Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
Moderator: Moderator
- KOZBI
- teraz jestem
- Posty: 413
- Rejestracja: wtorek, 26 października 2021, 16:58
- Skąd jesteś: Rzyki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny jak diabeł :)
- Przebieg (km.): 266666
- Inny Samochód: KAWASAKI VULCAN
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
No i na benzynie nic nie szarpie. Więc muszę jeszcze raz potestować na gazie i ewentualnie jechać regulować.
Niestety po wymianie tego wszystkiego co napisałem wyżej , spalanie się nie zmieniło. 17,9L benzyny na 100km przy bardzo spokojnej jeździe (10%miasto+90% (droga 70-80km/h)
wcześniej jak sprawdzałem to po przejechaniu około 700km w takich samych warunkach jak napisałem wyżej spalił 18,6 L gazu + 3L benzyny na 100km , tak że na pewno za dużo, czytając co piszą koledzy z takim samym silnikiem.
CHECK P0421 znów się pojawił , a więc nie pomogła wymiana rury kolektora/tłumika.
Będę się skłaniał teraz do sprawdzenia katalizatorów, tylko jak ? Podobno są jakieś preparaty do czyszczenia, mechanik to nazwał "kroplówką" . Powiedział że jak silnik brał olej to mógł zawalić katalizator.
Niestety po wymianie tego wszystkiego co napisałem wyżej , spalanie się nie zmieniło. 17,9L benzyny na 100km przy bardzo spokojnej jeździe (10%miasto+90% (droga 70-80km/h)
wcześniej jak sprawdzałem to po przejechaniu około 700km w takich samych warunkach jak napisałem wyżej spalił 18,6 L gazu + 3L benzyny na 100km , tak że na pewno za dużo, czytając co piszą koledzy z takim samym silnikiem.
CHECK P0421 znów się pojawił , a więc nie pomogła wymiana rury kolektora/tłumika.
Będę się skłaniał teraz do sprawdzenia katalizatorów, tylko jak ? Podobno są jakieś preparaty do czyszczenia, mechanik to nazwał "kroplówką" . Powiedział że jak silnik brał olej to mógł zawalić katalizator.
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
Musisz dokładnie zdiagnozować wszystko dobrym kompem, nie tylko błędy ale też podczas pracy i jazdy trzeba posprawdzac parametry. Może być że któryś czujnik pokazuje głupoty i ECU podlewa sobie paliwa.
- KOZBI
- teraz jestem
- Posty: 413
- Rejestracja: wtorek, 26 października 2021, 16:58
- Skąd jesteś: Rzyki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny jak diabeł :)
- Przebieg (km.): 266666
- Inny Samochód: KAWASAKI VULCAN
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
Niby gazownicy mieli podpięty komputer i z 30min. jeździł autem z wpiętym kompem i mówił że wszystko ok. Kazał tylko wyeliminować to "syczenie" spod kolektora. No to wymieniłem cały kolektor, ale niestety to nie to.
Mówili też o przepływomierzu, żeby sprawdzić, niby mam kupiony używany (podobno 100% sprawny) , ale nie wiem czy go wymieniać i sprawdzać, czy raczej zająć się najpierw tym co pokazuje błąd czyli któryś katalizator.
A może szybciej i taniej będzie wymienić jakieś czujniki (tylko jakie ?) niż jeździć i płacić mechanikom
Mówili też o przepływomierzu, żeby sprawdzić, niby mam kupiony używany (podobno 100% sprawny) , ale nie wiem czy go wymieniać i sprawdzać, czy raczej zająć się najpierw tym co pokazuje błąd czyli któryś katalizator.
A może szybciej i taniej będzie wymienić jakieś czujniki (tylko jakie ?) niż jeździć i płacić mechanikom
- Saimon_2005
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 15 sierpnia 2020, 10:23
- Skąd jesteś: Warszawa - Ursynów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Taki no...EB
- Przebieg (km.): 284000
- Inny Samochód: SAAB 900 NG
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 29 times
- Kontaktowanie:
- KOZBI
- teraz jestem
- Posty: 413
- Rejestracja: wtorek, 26 października 2021, 16:58
- Skąd jesteś: Rzyki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny jak diabeł :)
- Przebieg (km.): 266666
- Inny Samochód: KAWASAKI VULCAN
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
hmmm.... Ale wtedy podobno by falowały obroty a u mnie tego nie ma. Jedyne co zauważyłem nowego w ostatnich 2 tygodniach to dwa razy nie chciał mi zapalić rano zimny, dopiero za czwartym razem przekręcenia kluczyka zapalił, a normalnie pali zawsze na raz.
Gość co sprzedał mi kolektor mówił żebym posprawdzał korekty krótko i długoterminowe.
Nagrałem takie filmiki na ciepłym silniku na postoju. (dodając gazu w pewnym momencie)
BANK: 1
https://youtu.be/hz6ER8maIXo
BANK: 2
https://youtu.be/s9QM9A3oOfI
Niby według niego jest OK. Ja się niestety na tym w ogóle nie znam.
Ale powinienem jeszcze na jadącym aucie posprawdzać. Tylko ciężko będzie nagrywać i jechać
Gość co sprzedał mi kolektor mówił żebym posprawdzał korekty krótko i długoterminowe.
Nagrałem takie filmiki na ciepłym silniku na postoju. (dodając gazu w pewnym momencie)
BANK: 1
https://youtu.be/hz6ER8maIXo
BANK: 2
https://youtu.be/s9QM9A3oOfI
Niby według niego jest OK. Ja się niestety na tym w ogóle nie znam.
Ale powinienem jeszcze na jadącym aucie posprawdzać. Tylko ciężko będzie nagrywać i jechać
- Saimon_2005
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 15 sierpnia 2020, 10:23
- Skąd jesteś: Warszawa - Ursynów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Taki no...EB
- Przebieg (km.): 284000
- Inny Samochód: SAAB 900 NG
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 29 times
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
Jak moja Kijanka rzuciła poranne palenie to okazało się, że przyczyną byla zbyt bogata mieszanka przez przepuszczający reduktor. Został on na gwarancji wymieniony i problem ustąpił.
Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka
- KOZBI
- teraz jestem
- Posty: 413
- Rejestracja: wtorek, 26 października 2021, 16:58
- Skąd jesteś: Rzyki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny jak diabeł :)
- Przebieg (km.): 266666
- Inny Samochód: KAWASAKI VULCAN
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
- Saimon_2005
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 15 sierpnia 2020, 10:23
- Skąd jesteś: Warszawa - Ursynów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Taki no...EB
- Przebieg (km.): 284000
- Inny Samochód: SAAB 900 NG
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 29 times
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
To ciężkie pytanie.
Średnio pali mi 17 litrów, przy czym w trasie potrafi spalić 11 litrów a po mieście jak wariuje to i 25. Nie zauważyłem podczas awarii parownika żeby spalanie jakoś drastycznie wzrosło. Wiesz, z gazem to jest jeszcze ten problem, że jest podatny na temperaturę i ciężko jest o wiarygodne pomiary.
Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka
Średnio pali mi 17 litrów, przy czym w trasie potrafi spalić 11 litrów a po mieście jak wariuje to i 25. Nie zauważyłem podczas awarii parownika żeby spalanie jakoś drastycznie wzrosło. Wiesz, z gazem to jest jeszcze ten problem, że jest podatny na temperaturę i ciężko jest o wiarygodne pomiary.
Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka
- KOZBI
- teraz jestem
- Posty: 413
- Rejestracja: wtorek, 26 października 2021, 16:58
- Skąd jesteś: Rzyki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny jak diabeł :)
- Przebieg (km.): 266666
- Inny Samochód: KAWASAKI VULCAN
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
z gazem tak, ale prawie 18 L benzyny przy bardzo spokojnej jeździe nie przekraczając 2000-2300 obrotów w tym tylko 10% miasto to i tak za dużo. Poprzedni właściciel (nie babka od której kupiłem) tylko jeszcze poprzedni mówił mi też że za dużo, u niego było 12-13 benzyny lub 15-16 gazu , więc coś musi być nie tak.
Ty masz też inny silnik, więc nie ma co porównywać. Przy spokojnej jeździe twój powinien mniej wziąć niż mój bo masz więcej koni i mniejszą pojemność. Ale przy ostrej może być więcej.
gaz mnie na tą chwilę nie interesuje, tylko benzyna, bo jak na benzynie ogarnę normalne spalanie to i na gazie spadnie.
Ty masz też inny silnik, więc nie ma co porównywać. Przy spokojnej jeździe twój powinien mniej wziąć niż mój bo masz więcej koni i mniejszą pojemność. Ale przy ostrej może być więcej.
gaz mnie na tą chwilę nie interesuje, tylko benzyna, bo jak na benzynie ogarnę normalne spalanie to i na gazie spadnie.
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
Nie do końca wiem jak zinterpretować te korekty co wysłałeś, ale pamiętam filmik który kiedyś puściłeś z dymieniem z wydechu i wg mnie masz przelany silnik (za dużo paliwa). Co do wykresów sond może ktoś inny się wypowie.
- KOZBI
- teraz jestem
- Posty: 413
- Rejestracja: wtorek, 26 października 2021, 16:58
- Skąd jesteś: Rzyki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny jak diabeł :)
- Przebieg (km.): 266666
- Inny Samochód: KAWASAKI VULCAN
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
no i to by miało sens. Nie jeżdżę autami od wczoraj i jestem przekonany że bierze za dużo paliwa. Gdybym jeździł tak jak zawsze jeżdżę (czyli "normalnie") to co najmniej 20L benzyny albo i więcej by wziął.
Te 18L/100 benzyny co napisałem to jazda myśląc cały czas żeby nie przycisnąć za mocno gazu (delikatniej się nie da).
Taki jeszcze mam filmik z przedwczoraj na ciepłym silniku na benzynie , temp około +5C
https://www.youtube.com/watch?v=QMkRSaPAdaQ
Te 18L/100 benzyny co napisałem to jazda myśląc cały czas żeby nie przycisnąć za mocno gazu (delikatniej się nie da).
Taki jeszcze mam filmik z przedwczoraj na ciepłym silniku na benzynie , temp około +5C
https://www.youtube.com/watch?v=QMkRSaPAdaQ
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
Na tym wykresie nie widać żadnych wartości , to po pierwsze, po za tym silnik powinien być rozgrzany i jak już zwiększasz obroty to powinieneś przytrzymać jakiś czas a nie tak bujnąć. Nie zaznaczyłeś czy to jest gaz czy benzyna. Ten wykres tak na wyczucie jest kompletnie rozjechany, sprawdź te sondy na jakimś porządnym sprzęcie.
- KOZBI
- teraz jestem
- Posty: 413
- Rejestracja: wtorek, 26 października 2021, 16:58
- Skąd jesteś: Rzyki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny jak diabeł :)
- Przebieg (km.): 266666
- Inny Samochód: KAWASAKI VULCAN
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
Marek napisałem że na ciepłym silniku , i w tytule filmików pisze że na benzynie
Ale muszę to jeszcze sprawdzić tak jak piszesz
Ale muszę to jeszcze sprawdzić tak jak piszesz
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
Ciepły, to nie rozgrzany. Benzyna faktycznie jest. Ale tym gorzej dla wykresu , albo to urządzenie jest źle wyskalowane. I tak jak pisałem, nie można nic odczytać a kolejność sond można się tylko domyślić po wykresie.
- KOZBI
- teraz jestem
- Posty: 413
- Rejestracja: wtorek, 26 października 2021, 16:58
- Skąd jesteś: Rzyki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny jak diabeł :)
- Przebieg (km.): 266666
- Inny Samochód: KAWASAKI VULCAN
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebuję coś takiego dokupić do kolektora ssącego w 3.5 V6
ciepły miałem na myśli rozgrzany
tam na samym dole pokazują się procenty na minus i plus, myślałem że to o to chodzi
tam na samym dole pokazują się procenty na minus i plus, myślałem że to o to chodzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości