Bardzo wysokie obroty na jałowym

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Iberodrak
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: wtorek, 10 sierpnia 2021, 10:05
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Bardzo wysokie obroty na jałowym

#1 Postautor: Iberodrak » wtorek, 24 sierpnia 2021, 18:45

Cześć Mam problem z wysokimi obrotami w Kia Sorento 2.4 benzyna. Obroty podchodzą do 3 a nawet 4 tyś, na jałowym. Wyczyściłem przepustnicę, była czarna jak smoła i nadal wydaje mi się że się nie domyka do końca (nie wiem czy tak powinno być). Podpięcie do komputera wykazało: "czujnik położenia przepustnicy, czujnik położenia pedału przyspieszenia, zwarcie do plusa zasilania". Nie wiem czy mechanik miał dobry sprzęt (przyniósł jakiś chiński bo bosh nie chciał nic czytać). Wczoraj rozebrałem wszystko jeszcze raz przeczyściłem wtyczki, potraktowałem WD linki od gazu i tempomatu i obroty spadły mi do 2 tyś. Nie wiem czy wymieniać czujnik położenia przepustnicy czy silniczek krokowy (niektórzy obstawiają go na 100%). Jak odpinam wyczkę od czujnika i krokowego to obroty spadają na 1.5 tyś! Ale może to normalne?. Zarówno krokowy jak i czujnik są bardzo ciężko dostępne i drogie. Nie chcę wymieniać w ciemno. Jeszcze dodam, że wszystkie te problemy zaczęły się po awarii chłodnicy. Pękł mi króciec, spadł wąż i wszystko było w płynie chłodniczym zanim zdążyłem zjechać z ekspresówki. Miał ktoś podobne problemy? A może to linka od gazu? Proszę o pomoc? :help:

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Bardzo wysokie obroty na jałowym

#2 Postautor: Adam73 » wtorek, 24 sierpnia 2021, 20:11

Sprawdź linke od tempomatu (na mocowaniu do dolotu jest regulacja na śrubkach), u mnie właśnie ona była winna że w upały w korkach obroty jałowe skakały na 2.5-3k obr. :hmm:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

szupek
moje konto
moje konto
Posty: 169
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
Skąd jesteś: ZACZERNIE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 120000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Bardzo wysokie obroty na jałowym

#3 Postautor: szupek » wtorek, 24 sierpnia 2021, 21:10

Też miałem ten problem ostatnio i był to temat z linkami :)

Ramzes1986
To ja
To ja
Posty: 388
Wiek: 38
Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
Skąd jesteś: Dobiegniew
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 245
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Bardzo wysokie obroty na jałowym

#4 Postautor: Ramzes1986 » poniedziałek, 4 października 2021, 21:15

Też miałem ten problem. Powymieniałem wszystko co się dało, krokowy, czujnik położenia przepustnicy. A okazało sie że winna jest linka od tempomatu. Popuściłem ja na srubach górnych i problem jak ręka odjął :ok:


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości