3.8 trzęsie budą
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
3.8 trzęsie budą
Witam serdecznie.
Może ktoś miał podobny problem, zatem do rzeczy.
Sorento 3.8 usa , na wolnych obrotach trzęsie całą budą, drży przy wychodzeniu z niskich obrotów, na wyższych obrotach już lepiej.
Na P i R i na hamulcu trzęsie dość mocno, wolne obroty pozornie stabilne ale widać że EKU "szuka" obrotów i próbuje coś korygować.
Do tego auto pali około 30 l, z wydechu czuć niedopalone paliwo.
Powstało to przy nieudanym epizodzie z lpg, po wyjęciu gazu.
Wymienione cewki, świece, przepływka, dwie sondy.
Komp czasem pokazuje wypadanie zapłonu, czasem żadnych błędów.
Co ciekawe zimny czy ciepły odpala idealnie, po czym na wolnych obrotach z 20 sekund jest ok i zaczyna trząść,po zapięciu D trzęsie od razu. Na zimnym silniku potrafi gasnąć po wrzuceniu D, po rozgrzaniu już nie.
Z tego co tu poczytałem to może zawory zmiennych faz, nie wiem może sterownik ?
Może ktoś miał podobny problem, zatem do rzeczy.
Sorento 3.8 usa , na wolnych obrotach trzęsie całą budą, drży przy wychodzeniu z niskich obrotów, na wyższych obrotach już lepiej.
Na P i R i na hamulcu trzęsie dość mocno, wolne obroty pozornie stabilne ale widać że EKU "szuka" obrotów i próbuje coś korygować.
Do tego auto pali około 30 l, z wydechu czuć niedopalone paliwo.
Powstało to przy nieudanym epizodzie z lpg, po wyjęciu gazu.
Wymienione cewki, świece, przepływka, dwie sondy.
Komp czasem pokazuje wypadanie zapłonu, czasem żadnych błędów.
Co ciekawe zimny czy ciepły odpala idealnie, po czym na wolnych obrotach z 20 sekund jest ok i zaczyna trząść,po zapięciu D trzęsie od razu. Na zimnym silniku potrafi gasnąć po wrzuceniu D, po rozgrzaniu już nie.
Z tego co tu poczytałem to może zawory zmiennych faz, nie wiem może sterownik ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.8 trzęsie budą
Ile na wolnych obrotach ma silnik, jaką ma kompresję .Robiłeś diagnostykę komputerowa pod kontem rozrządu, czyli synchronizację czujników wału i wałka rozrządu. Bardzo dużo pali tak jak by wtryski lały ciurkiem.
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: 3.8 trzęsie budą
Na wolnych obrotach 630-650
Tak paliwo dosłownie przelewa się przez auto.
Kompresja ok równa na wszystkich garach nie pamiętam ile ale dobrze.
Z rozrządem nic nie było sprawdzane.
Auto ma moc, czuć to ponad 250 km, wciska w fotel to rozrządu jakby nie podejrzewałem...
Tak paliwo dosłownie przelewa się przez auto.
Kompresja ok równa na wszystkich garach nie pamiętam ile ale dobrze.
Z rozrządem nic nie było sprawdzane.
Auto ma moc, czuć to ponad 250 km, wciska w fotel to rozrządu jakby nie podejrzewałem...
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.8 trzęsie budą
Czy po likwidacji LPG kolektor ssący dobrze uszczelniłeś? Skoro pokazuje wypadanie zapłonu to na tym cylindrze coś się musi dziać. Za dużo powietrza lub wtryski leją.Baz przyzwoitej diagnostyki komputerowej się nie obejdzie.
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: 3.8 trzęsie budą
Kolektor uszczelniony, podstawowa diagnostyka pokazuje tylko wypadanie zapłonów i to nie zawsze. Dopala chyba czasem paliwo w wydechu,przy przyspieszaniu trzęsie jakby się dusił, świece po wymianie od razu czarne, ale wiadomo że takiej ilości paliwa nie może przepalić.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
- ice-przemek
- wiem wszystko
- Posty: 1737
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
- Skąd jesteś: Konin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: RWD
- Rok: 2008
- Kolor: EB
- Przebieg (km.): 140
- Inny Samochód: brak
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.8 trzęsie budą
www.wtryskiwacze-benzynowe.pl/
"1. Objawy awarii wtryskiwaczy benzynowych
Symptomów uszkodzeń wtrysków benzynowych jest bardzo wiele, aczkolwiek są one często mylone z układem zapłonowym lub innymi elementami. Do objawów uszkodzeń wtrysków benzyny możemy zaliczyć trudny rozruch, znacząco zwiększone spalanie, nierówna praca silnika na biegu jałowym i niskich obrotach, a także zwiększenie lub utrata mocy, a także dymienie. Kierowca może również poczuć zapach benzyny wewnątrz i na zewnątrz samochodu, a także problemy z osiągnięciem wysokich obrotów."
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.8 trzęsie budą
Miałem podobne problemy z moim 3.8 - tak jak już Koledzy napisali - przede wszystkim dobra diagnostyka.
W moim przypadku problem był ze sterowaniem wariatorów do rozrządu - blokowały się zawory sterujące.
Objawy identyczne - drgania, wypadanie zapłonów, większe spalanie - a jak się "depło" to auto miało moc.
W moim przypadku problem był ze sterowaniem wariatorów do rozrządu - blokowały się zawory sterujące.
Objawy identyczne - drgania, wypadanie zapłonów, większe spalanie - a jak się "depło" to auto miało moc.
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.8 trzęsie budą
wydałem mnóstwo pieniędzy na pomoc "fachowców", a potem jak dalej nie działało - sam rozebrałem pół silnika
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: 3.8 trzęsie budą
No właśnie najgorzej to wymieniać wszystko po kolei.
Jak wymieniałeś zawory wariatorów to są 2 czy 4 ?
Jak wymieniałeś zawory wariatorów to są 2 czy 4 ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: 3.8 trzęsie budą
A jaki jest do tego dostęp, jakoś z zewnątrz nie widzę wtyczek do tego, gdzieś w okolicach czujników położenia wałków ?
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.8 trzęsie budą
Jak mas wprawę w "kręcenie śrubek" - to 30 - 40 minut i zawory masz wyjęte
tu masz jak sprawdzić
tu masz jak sprawdzić
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: 3.8 trzęsie budą
A więc to były luzy zaworowe, a raczej ich brak.
Usunięcie tego dosyć problematyczne w tym silniku,ale niedobre objawy zniknęły zupełnie.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Usunięcie tego dosyć problematyczne w tym silniku,ale niedobre objawy zniknęły zupełnie.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości