Strona 1 z 1

Problem z temperaturą cieczy.

: niedziela, 23 kwietnia 2023, 17:49
autor: ave86
Dzień dobry, problem dotyczy układu chłodzenia. Przy wolnej spokojnej jeździe jest wszystko ok. ( po rozgrzaniu temperatura utrzymuje stałą wartość). Problem pojawia się przy gwałtownym przyśpieszaniu/ wyższych prędkościach wtedy temperatura zaczyna gwałtownie spadać. Sprawdzałem termostat w wodzie i niby jest ok. Co może być przyczyną oprócz termostatu? Silnik 2.4 G4JS z 2002r

Re: Problem z temperaturą cieczy.

: niedziela, 23 kwietnia 2023, 21:19
autor: Marek
Podczas szybkiej jazdy masz zwiększony przepływ powietrza, co się wiąże z lepszym schładzaniem. Termostat powinien utrzymywać optymalną temperaturę płynu. Inna przyczyną może być włączający się wentylator chłodnicy.

Re: Problem z temperaturą cieczy.

: poniedziałek, 24 kwietnia 2023, 19:10
autor: ave86
A czy jeżeli termostat działałby porównanie nie powinien się zamknąć na "Mały obieg" tak żeby nie było przepływu przez chłodnice? Zastanawiam się czy problem może leżeć gdzie oprócz termostatu. Termostat wrzucałem do gotującej się wody i zadziałał poprawnie, otworzył się.

Re: Problem z temperaturą cieczy.

: poniedziałek, 24 kwietnia 2023, 19:16
autor: Panicz
Nie jeden już walczył z temperaturą w tym silniku, ktoś do wniosku doszedł że to chyba wada konstrukcyjna tego silnika. Poszukaj na forum.

W tamtym temacie był problem ze zbyt wysoką temperaturą.

Re: Problem z temperaturą cieczy.

: sobota, 6 maja 2023, 11:09
autor: ave86
Winnym okazał się termostat. Po wymianie przestała spadać temperatura przy przyśpieszaniu ale pojawił się nowy problem. Przy dłuższej jeździe i wyższych obrotach temperatura dochodzi do środkowej kreski. Nigdy tak nie było, zawsze wskazówka stawała 2-3 mm przed środkową kreską. Czy powinieniem coś tym działać czy jak nie przechodzi powyżej środkowej kreski nie muszę się przejmować?

Re: Problem z temperaturą cieczy.

: piątek, 10 listopada 2023, 06:32
autor: maciej1970
Mi w 2.4 temperatura dochodzi do kreski ponad polowę i tak jest zawsze , przewodow dotknąć nie idzie takie sa gorace. ,a i zastanawiam się czy termostat nie walniety lub jakis czujnik wentyl. Bo chyba duzo mi pali ,a przy dluższej jeździe wywala mi błąd katalizatora