Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#61 Postautor: Ontario » wtorek, 15 września 2015, 20:01

hunter pisze:Sprawdzić właściwe podłaczenie przewodów zapłonowych - kolejność

Sprawdzone dzisiaj - to nie to....niestety

Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#62 Postautor: Ontario » poniedziałek, 12 października 2015, 19:28

Witam. Dzisiaj problem wypadania zapłonów - drżenia silnika został ROZWIĄZANY. Nie mając już pomysłów postanowiłem po swojemu sprawdzić ustawienie rozrządu. Nie jest to wcale takie straszne jak myślałem. Szkoda tylko, że trzeba zdemontować sprężarkę klimy - a przynajmniej ja tak zrobiłem, więc będzie trzeba znowu nabijać. Ale do sedna. Rozbieranie jakieś 3 godzinki. Wał ustawiony na znaku. Na prawej głowicy wałki są dobrze na znakach. Na lewej głowicy ( patrząc z przodu auta ) wałek ssący przestawiony o 3 zęby do przodu. Mało tego pasek był jakoś tak dziwnie luźny. Padł napinacz hydrauliczny - lub- mechanik przy wymianie rozrządu go nie wymienił ? Telefon do InterCars`u i po południ przyjechał nowy napinacz. Koła ustawiłem na znakach, zablokowałem wkręcając śruby z podkładkami. Założyłem pasek od wału dookoła w lewą stronę, wstępnie napiąłem rolkę i wyciągnąłem zawleczkę z tego hydraulicznego napinacza. Nieco się wysunął bo zawleczka nie weszła już z powrotem. . Kilka ręcznych obrotów wałem i wszystko gra. Poskładałem wszystko do kupy. I sukces !!!! Silnik ładnie zapalił, nic nie drży. Check już się nie pojawia. Czas robocizny jakieś 7 godzin - następnym razem będzie szybciej bo wiem już co i jak....

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#63 Postautor: vokal » poniedziałek, 12 października 2015, 19:38

Gratuluję determinacji :ok:
Szkoda tylko, że sam musiałeś (prawie) wymienić rozrząd.
Na szczęście nauka nie idzie w las. Następnym razem wymienisz sam, sobie i kolegom :lol:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Giza

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#64 Postautor: Giza » wtorek, 1 grudnia 2015, 23:02

Okazuje się, że problem dotyczy WSZYSTKICH wersji silnika V6. Znalazłem biuletyn techniczny z 1 czerwca 2012 który dotyczy wszystkich modeli KIA (biuletyn dotyczy mojego auta wyposażonego w silnik Lambda 2).
Biuletyn jest zatytułowany: INTERNAL ENGINE COMPONENTS AWARENESS DURING CATASTROPHIC FAILURE.
Edit:
Wstępnie przeczytałem (mózg mi dziś siada i nie do końca łapię ten tekst), że chodzi o występowanie tej awarii po wymianie silnika i naprawie (?), że zalecane jest kontrolowanie wizyjne (endoskopem) i że w razie wystąpienia "katastrofy" tym spowodowanej KIA nie uzna gwarancji?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#65 Postautor: hunter » wtorek, 1 grudnia 2015, 23:37

ZygJe pisze:Okazuje się, że problem dotyczy WSZYSTKICH wersji silnika V6. Znalazłem biuletyn techniczny z 1 czerwca 2012 który dotyczy wszystkich modeli KIA (biuletyn dotyczy mojego auta wyposażonego w silnik Lambda 2).
Biuletyn jest zatytułowany: INTERNAL ENGINE COMPONENTS AWARENESS DURING CATASTROPHIC FAILURE.
Edit:
Wstępnie przeczytałem (mózg mi dziś siada i nie do końca łapię ten tekst), że chodzi o występowanie tej awarii po wymianie silnika i naprawie (?), że zalecane jest kontrolowanie wizyjne (endoskopem) i że w razie wystąpienia "katastrofy" tym spowodowanej KIA nie uzna gwarancji?


Ten TSB dotyczy przede wszystkim pozwu zbiorowego użytkowników Sorento 3,5V6 24 zawory od 2002-2009 - przeciwko Kia o ukrycie wady - świadomość wadliwej części silnika w tym wypadku o wadliwe koło zębate wału korbowego , które potrafi zerwać klin prowadzący i doprowadzić do pęknięcia śruby koła pasowego co doprowadza do poważnej awarii.
Nie dotyczy to Silnika Lambda. Usterka wspominana chyba przez Murzyna :hmm: na tym forum
Link do tego problemu:

http://gotaclassaction.com/kia-named-in-class-action-over-first-generation-2002-2009-equipped-with-a-hyundai-manufactured-3-5l-24-valve-dohc-v6-engine/
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Giza

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#66 Postautor: Giza » środa, 2 grudnia 2015, 18:08

Hunter nie chcę się sprzeczać ale wyraźnie czytałem i widziałem na rysunku że ten TSB dotyczy "motylowych" klap kolektora dolotowego. I jak wół było all models, all engines. Wysłałem Adminowi ma wstawić do tematu.

Załączniki
TSB.pdf
(320.31 KiB) Pobrany 80 razy

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#67 Postautor: hunter » środa, 2 grudnia 2015, 18:52

Przytoczony przez Ciebie biuletyn nie istnieje w oficjalnym TSB KIA na rok 2012, a i w Hyundaiu żadnej informacji nie mogę znaleźć a w przypadku takich usterek, są tam umieszczane informacje z podaniem kolejnego numery informacji i z podaną liczba interwencji serwisowych . Czytałem kiedyś, że przepisy federalne USA wymagają takiej oficjalnej publikacji właśnie jako TSB. U nas w Europie nie ma takiego obowiązku , tylko jest ogłaszana tzw akcja nawrotową.
A firma Mitchell Repair Information Company, LLC. zajmuje się min.sprzedażą informacji dot napraw samochodów .
Dlatego chyba nie ma co się martwić tą informacją :hmm:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
duchu77
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 46
Rejestracja: czwartek, 17 grudnia 2015, 00:37
Skąd jesteś: BRZEG woj. Opolskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebro
Przebieg (km.): 165000
Inny Samochód: Suzuki Samurai
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#68 Postautor: duchu77 » piątek, 25 grudnia 2015, 23:29

Tak czytam ten temat i się nieźle przestraszyłem tych klapek, w poprzednich beemkach właśnie wykręcałem i wyrzucałem te klapki i żadnej różnicy nie było w odczuciach jazdy, ale na przykład w ostatniej beemie 330i to jest 230 konna trzy litrowa benzyna i ona właśnie ma taką klapkę (skracający i wydłużający kolektor) i to jeszcze plastikową i właśnie mi się roztelepała zdemontowałem ją i ok w sumie żadnej różnicy nie czułem bo to był automat zapalał się "czek" ale za parę kilometrów sam gasł lub po ponownym odpaleniu auta (ale według błędów to coś z powietrzem i instalacją LPG) więc myślę że tak jak wyżej kolega ZygJe opisał o braku różnicy a automacie to potwierdzam przy najmniej w BMW, ale mój koleś w manualnej skrzyni już miał problem z ciągłym "czekiem" i była odczuwalna różnica w jeździe tzw palnik i but.
A jeszcze odnośnie tych klapek u nas jak można poznać że to już poprawiona i bezproblemowa wersja :)
[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/e08f964ae6b31edc][IMG]https://images91.fotosik.pl/89/e08f964ae6b31edcm.jpg[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
duchu77
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 46
Rejestracja: czwartek, 17 grudnia 2015, 00:37
Skąd jesteś: BRZEG woj. Opolskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebro
Przebieg (km.): 165000
Inny Samochód: Suzuki Samurai
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#69 Postautor: duchu77 » niedziela, 3 stycznia 2016, 00:50

:cry: Dziś rozebrałem w końcu mój kolektor i jestem w szoku na szóstym cylindrze nie mam w ogóle klapki, ani na ośce, ani w głowicy heh ciekawostka silnik chodzi normalnie równo bez problemu (za wyjątkiem błędów przegrzewania katalizatora ), tylko zastanawia mnie jedna sprawa co się stało z dwoma nieszczęsnymi śrubkami bo nie ma ich nigdzie, aż się boję sprawdzać ciśnienie na na tym 6-ym cylindrze, chyba wole nie sprawdzać i nie wiedzieć :think:
[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/e08f964ae6b31edc][IMG]https://images91.fotosik.pl/89/e08f964ae6b31edcm.jpg[/IMG][/URL]

bllis
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 55
Rejestracja: czwartek, 27 marca 2014, 19:42
Skąd jesteś: KARTUZY
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Przebieg (km.): 99066
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#70 Postautor: bllis » niedziela, 3 stycznia 2016, 15:22

Stawiam iż poprzedni właściciel zna temat :) :), raczej została usunięta, rzeczą niemożliwa jest aby nie spowodowała uszkodzeń. Chyba że jeszcze wisi w dolocie tuż przy zaworach. Sprawdź dokładnie, może endoskopem.

Awatar użytkownika
duchu77
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 46
Rejestracja: czwartek, 17 grudnia 2015, 00:37
Skąd jesteś: BRZEG woj. Opolskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebro
Przebieg (km.): 165000
Inny Samochód: Suzuki Samurai
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#71 Postautor: duchu77 » niedziela, 3 stycznia 2016, 19:31

Dziś niedziela wiem że to grzech, ale pożyczonym endoskopem oglądałem silnik od środka i nie widać żadnych uszkodzeń ciekawa sprawa, ani w cylindrze ani w dolocie nie widać śladu po tych śrubkach, ośka miała takie luzy że latała jak chciała szok, ciśnienia na cylindrach dobre bo dziś mierzyłem średnio od 12 do 12,5, a na tym nieszczęsnym cylindrze 11,4 więc nie jest tak źle pozostało mi zamówić kolektor i uszczelki i składać skoro nie ma śladu po śrubkach :)
[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/e08f964ae6b31edc][IMG]https://images91.fotosik.pl/89/e08f964ae6b31edcm.jpg[/IMG][/URL]

bllis
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 55
Rejestracja: czwartek, 27 marca 2014, 19:42
Skąd jesteś: KARTUZY
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Przebieg (km.): 99066
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#72 Postautor: bllis » niedziela, 3 stycznia 2016, 20:01

Dokładnie
A gdzie zamawiasz części?

bllis
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 55
Rejestracja: czwartek, 27 marca 2014, 19:42
Skąd jesteś: KARTUZY
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Przebieg (km.): 99066
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#73 Postautor: bllis » niedziela, 3 stycznia 2016, 20:02

A tak poza temtem - łazik jak sie sprawuje

Awatar użytkownika
duchu77
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 46
Rejestracja: czwartek, 17 grudnia 2015, 00:37
Skąd jesteś: BRZEG woj. Opolskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebro
Przebieg (km.): 165000
Inny Samochód: Suzuki Samurai
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#74 Postautor: duchu77 » niedziela, 3 stycznia 2016, 20:07

części z USA trzeba zamówić przez ebay kolektor już jest z uszczelkami, a Uaz to czysta rewelacja do off radu miałem samuraja patrola jeepa a rusek to rusek :ok: :happy1: :happy2:
[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/e08f964ae6b31edc][IMG]https://images91.fotosik.pl/89/e08f964ae6b31edcm.jpg[/IMG][/URL]

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#75 Postautor: Peter » wtorek, 1 marca 2016, 01:48

Szybkie pytanie, czy problemy z tymi klapkami dotyczą tylko wymienionej jednostki, czy też również występują w 2.5 CRDI ?


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości