Spalanie.... c.d
Moderator: Moderator
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
Zgadza się Wojtas taki wynik do osiągnięcia na długich przelotach.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Re: Spalanie.... c.d
Jeszcze a propos 2 parowniki czy 1. Zarówno w Sedonie (3,8) jak i w Sorento (3,5 280KM) mam zamontowane po jednym parowniku. W Sedonie KME Gold, a w Sorento STAG R01 czerwony (wg producenta do 250KM). Oba parowniki na co dzień dają radę, w tym również na autostradzie przy dużych V wyrabiają temperaturowo. Jednak oba nie dają rady przy maksymalnych obciążeniach szczególnie przy zmianie biegów 1-2 i 2-3. Przy tych zmianach czasy wtrysków znacznie przekraczają 20ms i ciśnienie na reduktorze spada poniżej 0,5bar co powoduje przełączenie na benzynę i szarpnięcie. Co więcej oba auta ponad 5tyś obr wyraźnie idą gorzej niż na PB mimo iż wg odczytów z lambd jest OK. Stąd zaprogramowałem tak, że ponad 5 tyś obr następuje przełączenie na benzynę, i jest OK. Ponieważ takich obrotów często nie używam - nie jest to problemem. Jednak aby to zniwelować należałoby zastosować wydajniejszy układ z 2 reduktorami. IMO jednak nieopłacalne i kłopotliwe ze względu na brak miejsca pod maską.
Co do spalania. Sorcia w cyklu mieszanym podmiejsko-miejskim (Warszawa) kotłuje średnio 13-15l LPG/100. Na spokojnej trasie bez autostrad i jeździe zgodnie z przepisem +10 spaliła 11l LPG /100. Co po przeliczeniu na koszt benzyny wyszło ok 5l/100km PB
Co do spalania. Sorcia w cyklu mieszanym podmiejsko-miejskim (Warszawa) kotłuje średnio 13-15l LPG/100. Na spokojnej trasie bez autostrad i jeździe zgodnie z przepisem +10 spaliła 11l LPG /100. Co po przeliczeniu na koszt benzyny wyszło ok 5l/100km PB
- Wojtas_vic
- wiem wszystko
- Posty: 3757
- Wiek: 52
- Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
- Skąd jesteś: Koszalin
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 225000
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
Ja kręcę swoją do 6,5 k rpm i to dość często...i jeden parownik doskonale się wyrabia
- bogunow
- ASSISTANCE
- Posty: 545
- Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
- Skąd jesteś: Łomża
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Inny Samochód: MB W164 320 CDI
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
Przed Sorento miałem Pacyfikę 3.5 L z jednym parownikiem KME Gold (sterownik AGIS). Nieraz podłączałem się laptopem pod gaz z ciekawości i sprawdzałem parametry. Przy mocnym butowaniu i wysokich obrotach ciśnienie na parowniku spadało ale nie na tyle żeby przełączyć się na benzynę. Próg przełączania można chyba ustawić w sterowniku LPG. W trasie paliła mi 14-15 l/100km
Re: Spalanie.... c.d
U mnie w obu kijankach jest ciekawa sytuacja. Parowniki wyrabiają i przy max, mocy ze spadkiem ciśnienia z nominalnego ~1,25bar do ok 09-08bar (min. ustawione na 0,7 bar). Ciekawa sytuacja występuje w momencie zmiany biegu. Sterownik silnika niemal otwiera wtryskiwacze na stałe (dla czego?) więc i sterownik gazowy robi to samo. W tedy zapotrzebowanie na gaz jest tak duże, że ciśnienie na reduktorze spada na łeb nawet do 0,5 bar. Sterownik ma ustawione fabrycznie 300ms zwłoki przed przełączeniem z gazu na benzynę stąd spadek poniżej granicznego 0,7. Następuje chwilowe zubożenie mieszanki i przełączenie na benzynę. Sterownik benzynowy pracujący w pętli otwartej nie koryguje krótkoterminowo a jedynie długoterminowo. Ponieważ korektę długoterminową ma na bogato - zalewa silnik i następuje szarpnięcie. Dzieje się to bardzo szybko i udało się zauważyć dopiero po nagraniu pliku oscyloskopu w sterowniku Stag i obejrzeniu w dużym powiększeniu czasowym.
Co ciekawe przy pracy na PB sterownik zachowuje się identycznie tzn. w momencie zmiany biegu b.mocno wzbogaca mieszankę ale nie ma szarpnięć bo nie ma zmiany paliwa. Zmiana rodzaju paliwa przy 5000obr odbywa się całkowicie niezauważalnie mimo iż czas przełączania ustawiony jest na 0 czyli nie ma pracy przejściowej na 2 paliwach na raz.
Co ciekawe przy pracy na PB sterownik zachowuje się identycznie tzn. w momencie zmiany biegu b.mocno wzbogaca mieszankę ale nie ma szarpnięć bo nie ma zmiany paliwa. Zmiana rodzaju paliwa przy 5000obr odbywa się całkowicie niezauważalnie mimo iż czas przełączania ustawiony jest na 0 czyli nie ma pracy przejściowej na 2 paliwach na raz.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
Raczej ciśnienie zbyt duże. Bo wtryski mam Hana niebieskie czyli 40-60KM na cylinder przy ciśnieniu odpowiednio 0,9-1,2bar. Jak ja mam ustawione 1,2bar na biegu jałowym to mam niby za dużo bo na 360KM. Ale znowu przy 0,9 jak spada ciśnienie na reduktorze to wychodzi 240KM czyli trochę za mało..... Ogólnie nie jest to problem więc nie kombinuję dalej.
- lukasses
- awansowałem na
- Posty: 62
- Rejestracja: czwartek, 7 sierpnia 2014, 20:10
- Skąd jesteś: Skarszewy
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Przebieg (km.): 110000
- Inny Samochód: Fiat Grande Punto
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
3,5 V6 przy normalnej jezdzie miasto/trasa nie udalo mi sie zejsc ponizej 16l lpg,
trasa autostrada przy tempomacie ustawionym na 130km/h - 15l lpg
Pozdrawiam
trasa autostrada przy tempomacie ustawionym na 130km/h - 15l lpg
Pozdrawiam
-
- awansowałem na
- Posty: 63
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 21 marca 2015, 22:10
- Skąd jesteś: Pułtusk
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
Witam
Mój Sorenciak, sporo pali LPG tak 18-20L. Mam instalację gazową LOVATO. Mój styl jazdy jest na prawdę spokojny, tylko czasem przyciskam, gdy muszę w miarę sprawnie wyprzedzić jakiegoś zasrańca, ale to jest chwilowe. Na pewno każdy ma na drodze różne sytuacje, których nie da się uniknąć. Boję się pomyśleć jakie byłoby spalanie, gdybym zaczął jeździć stylem sportowym. Gdy czytam wasze relacje o spalaniu typu 13-15, to aż nie chce mi się wierzyć w takie wyniki. Może u mnie jest coś nie tak? Czy przewody wysokonapięciowe mogą mieć wpływ na spalanie? Bo ostatnio gdy zainstalowałem sobie CB-Radio, to przy włączonym silniku słychać spore trzaski, dopiero gdy włączę filtr NB/ANL, to trzaski ustają. To mogą być przebicia na przewodach wysokonapięciowych, albo coś innego o czym nie wiem. Proszę o opinię
Mój Sorenciak, sporo pali LPG tak 18-20L. Mam instalację gazową LOVATO. Mój styl jazdy jest na prawdę spokojny, tylko czasem przyciskam, gdy muszę w miarę sprawnie wyprzedzić jakiegoś zasrańca, ale to jest chwilowe. Na pewno każdy ma na drodze różne sytuacje, których nie da się uniknąć. Boję się pomyśleć jakie byłoby spalanie, gdybym zaczął jeździć stylem sportowym. Gdy czytam wasze relacje o spalaniu typu 13-15, to aż nie chce mi się wierzyć w takie wyniki. Może u mnie jest coś nie tak? Czy przewody wysokonapięciowe mogą mieć wpływ na spalanie? Bo ostatnio gdy zainstalowałem sobie CB-Radio, to przy włączonym silniku słychać spore trzaski, dopiero gdy włączę filtr NB/ANL, to trzaski ustają. To mogą być przebicia na przewodach wysokonapięciowych, albo coś innego o czym nie wiem. Proszę o opinię
-
- To ja
- Posty: 361
- Wiek: 52
- Rejestracja: niedziela, 15 marca 2015, 14:47
- Skąd jesteś: Łomża / Kościerzyna
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: 2005
- Kolor: black
- Inny Samochód: Ford Kuga
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2.4
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
14,28 lpg/100 km jazda mieszana , instalacja Prins co robi pewną różnicę w porównaniu do mojej almerci 1.4 instalacja stag 7,5 lpg/100 km ( teraz się cieszy z niej syn)
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
Moja pali tyle ile jest w baku Ani mniej ani więcej czy cos mam nie tak ??
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
- tomasB
- możesz mi ufać
- Posty: 1030
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
- Skąd jesteś: niedary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 300
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
Madej pisze:Moja pali tyle ile jest w baku Ani mniej ani więcej czy cos mam nie tak ??
Madej coś się pierdzieli w twoim czołgu, podjedź do orła masz blisko, może trzeba dmuchnąć w bak
- bogdanm
- możesz mi ufać
- Posty: 1429
- Wiek: 65
- Rejestracja: wtorek, 21 czerwca 2011, 21:02
- Skąd jesteś: Wadowice
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: bordowy
- Przebieg (km.): 188000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
A moja pali tyle co Madejowa po prostu dostaje tyle ile potrzebuje a jak jej braknie to CPN i tyle.
Będę się martwił jak nie będzie chciała pić ale puki co pije to tylko pozostaje się cieszyć bo przynajmniej wiem ,że nie stanie
Będę się martwił jak nie będzie chciała pić ale puki co pije to tylko pozostaje się cieszyć bo przynajmniej wiem ,że nie stanie
Bodzio
Nic tak zycia nie upiększy jak jeden glębszy
Nic tak zycia nie upiększy jak jeden glębszy
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
Panowie piszecie o spalaniu w wątku dotyczącym silników benzynowych przecież jeździcie klekotami
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
Bo my też chcieliśmy sie pochwalić ile nasze palą
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości