Spalanie.... c.d

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Spalanie.... c.d

#91 Postautor: hunter » środa, 15 kwietnia 2015, 09:52

Zgadza się Wojtas taki wynik do osiągnięcia na długich przelotach.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Giza

Re: Spalanie.... c.d

#92 Postautor: Giza » środa, 15 kwietnia 2015, 10:24

Jeszcze a propos 2 parowniki czy 1. Zarówno w Sedonie (3,8) jak i w Sorento (3,5 280KM) mam zamontowane po jednym parowniku. W Sedonie KME Gold, a w Sorento STAG R01 czerwony (wg producenta do 250KM). Oba parowniki na co dzień dają radę, w tym również na autostradzie przy dużych V wyrabiają temperaturowo. Jednak oba nie dają rady przy maksymalnych obciążeniach szczególnie przy zmianie biegów 1-2 i 2-3. Przy tych zmianach czasy wtrysków znacznie przekraczają 20ms i ciśnienie na reduktorze spada poniżej 0,5bar co powoduje przełączenie na benzynę i szarpnięcie. Co więcej oba auta ponad 5tyś obr wyraźnie idą gorzej niż na PB mimo iż wg odczytów z lambd jest OK. Stąd zaprogramowałem tak, że ponad 5 tyś obr następuje przełączenie na benzynę, i jest OK. Ponieważ takich obrotów często nie używam - nie jest to problemem. Jednak aby to zniwelować należałoby zastosować wydajniejszy układ z 2 reduktorami. IMO jednak nieopłacalne i kłopotliwe ze względu na brak miejsca pod maską.
Co do spalania. Sorcia w cyklu mieszanym podmiejsko-miejskim (Warszawa) kotłuje średnio 13-15l LPG/100. Na spokojnej trasie bez autostrad i jeździe zgodnie z przepisem +10 spaliła 11l LPG /100. Co po przeliczeniu na koszt benzyny wyszło ok 5l/100km PB :)

Awatar użytkownika
Wojtas_vic
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3757
Wiek: 52
Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
Skąd jesteś: Koszalin
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 225000
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
Kontaktowanie:

Re: Spalanie.... c.d

#93 Postautor: Wojtas_vic » środa, 15 kwietnia 2015, 21:08

Ja kręcę swoją do 6,5 k rpm i to dość często...i jeden parownik doskonale się wyrabia :rolley:
Obrazek

Awatar użytkownika
bogunow
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 545
Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
Skąd jesteś: Łomża
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Inny Samochód: MB W164 320 CDI
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Spalanie.... c.d

#94 Postautor: bogunow » środa, 15 kwietnia 2015, 21:36

Przed Sorento miałem Pacyfikę 3.5 L z jednym parownikiem KME Gold (sterownik AGIS). Nieraz podłączałem się laptopem pod gaz z ciekawości i sprawdzałem parametry. Przy mocnym butowaniu i wysokich obrotach ciśnienie na parowniku spadało ale nie na tyle żeby przełączyć się na benzynę. Próg przełączania można chyba ustawić w sterowniku LPG. W trasie paliła mi 14-15 l/100km
Obrazek

Giza

Re: Spalanie.... c.d

#95 Postautor: Giza » środa, 15 kwietnia 2015, 22:38

U mnie w obu kijankach jest ciekawa sytuacja. Parowniki wyrabiają i przy max, mocy ze spadkiem ciśnienia z nominalnego ~1,25bar do ok 09-08bar (min. ustawione na 0,7 bar). Ciekawa sytuacja występuje w momencie zmiany biegu. Sterownik silnika niemal otwiera wtryskiwacze na stałe (dla czego?) więc i sterownik gazowy robi to samo. W tedy zapotrzebowanie na gaz jest tak duże, że ciśnienie na reduktorze spada na łeb nawet do 0,5 bar. Sterownik ma ustawione fabrycznie 300ms zwłoki przed przełączeniem z gazu na benzynę stąd spadek poniżej granicznego 0,7. Następuje chwilowe zubożenie mieszanki i przełączenie na benzynę. Sterownik benzynowy pracujący w pętli otwartej nie koryguje krótkoterminowo a jedynie długoterminowo. Ponieważ korektę długoterminową ma na bogato - zalewa silnik i następuje szarpnięcie. Dzieje się to bardzo szybko i udało się zauważyć dopiero po nagraniu pliku oscyloskopu w sterowniku Stag i obejrzeniu w dużym powiększeniu czasowym.
Co ciekawe przy pracy na PB sterownik zachowuje się identycznie tzn. w momencie zmiany biegu b.mocno wzbogaca mieszankę ale nie ma szarpnięć bo nie ma zmiany paliwa. Zmiana rodzaju paliwa przy 5000obr odbywa się całkowicie niezauważalnie mimo iż czas przełączania ustawiony jest na 0 czyli nie ma pracy przejściowej na 2 paliwach na raz.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Spalanie.... c.d

#96 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 16 kwietnia 2015, 09:38

Myślę ze masz za duże dysze wtryskiwaczy.
Obrazek

Giza

Re: Spalanie.... c.d

#97 Postautor: Giza » czwartek, 16 kwietnia 2015, 11:14

Raczej ciśnienie zbyt duże. Bo wtryski mam Hana niebieskie czyli 40-60KM na cylinder przy ciśnieniu odpowiednio 0,9-1,2bar. Jak ja mam ustawione 1,2bar na biegu jałowym to mam niby za dużo bo na 360KM. Ale znowu przy 0,9 jak spada ciśnienie na reduktorze to wychodzi 240KM czyli trochę za mało..... Ogólnie nie jest to problem więc nie kombinuję dalej.

Awatar użytkownika
lukasses
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 62
Rejestracja: czwartek, 7 sierpnia 2014, 20:10
Skąd jesteś: Skarszewy
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Przebieg (km.): 110000
Inny Samochód: Fiat Grande Punto
Kontaktowanie:

Re: Spalanie.... c.d

#98 Postautor: lukasses » wtorek, 21 kwietnia 2015, 16:02

3,5 V6 przy normalnej jezdzie miasto/trasa nie udalo mi sie zejsc ponizej 16l lpg,

trasa autostrada przy tempomacie ustawionym na 130km/h - 15l lpg

Pozdrawiam

wlodi04
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 63
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 21 marca 2015, 22:10
Skąd jesteś: Pułtusk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 160000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Spalanie.... c.d

#99 Postautor: wlodi04 » wtorek, 26 maja 2015, 20:14

Witam
Mój Sorenciak, sporo pali LPG tak 18-20L. Mam instalację gazową LOVATO. Mój styl jazdy jest na prawdę spokojny, tylko czasem przyciskam, gdy muszę w miarę sprawnie wyprzedzić jakiegoś zasrańca, ale to jest chwilowe. Na pewno każdy ma na drodze różne sytuacje, których nie da się uniknąć. Boję się pomyśleć jakie byłoby spalanie, gdybym zaczął jeździć stylem sportowym. Gdy czytam wasze relacje o spalaniu typu 13-15, to aż nie chce mi się wierzyć w takie wyniki. Może u mnie jest coś nie tak? Czy przewody wysokonapięciowe mogą mieć wpływ na spalanie? Bo ostatnio gdy zainstalowałem sobie CB-Radio, to przy włączonym silniku słychać spore trzaski, dopiero gdy włączę filtr NB/ANL, to trzaski ustają. To mogą być przebicia na przewodach wysokonapięciowych, albo coś innego o czym nie wiem. Proszę o opinię

arcik12
To ja
To ja
Posty: 361
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 15 marca 2015, 14:47
Skąd jesteś: Łomża / Kościerzyna
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: 2005
Kolor: black
Inny Samochód: Ford Kuga
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2.4
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Spalanie.... c.d

#100 Postautor: arcik12 » wtorek, 9 czerwca 2015, 18:16

14,28 lpg/100 km jazda mieszana , instalacja Prins co robi pewną różnicę w porównaniu do mojej almerci 1.4 instalacja stag 7,5 lpg/100 km ( teraz się cieszy z niej syn)

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Spalanie.... c.d

#101 Postautor: Madej » wtorek, 9 czerwca 2015, 21:06

Moja pali tyle ile jest w baku :)Ani mniej ani więcej :hmm: czy cos mam nie tak ??
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1030
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Spalanie.... c.d

#102 Postautor: tomasB » wtorek, 9 czerwca 2015, 21:22

Madej pisze:Moja pali tyle ile jest w baku :)Ani mniej ani więcej :hmm: czy cos mam nie tak ??

Madej coś się pierdzieli w twoim czołgu, :hmm: podjedź do orła masz blisko, może trzeba dmuchnąć w bak :roftl:

Awatar użytkownika
bogdanm
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1429
Wiek: 65
Rejestracja: wtorek, 21 czerwca 2011, 21:02
Skąd jesteś: Wadowice
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: bordowy
Przebieg (km.): 188000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Spalanie.... c.d

#103 Postautor: bogdanm » wtorek, 9 czerwca 2015, 22:25

A moja pali tyle co Madejowa po prostu dostaje tyle ile potrzebuje a jak jej braknie to CPN i tyle.
Będę się martwił jak nie będzie chciała pić ale puki co pije to tylko pozostaje się cieszyć bo przynajmniej wiem ,że nie stanie :lol:
Bodzio
Nic tak zycia nie upiększy jak jeden glębszy

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Spalanie.... c.d

#104 Postautor: krzysiek ardie » środa, 10 czerwca 2015, 08:25

Panowie piszecie o spalaniu w wątku dotyczącym silników benzynowych :palm: przecież jeździcie klekotami :roftl:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Spalanie.... c.d

#105 Postautor: Madej » środa, 10 czerwca 2015, 15:58

Bo my też chcieliśmy sie pochwalić ile nasze palą :kwink: :roftl:
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości