Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I

#31 Postautor: Panicz » środa, 4 maja 2022, 17:14

Poprzedni właściciel przez 11 lat ciągał konie, wg papierów zrobił ok 150 tys km. U mnie przez 2 lata sorcia pracowała w firmie budowlanej. Ciągałem koparkę, konstrukcje, więźby, piach i zdarzyło się nie raz że przyczepka ważyła ponad 4 tony. Często też w terenie i na redaktorze. Zrobiłem ponad 60tys km. Kia daje radę.
Silnik robiłem z powodu wad fabrycznych, konwerter już raczej słaby ale sama skrzynia ok. Most zmieniłem bo huczał. Także nie ma tragedii traktując Sorento jako TANI holownik.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I

#32 Postautor: rudi_pl » czwartek, 5 maja 2022, 06:55

Sorento to bardzo dobry holownik! Przyznam że w moim przypadku to było powodem zakupu tego auta.
Były jeepy, do innych land Rover i Cruiser nie mam porównania. Najdłużej i najwięcej Sorento, z przyczepą średnio 2 razy w tygodniu, najczęściej konie (więc jazda spokojniejsza niż "emerytka"), przyczepa kempingowa, sporadycznie laweta.
Zdarzało się i 4t na haku. Skrzynia manualna. Generalna zasada jazdy: "Jechać, nie zatrzymywać się!" - przez to oszczędzamy sprzęgło i inne podzespoły układu napędowego.
Sprzęgło: pierwsza wymiana przy 173tys. (niedługo po zakupie) druga będzie na dniach... od poprzedniej wymiany niecałe 250tys km.
Tylne półosie wymienione przy 341 - wielowypusty, też będzie na nie niedługo czas...
Kwestia cena/jakość jak wszędzie przemawia za Sorrento.

Hak też wymieniałem - zużył się.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Majki
Jestem
Jestem
Posty: 152
Rejestracja: poniedziałek, 11 maja 2015, 10:34
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 124000
Inny Samochód: Skoda Favorit
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I

#33 Postautor: Majki » czwartek, 28 lipca 2022, 22:15

Ja kupiłem hak 3,5T i tak mam w dowodzie.

Awatar użytkownika
KOZBI
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 413
Rejestracja: wtorek, 26 października 2021, 16:58
Skąd jesteś: Rzyki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny jak diabeł :)
Przebieg (km.): 266666
Inny Samochód: KAWASAKI VULCAN
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I

#34 Postautor: KOZBI » sobota, 30 lipca 2022, 16:12

Tzn. dokupiłeś hak 3,5 Tony i taki ci wbili w dowód ?

mibas74
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Rejestracja: niedziela, 27 maja 2018, 11:12
Skąd jesteś: okolice Wieliczki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Inny Samochód: MB s124 E250
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I

#35 Postautor: mibas74 » wtorek, 20 września 2022, 11:23

wygląda na to, że to kwestia homologacji danego modelu, zależna przede wszystkim od silnika i skrzyni biegów - samochody z automatycznymi skrzyniami biegów z reguły mają wyższą dopuszczalną masę przyczepy.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I

#36 Postautor: rudi_pl » wtorek, 20 września 2022, 17:41

Marek pisze: (...) Jeszcze zwróć uwagę na przyczepy jednoosiowe i dwuosiowe z hamulcem i bez.


Przeczytałem wątek raz jeszcze od początku, Marku nie ma znaczenia ile przyczepa ma osi, ważne jakie ma DMC. Są dwuosiowe o DMC 750kg, przez to cięższe = mniej ładowane (od jednoosiowych odpowiedników), bardziej stabilne i nie trzeba tak często rozstawiać koła podporowego.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11379
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I

#37 Postautor: Marek » wtorek, 20 września 2022, 20:58

Ma znaczenie, jednoosiowe bez hamulca nie mogą mieć ładowności większej niż.....

fotlot
moje konto
moje konto
Posty: 166
Wiek: 4
Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: greyish-purple
Przebieg (km.): 124000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Jak to jest z tymi hakami, jedni mają uciąg 3,5 inni 2,8T w SORENTO I

#38 Postautor: fotlot » wtorek, 20 września 2022, 21:00

Ja mam wbity hak 3,5t. Z takim przyjechał z UK.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości