Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Moderator: Moderator
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Ciekawe. Ostatnio znalazłem kilka ogłoszeń w bardzo niskiej cenie z komentarzem, że po odpaleniu słychać stuki w silniku. Jeżeli to ta usterka to w sumie do zrobienia niewielkim kosztem. Tylko jak rozpoznać, że to właśnie to
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 50
- Rejestracja: piątek, 26 lipca 2013, 11:20
- Skąd jesteś: Luboń k/Poznania
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 205000
- Inny Samochód: nissan qashqai
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Jeśli słychać stuki w silniku i cena jest bardzo niska,
to obrócona panewka jest pewniejszą diagnozą....
tak jak kiedyś w mojej kijance...
to obrócona panewka jest pewniejszą diagnozą....
tak jak kiedyś w mojej kijance...
-
- ASSISTANCE
- Posty: 181
- Wiek: 44
- Rejestracja: środa, 24 czerwca 2015, 13:18
- Skąd jesteś: Nowy Sącz - okolice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie mam
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Złomek 106
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
A jak jeszcze przy okazji pęknie struktura utwardzona wału to możesz nawet pożegnać się z sorcia tak jak u mnie to było :-(
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Mądrych ludzi warto posłuchać Ale powiem wam, że patrząc na to co się dzieje to mam coraz mniejszą nadzieję,że coś się trafi. Ofert od osób prywatnych jak na lekarstwo. Za to z z komisów pełno. A i te od prywatnych często okazują się mocno naciągane. Coraz częściej zastanawiam się czy nie kupić uszkodzonego i dać do dobrego mechaniora bo na razie nie widzę innej drogi.
-
- moje konto
- Posty: 166
- Rejestracja: piątek, 25 marca 2016, 12:11
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Chciałbym zapytać, czy istnieje możliwość jakiejś łatwej weryfikacji, czy te klapy są na miejscu? Lub sprawdzenia ich stanu? Czy trzeba jednak dużo rozkręcać?
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Wiek: 37
- Rejestracja: niedziela, 28 sierpnia 2016, 09:20
- Skąd jesteś: Rotterdam NL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 164000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Witam serdecznie, niestety pojawił się i w mojej sorci problem z kolektorami ssacymi, poinformował mnie o tym mechanik montujący gaz. Przy przyspieszaniu sam już słyszę świst. Czy mógłbym prosić o zamówienie mi tego elementu po moim przelewie albo wysłanie linka co i jak mam zrobić. Nie mam pojęcia gdzie mam szukać.
Serdecznie dziękuję za pomoc.
Serdecznie dziękuję za pomoc.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Adler daj VIN auta i sprawdzę czy jest objęte akcją nawrotową, KIA w niektórych autach wymieniała to na swój koszt.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Wiek: 37
- Rejestracja: niedziela, 28 sierpnia 2016, 09:20
- Skąd jesteś: Rotterdam NL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 164000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Witam serdecznie czy to jest ta zacna część. Kolektor ssacy.
Proszę o potwierdzenie.?
http://www.ebay.com/itm/301069333927
To jest Vin auta. Dodam że auto jest na NL tablicach i też tutaj je użytkuję.
KNEJC523855399221.
Kolego Krzysiek Ardie. I co udało się coś znaleźć. Spojrzysz proszę na linka czy to jest ten element?
Proszę o potwierdzenie.?
http://www.ebay.com/itm/301069333927
To jest Vin auta. Dodam że auto jest na NL tablicach i też tutaj je użytkuję.
KNEJC523855399221.
Kolego Krzysiek Ardie. I co udało się coś znaleźć. Spojrzysz proszę na linka czy to jest ten element?
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Dzisiaj chyba nie dam rady jutro Ci sprawdzę z telefonu nie dam rady ;)
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Ader291186 pisze:Witam serdecznie czy to jest ta zacna część. Kolektor ssacy.
Proszę o potwierdzenie.?
http://www.ebay.com/itm/301069333927
Tak to jest ten zestaw. Nie pisz kolejnego posta pod swoim postem- tylko edytuj poprzedni.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Sprawdziłem w systemie gwarancyjnym KIA Twoje auto i wynika że powinny być wykonane w nim akcje serwisowe które dołączam, klapy są objęte akcją serwisową 2 i 3 wiersz podjedź do serwisu i zobacz czy akcje nie wygasły, ja ze swojego poziomu tego nie widzę. Potwierdzam słowa Huntera to jest ten zestaw. Daj mi na PW email to coś Ci wyślę
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Wiek: 37
- Rejestracja: niedziela, 28 sierpnia 2016, 09:20
- Skąd jesteś: Rotterdam NL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 164000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Mam pytanie dosyć istotne. Jakie są naprawdę objawy tego źle działającego kolektora ssącego i dostawania się lewego powietrza do układu?
W moim aucie, nie wiem czy to możliwe, ale objawy są takie, że zapala się kontrolka CHECK i na automacie nie redukuje biegów kickdown. Na manualu bez problemów.
Dodam, że defekt kolektora ssącego odkrył gazownik montujący instalację. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
W moim aucie, nie wiem czy to możliwe, ale objawy są takie, że zapala się kontrolka CHECK i na automacie nie redukuje biegów kickdown. Na manualu bez problemów.
Dodam, że defekt kolektora ssącego odkrył gazownik montujący instalację. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
Ostatnio zmieniony wtorek, 1 listopada 2016, 21:04 przez jaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: punkt 1 regulaminu forum
Powód: punkt 1 regulaminu forum
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Jakie błędy zapisane są w pamięci sterownika?
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Tak w skrócie objawy z moich wojaży z klapkami:
- nierówna praca silnika
- wyczuwalnie jest słabszy przede wszystkim w niższym zakresie obrotów silnika
- słyszalny świst zasysanego powietrza
- metaliczny dźwięk drgających w kolektorze klapek
- problem wyregulowania instalacji gazowej
- jak za długo będziesz zwlekał z wymianą na nowy to mogą wykręcić się śrubki trzymające klapki i wpaść do cylindra(-ów) - i to akurat mnie dopadło. Relację z naprawy mojego auta masz kilka stron wcześniej w tym temacie.
- a jak wykręcą się śrubki to uwolnią klapkę, która też może być zassana do cylindra - były chyba 2 takie przypadki na forum.
Wydaje mi się, że u ciebie to już prawie wersja ekstremalna objawów. Jeżeli nie działa kick-down to może znaczyć że masz już dużą nieszczelność i w kolektorze nie może być uzyskane odpowiednie podciśnienie.
U mnie po naprawie u kolegi Orła poprawiła się szczelność układu dolotowego i kick-down dosyć delikatnie reagował. Nie musiałem wciskać pedału gazu do podłogi.
- nierówna praca silnika
- wyczuwalnie jest słabszy przede wszystkim w niższym zakresie obrotów silnika
- słyszalny świst zasysanego powietrza
- metaliczny dźwięk drgających w kolektorze klapek
- problem wyregulowania instalacji gazowej
- jak za długo będziesz zwlekał z wymianą na nowy to mogą wykręcić się śrubki trzymające klapki i wpaść do cylindra(-ów) - i to akurat mnie dopadło. Relację z naprawy mojego auta masz kilka stron wcześniej w tym temacie.
- a jak wykręcą się śrubki to uwolnią klapkę, która też może być zassana do cylindra - były chyba 2 takie przypadki na forum.
Wydaje mi się, że u ciebie to już prawie wersja ekstremalna objawów. Jeżeli nie działa kick-down to może znaczyć że masz już dużą nieszczelność i w kolektorze nie może być uzyskane odpowiednie podciśnienie.
U mnie po naprawie u kolegi Orła poprawiła się szczelność układu dolotowego i kick-down dosyć delikatnie reagował. Nie musiałem wciskać pedału gazu do podłogi.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości