Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
BubuJogi
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 12 października 2016, 10:36
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136
Inny Samochód: Subaru Justy
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#91 Postautor: BubuJogi » sobota, 12 listopada 2016, 16:43

Witam,

Czy objawem problemu z klapkami może być "szarpanie" silnikiem na wolnych obrotach? To "szarpanie" wygląda jakby co sekundę, dwie, któryś cylinder nie dawał mocy.

Pozdr.

B.J.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#92 Postautor: Murzyn1313 » sobota, 12 listopada 2016, 17:40

Bardziej na przewód albo cewke bym stawial.
Obrazek

Awatar użytkownika
BubuJogi
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 12 października 2016, 10:36
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136
Inny Samochód: Subaru Justy
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#93 Postautor: BubuJogi » sobota, 12 listopada 2016, 17:48

Fajnie. Dzięki za wspaniałą informację.

B.J.

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#94 Postautor: hawerek » niedziela, 13 listopada 2016, 00:27

BubuJogi pisze:Witam,

Czy objawem problemu z klapkami może być "szarpanie" silnikiem na wolnych obrotach? To "szarpanie" wygląda jakby co sekundę, dwie, któryś cylinder nie dawał mocy.

Pozdr.

B.J.

W różnych autach może być inna przyczyna, ale u mnie ten objaw był od "lewego" powietrza. Na wstępie wymieniłem przewody i świece, i niestety u mnie się nie poprawiło. Dopiero wymiana na nowszą część kolektora dolotowego z klapkami przyniosła oczekiwany efekt. Ale i tak jako pakiet startowy powinieneś zainwestować w przewody i świece bez względu na kolektor.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
BubuJogi
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 12 października 2016, 10:36
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136
Inny Samochód: Subaru Justy
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#95 Postautor: BubuJogi » środa, 30 listopada 2016, 21:09

Mam prośbę do krzysiek_ardie o sprawdzenie VIN kijanki pod kątem wymiany kolektora. Oto ten VIN KNDJC733835057693.

Z góry dzięki.

B.J.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#96 Postautor: krzysiek ardie » środa, 30 listopada 2016, 21:58

BubuJogi no Twoje auto jest na liście, ale co z tego jak akcja wygasła i ponoć obowiązywała tylko w USA :)
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
BubuJogi
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 12 października 2016, 10:36
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136
Inny Samochód: Subaru Justy
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#97 Postautor: BubuJogi » czwartek, 1 grudnia 2016, 10:55

Czyli poprzedni właściciel w Stanach nie wymienił kolektora?

Pozdrawiam.

B.J.

Awatar użytkownika
Pain_xp
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Wiek: 38
Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 10:50
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 280000
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#98 Postautor: Pain_xp » piątek, 2 grudnia 2016, 23:30

Ja tylko dodam, że przypadkiem okazało się, że owych klap nie mam - auto kupione od holendra 3 lata temu. Nieświadomie zrobiłem 90kkm i auto zaczęło szarpać na wolnych i tak jakby co kilka sekund znikał jeden cylinder w cyklu - winne temu były cewki i przewody (NGK są niby dedykowane, ale szczerze nie polecam, za chude i ponoć nie pasują idealnie na cewkę).

I teraz zagadka - auto miało zrobiony szlif wału, panewki i pierścienie - zrobiło na LPG 90kkm i znów szlif wału i panewki i jeszcze regeneracja głowic, mechanik zwalił na źle ustawioną instalację/złą instalację LPG. Jaki na to miał wpływ brak tych klap???

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#99 Postautor: hunter » sobota, 3 grudnia 2016, 08:55

Klapy wirowe nie maja wpływu na zużycie wału korbowego.Jak będziesz naprawiał to sprawdź pompę oleju. Może po poprzednim szlifie (o ile był wykonany) założono "lipne" panewki. Co do instalacji LPG to czy była kontrolowana- odczyt i ewentualna korekta parametrów :hmm:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

dzawor
moja ranga
moja ranga
Posty: 91
Rejestracja: środa, 21 listopada 2012, 21:55
Skąd jesteś: Sieradz
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 16
Inny Samochód: KIA, HYUNDAI
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#100 Postautor: dzawor » niedziela, 1 stycznia 2017, 21:26

Zamierzam wymienić kolektor ssący w nowo-zakupionym autku.
Doradźcie mi proszę, który kolektor jest odpowiedni do mojego auta:
Ten za 63,65 S http://www.ebay.com/itm/OEM-NEW-Induction-Control-Valve-Kit-w-Gaskets-03-05-Sorento-3-5L-29222-39800QQK-/200812917157?fits=Make%3AKia&hash=item2ec161f1a5:g:GrsAAOxyldpSBNe6&vxp=mtr, czy za 239 S http://www.ebay.com/itm/KIA-SORENTO-3-5L-2003-2006-GENUINE-BRAND-NEW-Induction-Control-Valve-/322017516786?hash=item4af9bd5cf2:g:IcMAAOSwgApXAflG&vxp=mtr

Kolektory niby te same, ale różnią się końcówkami numerów artykułów.

VIN samochodu KNEJC523865587785

Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#101 Postautor: Ontario » poniedziałek, 2 stycznia 2017, 12:00

Kupuj spokojnie od Quirk Parts - te za 63. Ja brałem od niego i są ok.

Awatar użytkownika
Pain_xp
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Wiek: 38
Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 10:50
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 280000
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#102 Postautor: Pain_xp » poniedziałek, 2 stycznia 2017, 12:37

hunter pisze:Klapy wirowe nie maja wpływu na zużycie wału korbowego.Jak będziesz naprawiał to sprawdź pompę oleju. Może po poprzednim szlifie (o ile był wykonany) założono "lipne" panewki. Co do instalacji LPG to czy była kontrolowana- odczyt i ewentualna korekta parametrów :hmm:



Przeglądy LPG plus minus regularnie co rok robiłem: filtry, i pod komputer. Panewki i szlif były robione w firmie w Bydgoszczy - razem. Pompa oleju była kupiona w ASO Toruń wtedy, teraz nie wiem, majster kupował, bo też była zmieniona.

Po tym drugim remoncie jeszcze nie robiłem nic z gazem - ale przy wyższych obrotach LPG kontrolka miga - czyli dobiera sobie zielonej, a sądzę że nie powinien tak pracować. Przed tym remontem też przy górnych obrotach mignęły. I jeszcze jedno ale, majster mówił, że instalacja jest źle założona: za małe przewody są pozakładane i zły parownik. Co może powodować wypalanie zaworów i uklepywanie panewek - czy taka teoria ma jakiś sens, bo jeśli tak to muszę z ryjem pojechać do gazola...

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#103 Postautor: hawerek » niedziela, 18 czerwca 2017, 21:40

Gratulację.
Teraz jeszcze sprawdź czy gruszka zaciąga Ci klapki, bo to w tym tkwi przede wszystkim ta dynamika. Po uruchomieniu powinna gruszka zaciągnąć dźwignię do siebie a po zgaszeniu silnika ją uwolnić. U mnie odpuszcza po około 5 sek. po zgaszeniu silnika. Nie wiem czy tak powinno być, to przy okazji jak to sprawdzisz u siebie to podziel się informacją. Klapki powinny jeszcze zmieniać się podczas jazdy przy odpowiednich obrotach silnika (chyba powyżej 3500tyś/obr) ale w czasie jazdy ciężko to sprawdzić, a na postoju po przygazowaniu na wyższe obroty u mnie nic się nie dzieje.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

AmOnO
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 79
Wiek: 38
Rejestracja: sobota, 7 lipca 2018, 12:00
Skąd jesteś: Leszno
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#104 Postautor: AmOnO » czwartek, 2 sierpnia 2018, 18:04

Witam Panowie mam pytanie czy jest możliwość jakoś sprawdzić czy w moim wozie jest już wersja po modyfikacjach?? Mój pojazd to 3,5 V6 z 2005 roku USA. Prosże o podpowiedź bo martwi mnie to jeżdzęnie z bombą tykająca pod maską. A może idzie sprawdzić ten luz bez demontażu kolektora?

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#105 Postautor: alien125 » czwartek, 2 sierpnia 2018, 23:04

Sprawdzić luz możesz na ośce przy gruszce. Niestety nawet poprawione klapy potrafią się luzować. Jeśli nie wiesz, kiedy ani czy klapy były wymieniane, to wymień je teraz dla świętego spokoju. Inwestycja nie jest duża, robota dla jednego człowieka na kilka godzin, a spokój na 100 - 150tyś km gwarantowany. Ja zaklepałem śrubki w nowym kolektorze i myślę, że nie mają teraz szans się odkręcić.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości