd jesteś: KARTUZY
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Przebieg (km.): 200000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Witam
Może ktoś zna warsztat zajmujący się regeneracją kolektorów, taki godny polecenia. Nowy kolektor kosztuje w aso 1300 netto. namierzyłem gostka chyba stalko, który regeneruje kolektor, za ok 500 pln z roczna gwarancją. Tylko nie wiem czy jest to spec czy drobny naprawczyk.
Pozdrawiam.
Może ktoś zna warsztat zajmujący się regeneracją kolektorów, taki godny polecenia. Nowy kolektor kosztuje w aso 1300 netto. namierzyłem gostka chyba stalko, który regeneruje kolektor, za ok 500 pln z roczna gwarancją. Tylko nie wiem czy jest to spec czy drobny naprawczyk.
Pozdrawiam.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Moim zdaniem daj sobie spokój z regeneracją jeszcze za 500 zł. Ja kupiłem na ebay.pl z USA od dealera KIA za około 300zł (już z wliczoną przesyłką i innymi opłatami celnymi) wersję kolektora już po modyfikacjach, pozbawiony tych wad opisanych powyżej. Czekałem ok. 3 tygodni na przesyłkę. Wymiana kosztowała mnie 200zł u gazowników. Tak więc w tej cenie 500zł masz nową część z wymianą.
Ja kupiłem tutaj.
http://www.ebay.pl/itm/2003-2005-Kia-Sorento-Induction-Control-Valve-Kit-OEM-29222-39800QQK-/281151533124?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4175eff044
Ja kupiłem tutaj.
http://www.ebay.pl/itm/2003-2005-Kia-Sorento-Induction-Control-Valve-Kit-OEM-29222-39800QQK-/281151533124?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4175eff044
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
-
- awansowałem na
- Posty: 59
- Rejestracja: czwartek, 27 marca 2014, 19:42
- Skąd jesteś: KARTUZY
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Przebieg (km.): 200000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Jeżeli tak jest to z mety kupuje.
Dzieki wielkie.
Zdrowych i pogodnych świat - odrobine śniegu
A i jeszcze jedno. Czy ten kit pasuje do wszystkich silników.
Mój to 2006r 3,5 v6
Dzieki wielkie.
Zdrowych i pogodnych świat - odrobine śniegu
A i jeszcze jedno. Czy ten kit pasuje do wszystkich silników.
Mój to 2006r 3,5 v6
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Pasuje
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- awansowałem na
- Posty: 59
- Rejestracja: czwartek, 27 marca 2014, 19:42
- Skąd jesteś: KARTUZY
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Przebieg (km.): 200000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Cześć
Kolego Hawerek, w jaki sposób załatwiałeś kupno?
Ja poprzez Ebay ale sprzedający odmówił transakcji podpierając sie tym iż do Polski nie wysyła zamówień.
Tak więc niestety zostałem z raką w nocniku.
Kolego Hawerek, w jaki sposób załatwiałeś kupno?
Ja poprzez Ebay ale sprzedający odmówił transakcji podpierając sie tym iż do Polski nie wysyła zamówień.
Tak więc niestety zostałem z raką w nocniku.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Spróbuj jeszcze u tego sprzedającego. To u tego sprzedawcy kupował kolega z forum i poszło bez problemu. Pamiętaj, że musisz mieć założone konto PayPal, zgrane z kontem Ebay i zasilone odpowiednią kwotą trochę wyższą niż podaje Ci na stronie z towarem. Związane jest to z tym, że konto PayPal ma inny przelicznik z $ na zł niż ebay i wychodzi delikatna różnica.
http://www.ebay.pl/itm/2003-2005-Kia-Sorento-Induction-Control-Valve-Kit-29222-39800QQK-/181270060335?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a34899d2f
Jeśli u tego też będzie problem to daj znać a postaram się jakoś pomóc.
http://www.ebay.pl/itm/2003-2005-Kia-Sorento-Induction-Control-Valve-Kit-29222-39800QQK-/181270060335?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a34899d2f
Jeśli u tego też będzie problem to daj znać a postaram się jakoś pomóc.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
bllis pisze:Cześć
Kolego Hawerek, w jaki sposób załatwiałeś kupno?
Ja poprzez Ebay ale sprzedający odmówił transakcji podpierając sie tym iż do Polski nie wysyła zamówień.
Tak więc niestety zostałem z raką w nocniku.
Mogę Ci kupić tylko niestety mnie wynosi niecałe 400zł
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- awansowałem na
- Posty: 59
- Rejestracja: czwartek, 27 marca 2014, 19:42
- Skąd jesteś: KARTUZY
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Przebieg (km.): 200000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
OK.
Jak nie dam rady załatwić przez Ebay to uśmiechnę sie do Ciebie Orzeł.
Tylko powiedz w jaki sposób sie rozliczymy?
Jak nie dam rady załatwić przez Ebay to uśmiechnę sie do Ciebie Orzeł.
Tylko powiedz w jaki sposób sie rozliczymy?
-
- awansowałem na
- Posty: 59
- Rejestracja: czwartek, 27 marca 2014, 19:42
- Skąd jesteś: KARTUZY
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Przebieg (km.): 200000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Tak z ciekawości, kolego Orzeł chyba pochodzi z okolic Człuchowa, Czerska, Chojnic - czy źle kojarzę.
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
bllis pisze:Tak z ciekawości, kolego Orzeł chyba pochodzi z okolic Człuchowa, Czerska, Chojnic - czy źle kojarzę.
Henryków Urocze gmina Piaseczno k Warszawy
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- awansowałem na
- Posty: 59
- Rejestracja: czwartek, 27 marca 2014, 19:42
- Skąd jesteś: KARTUZY
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Przebieg (km.): 200000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
A to mi się coś omckneło - pozdrawiam z Kaszub
Zdrowych i pogodnych Świąt
Zdrowych i pogodnych Świąt
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
No niestety wyszło szydło z worka i ujawniła się awaria w silniku spowodowana wadą fabryczną tych klapek. Sam ostatnio się zastanawiałem:
Teraz już wiem czemu na jednej klapce były inne śrubki, bo oryginalne się odkręciły i wpadły do cylindra. W tej chwili mój czołg stoi w ASO Orzeł z nadzieją na odzyskanie oddechu na 5 garze.
Po rozmowie dzisiaj z kolegą Orłem śrubka lub śrubki zrobiła lekkie spustoszenie w cylindrze które w prowizoryczny sposób chyba były naprawiane jeszcze w Niemczech przez poprzedniego właściciela. A niemiaszki "naprawili" tak, że został uszkodzony jeszcze tłok, były wymienione zawory ale i tak zostały stare uszkodzone prowadnice. Efekt jest taki, że na tym cylindrze bierze wiadrami olej - gruba warstwa nagaru na tłoku, zaworach i świecy.
Z całej tej sytuacji nasuwa mi się tylko jedno:
Koledzy którzy użytkują Sorento 3,5V6 a jeszcze nie zaglądali do swoich klapek, może warto gdzieś podjechać do mechaników niech sprawdzą stan, zabezpieczą samoodkręcające się śrubki zanim będzie za późno. Ja niestety mimo tego, że już wymieniłem profilaktycznie tą wadliwą część kolektora dolotowego to nie miałem szansy zapobiec awarii, niestety było już za późno gdyż awaria wystąpiła u poprzedniego właściciela w DE.
hawerek pisze:Przerabiałem wymianę części tego kolektora ale bardziej z powodu łapania lewego powietrza w okolicach połączenia ośki z grzybkiem podciśnieniowym. Najbardziej zastanowiło mnie czemu jedna klapka ma innej długości śrubki niż pozostałe
Teraz już wiem czemu na jednej klapce były inne śrubki, bo oryginalne się odkręciły i wpadły do cylindra. W tej chwili mój czołg stoi w ASO Orzeł z nadzieją na odzyskanie oddechu na 5 garze.
Po rozmowie dzisiaj z kolegą Orłem śrubka lub śrubki zrobiła lekkie spustoszenie w cylindrze które w prowizoryczny sposób chyba były naprawiane jeszcze w Niemczech przez poprzedniego właściciela. A niemiaszki "naprawili" tak, że został uszkodzony jeszcze tłok, były wymienione zawory ale i tak zostały stare uszkodzone prowadnice. Efekt jest taki, że na tym cylindrze bierze wiadrami olej - gruba warstwa nagaru na tłoku, zaworach i świecy.
Z całej tej sytuacji nasuwa mi się tylko jedno:
Koledzy którzy użytkują Sorento 3,5V6 a jeszcze nie zaglądali do swoich klapek, może warto gdzieś podjechać do mechaników niech sprawdzą stan, zabezpieczą samoodkręcające się śrubki zanim będzie za późno. Ja niestety mimo tego, że już wymieniłem profilaktycznie tą wadliwą część kolektora dolotowego to nie miałem szansy zapobiec awarii, niestety było już za późno gdyż awaria wystąpiła u poprzedniego właściciela w DE.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Aha , to już wiem czemu dzwonił do mnie Orzeł , że ma rozebrane Sorento u siebie .
Wie , że lubię sobie zajrzeć wgłąb silnika
Jutro obejrzę sobie Twoją Sorcię i tą klapę , może wkleję na forum parę zdjęć , bo Orzeł tak szybko robi , że nigdy nie zdąży mi zrobić nawet fotek swojej pracy
Wie , że lubię sobie zajrzeć wgłąb silnika
Jutro obejrzę sobie Twoją Sorcię i tą klapę , może wkleję na forum parę zdjęć , bo Orzeł tak szybko robi , że nigdy nie zdąży mi zrobić nawet fotek swojej pracy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości