Poprzedni właściciel przez 11 lat ciągał konie, wg papierów zrobił ok 150 tys km. U mnie przez 2 lata sorcia pracowała w firmie budowlanej. Ciągałem koparkę, konstrukcje, więźby, piach i zdarzyło się nie raz że przyczepka ważyła ponad 4 tony. Często też w terenie i na redaktorze. Zrobiłem ponad 60tys km. Kia daje radę.
Silnik robiłem z powodu wad fabrycznych, konwerter już raczej słaby ale sama skrzynia ok. Most zmieniłem bo huczał. Także nie ma tragedii traktując Sorento jako TANI holownik.
Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I
Moderator: Moderator
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I
Sorento to bardzo dobry holownik! Przyznam że w moim przypadku to było powodem zakupu tego auta.
Były jeepy, do innych land Rover i Cruiser nie mam porównania. Najdłużej i najwięcej Sorento, z przyczepą średnio 2 razy w tygodniu, najczęściej konie (więc jazda spokojniejsza niż "emerytka"), przyczepa kempingowa, sporadycznie laweta.
Zdarzało się i 4t na haku. Skrzynia manualna. Generalna zasada jazdy: "Jechać, nie zatrzymywać się!" - przez to oszczędzamy sprzęgło i inne podzespoły układu napędowego.
Sprzęgło: pierwsza wymiana przy 173tys. (niedługo po zakupie) druga będzie na dniach... od poprzedniej wymiany niecałe 250tys km.
Tylne półosie wymienione przy 341 - wielowypusty, też będzie na nie niedługo czas...
Kwestia cena/jakość jak wszędzie przemawia za Sorrento.
Hak też wymieniałem - zużył się.
Były jeepy, do innych land Rover i Cruiser nie mam porównania. Najdłużej i najwięcej Sorento, z przyczepą średnio 2 razy w tygodniu, najczęściej konie (więc jazda spokojniejsza niż "emerytka"), przyczepa kempingowa, sporadycznie laweta.
Zdarzało się i 4t na haku. Skrzynia manualna. Generalna zasada jazdy: "Jechać, nie zatrzymywać się!" - przez to oszczędzamy sprzęgło i inne podzespoły układu napędowego.
Sprzęgło: pierwsza wymiana przy 173tys. (niedługo po zakupie) druga będzie na dniach... od poprzedniej wymiany niecałe 250tys km.
Tylne półosie wymienione przy 341 - wielowypusty, też będzie na nie niedługo czas...
Kwestia cena/jakość jak wszędzie przemawia za Sorrento.
Hak też wymieniałem - zużył się.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
-
- Jestem
- Posty: 152
- Rejestracja: poniedziałek, 11 maja 2015, 10:34
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 124000
- Inny Samochód: Skoda Favorit
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I
Ja kupiłem hak 3,5T i tak mam w dowodzie.
- KOZBI
- teraz jestem
- Posty: 413
- Rejestracja: wtorek, 26 października 2021, 16:58
- Skąd jesteś: Rzyki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny jak diabeł :)
- Przebieg (km.): 266666
- Inny Samochód: KAWASAKI VULCAN
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I
Tzn. dokupiłeś hak 3,5 Tony i taki ci wbili w dowód ?
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela, 27 maja 2018, 11:12
- Skąd jesteś: okolice Wieliczki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Inny Samochód: MB s124 E250
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I
wygląda na to, że to kwestia homologacji danego modelu, zależna przede wszystkim od silnika i skrzyni biegów - samochody z automatycznymi skrzyniami biegów z reguły mają wyższą dopuszczalną masę przyczepy.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I
Marek pisze: (...) Jeszcze zwróć uwagę na przyczepy jednoosiowe i dwuosiowe z hamulcem i bez.
Przeczytałem wątek raz jeszcze od początku, Marku nie ma znaczenia ile przyczepa ma osi, ważne jakie ma DMC. Są dwuosiowe o DMC 750kg, przez to cięższe = mniej ładowane (od jednoosiowych odpowiedników), bardziej stabilne i nie trzeba tak często rozstawiać koła podporowego.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11379
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I
Ma znaczenie, jednoosiowe bez hamulca nie mogą mieć ładowności większej niż.....
-
- moje konto
- Posty: 166
- Wiek: 4
- Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
- Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: greyish-purple
- Przebieg (km.): 124000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I
Ja mam wbity hak 3,5t. Z takim przyjechał z UK.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości