3.8 trzęsie budą

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
John35
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

3.8 trzęsie budą

#1 Postautor: John35 » niedziela, 5 grudnia 2021, 19:54

Witam serdecznie.

Może ktoś miał podobny problem, zatem do rzeczy.
Sorento 3.8 usa , na wolnych obrotach trzęsie całą budą, drży przy wychodzeniu z niskich obrotów, na wyższych obrotach już lepiej.
Na P i R i na hamulcu trzęsie dość mocno, wolne obroty pozornie stabilne ale widać że EKU "szuka" obrotów i próbuje coś korygować.
Do tego auto pali około 30 l, z wydechu czuć niedopalone paliwo.
Powstało to przy nieudanym epizodzie z lpg, po wyjęciu gazu.
Wymienione cewki, świece, przepływka, dwie sondy.
Komp czasem pokazuje wypadanie zapłonu, czasem żadnych błędów.
Co ciekawe zimny czy ciepły odpala idealnie, po czym na wolnych obrotach z 20 sekund jest ok i zaczyna trząść,po zapięciu D trzęsie od razu. Na zimnym silniku potrafi gasnąć po wrzuceniu D, po rozgrzaniu już nie.
Z tego co tu poczytałem to może zawory zmiennych faz, nie wiem może sterownik ?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11392
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#2 Postautor: Marek » niedziela, 5 grudnia 2021, 20:29

Ile na wolnych obrotach ma silnik, jaką ma kompresję .Robiłeś diagnostykę komputerowa pod kontem rozrządu, czyli synchronizację czujników wału i wałka rozrządu. Bardzo dużo pali tak jak by wtryski lały ciurkiem.

John35
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#3 Postautor: John35 » niedziela, 5 grudnia 2021, 20:34

Na wolnych obrotach 630-650
Tak paliwo dosłownie przelewa się przez auto.
Kompresja ok równa na wszystkich garach nie pamiętam ile ale dobrze.
Z rozrządem nic nie było sprawdzane.
Auto ma moc, czuć to ponad 250 km, wciska w fotel to rozrządu jakby nie podejrzewałem...

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11392
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#4 Postautor: Marek » niedziela, 5 grudnia 2021, 21:44

Czy po likwidacji LPG kolektor ssący dobrze uszczelniłeś? Skoro pokazuje wypadanie zapłonu to na tym cylindrze coś się musi dziać. Za dużo powietrza lub wtryski leją.Baz przyzwoitej diagnostyki komputerowej się nie obejdzie.

John35
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#5 Postautor: John35 » niedziela, 5 grudnia 2021, 22:42

Kolektor uszczelniony, podstawowa diagnostyka pokazuje tylko wypadanie zapłonów i to nie zawsze. Dopala chyba czasem paliwo w wydechu,przy przyspieszaniu trzęsie jakby się dusił, świece po wymianie od razu czarne, ale wiadomo że takiej ilości paliwa nie może przepalić.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#6 Postautor: hunter » poniedziałek, 6 grudnia 2021, 20:49

Sprawdź luzy zaworowe.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
ice-przemek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1737
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
Skąd jesteś: Konin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: RWD
Rok: 2008
Kolor: EB
Przebieg (km.): 140
Inny Samochód: brak
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#7 Postautor: ice-przemek » poniedziałek, 6 grudnia 2021, 21:20

:hmm:
www.wtryskiwacze-benzynowe.pl/
"1. Objawy awarii wtryskiwaczy benzynowych
Symptomów uszkodzeń wtrysków benzynowych jest bardzo wiele, aczkolwiek są one często mylone z układem zapłonowym lub innymi elementami. Do objawów uszkodzeń wtrysków benzyny możemy zaliczyć trudny rozruch, znacząco zwiększone spalanie, nierówna praca silnika na biegu jałowym i niskich obrotach, a także zwiększenie lub utrata mocy, a także dymienie. Kierowca może również poczuć zapach benzyny wewnątrz i na zewnątrz samochodu, a także problemy z osiągnięciem wysokich obrotów."

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 205
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#8 Postautor: TomaszP » wtorek, 7 grudnia 2021, 11:41

Miałem podobne problemy z moim 3.8 - tak jak już Koledzy napisali - przede wszystkim dobra diagnostyka.
W moim przypadku problem był ze sterowaniem wariatorów do rozrządu - blokowały się zawory sterujące.
Objawy identyczne - drgania, wypadanie zapłonów, większe spalanie - a jak się "depło" to auto miało moc.

John35
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#9 Postautor: John35 » wtorek, 7 grudnia 2021, 23:27

A w jaki sposób doszedłeś do tego że to zawory wariatorów ?

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 205
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#10 Postautor: TomaszP » środa, 8 grudnia 2021, 00:09

wydałem mnóstwo pieniędzy na pomoc "fachowców", a potem jak dalej nie działało - sam rozebrałem pół silnika

John35
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#11 Postautor: John35 » piątek, 10 grudnia 2021, 16:50

No właśnie najgorzej to wymieniać wszystko po kolei.
Jak wymieniałeś zawory wariatorów to są 2 czy 4 ?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11392
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#12 Postautor: Marek » piątek, 10 grudnia 2021, 20:25

Są dwa zawory.

John35
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#13 Postautor: John35 » piątek, 10 grudnia 2021, 22:25

A jaki jest do tego dostęp, jakoś z zewnątrz nie widzę wtyczek do tego, gdzieś w okolicach czujników położenia wałków ?

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 205
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#14 Postautor: TomaszP » piątek, 10 grudnia 2021, 22:27

Jak mas wprawę w "kręcenie śrubek" - to 30 - 40 minut i zawory masz wyjęte

Kontrola zaworu kontrolnego oleju Kia.docx
(312.97 KiB) Pobrany 65 razy

tu masz jak sprawdzić

John35
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2021, 19:34
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: 3.8 trzęsie budą

#15 Postautor: John35 » niedziela, 27 marca 2022, 21:19

A więc to były luzy zaworowe, a raczej ich brak.
Usunięcie tego dosyć problematyczne w tym silniku,ale niedobre objawy zniknęły zupełnie.
Dzięki wszystkim za pomoc.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości