Re: ciężko pali po zagrzaniu

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Ramzes1986
To ja
To ja
Posty: 391
Wiek: 38
Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
Skąd jesteś: Dobiegniew
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 245
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: ciężko pali po zagrzaniu

#1 Postautor: Ramzes1986 » środa, 23 czerwca 2021, 19:26

Witajcie. Mam taki problem od pewnego czasu ze swoim sorento 3.5 v6 lpg. Tzn rano pali od strzała a po rozgrzaniu do 90 stopni juz trzeba dluzej kręcić zeby zapaliła. Czy gaz czy sama bena to nie ma różnicy. Jak zgasze i odpalę po min to od strzała ale jak pojde do sklepu i wrócę to już ma problem ale odpala tylko po długim kreceniu. Swiece mam nowe, żadnego błędu. Juz sam nie wiem czego tu sie czepić. :help:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11393
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: ciężko pali po zagrzaniu

#2 Postautor: Marek » środa, 23 czerwca 2021, 21:43

A z błędem przepustnicy zrobiłeś porządek?

Ramzes1986
To ja
To ja
Posty: 391
Wiek: 38
Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
Skąd jesteś: Dobiegniew
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 245
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re:

#3 Postautor: Ramzes1986 » środa, 23 czerwca 2021, 23:16

Zamówiłem nowy czujnik położenia przepustnicy. Tamtego mierzyłem i na zapłonie ma 8.85 kohm a bez zaplonu 1.05 kohm. Takze jest uszkodzony.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: ciężko pali po zagrzaniu

#4 Postautor: Panicz » środa, 23 czerwca 2021, 23:39

Miałem podobnie i za jakis czas padła mi pompa paliwa.

Ramzes1986
To ja
To ja
Posty: 391
Wiek: 38
Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
Skąd jesteś: Dobiegniew
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 245
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: hmmm

#5 Postautor: Ramzes1986 » czwartek, 24 czerwca 2021, 08:11

Sprawdze cisnienie z ciekawości na zimnym i na ciepłym silniku :tup:

Awatar użytkownika
rings
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 494
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: CZARNY
Przebieg (km.): 100000
Inny Samochód: Kia Venga
Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
Has thanked: 12 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: ciężko pali po zagrzaniu

#6 Postautor: rings » czwartek, 24 czerwca 2021, 19:57

Też tak miałem. Delikatne dadanie gazu przy zapalaniu pomagalo.
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA

Ramzes1986
To ja
To ja
Posty: 391
Wiek: 38
Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
Skąd jesteś: Dobiegniew
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 245
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: dodawanie gazu

#7 Postautor: Ramzes1986 » niedziela, 27 czerwca 2021, 10:49

Zrobilem próbę z dodawaniem gazu przy rozruchu na cieplym siniku i faktycznie pomaga. Także pompa bedzie szykować sie do wymiany i przy okazji wyczyszczę cały zbiornik bo raczej nikt tam nigdy nie patrzył. A i tez włączyłem na próbę w lpg ciepły start ze odpala mi z gazu jak jest gorący i fakt pali od strzała a na pb musze pokręcić trochę. Dzięki za pomocną radę :friends:

Ramzes1986
To ja
To ja
Posty: 391
Wiek: 38
Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
Skąd jesteś: Dobiegniew
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 245
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: cisnienie oleju

#8 Postautor: Ramzes1986 » niedziela, 27 czerwca 2021, 20:35

A mam takie pytanko. Duzo jest roboty i przeróbki żeby założyć sobie czujnik ciśnienia oleju :hmm: mile widziane jakieś wskazówki lub schemat co za kupić i przerobić.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11393
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: ciężko pali po zagrzaniu

#9 Postautor: Marek » niedziela, 27 czerwca 2021, 22:54

Czujnik oleju to już masz.

Ramzes1986
To ja
To ja
Posty: 391
Wiek: 38
Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
Skąd jesteś: Dobiegniew
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 245
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: ok

#10 Postautor: Ramzes1986 » poniedziałek, 28 czerwca 2021, 00:34

Czyli pod niego mogę podlaczyc wskaznik w kabinie i miec oko cały czas na cisnienie jakie jest. Mam rację

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11393
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: ciężko pali po zagrzaniu

#11 Postautor: Marek » poniedziałek, 28 czerwca 2021, 10:31

A to o to Ci chodzi. To nie możesz. Poszukaj na forum są przykłady i zdjęcia.

Ramzes1986
To ja
To ja
Posty: 391
Wiek: 38
Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
Skąd jesteś: Dobiegniew
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 245
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Koło pasowe

#12 Postautor: Ramzes1986 » sobota, 21 sierpnia 2021, 17:09

Mam pytanko. Czy wy tez tak macie jak ja w soim sorento. A mianowicie chodzi mi o kolo pasowe wału. Nie chodzi symetrycznie prosto tylko ma jakieś dziwne zachowanie jak by było krzywe. Zębatkę, kliny, śrubę i kolo pasowe mam założone wszystko nowe z Aso. Nie żaden chińczyk. Jest to mikro widoczne ale jest. Wał prosty. Czy to wina i niedoskonałość fabryczna. Co wy na to
:think:

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: ciężko pali po zagrzaniu

#13 Postautor: Panicz » sobota, 21 sierpnia 2021, 21:21

Końcówka wału wyrobiona, trzeba trzeba by było wyrównać frezem. Jak masz małe bicie to bym nie ruszał.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11393
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: ciężko pali po zagrzaniu

#14 Postautor: Marek » sobota, 21 sierpnia 2021, 21:40

Poprzednie koło miałeś luźnie. Rzeczywiście końcówka wału mogła się wybić.

Ramzes1986
To ja
To ja
Posty: 391
Wiek: 38
Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
Skąd jesteś: Dobiegniew
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 245
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Jest ok

#15 Postautor: Ramzes1986 » sobota, 21 sierpnia 2021, 23:39

Jest wszystko nowe więc nie ruszam. Będę obserwował i jeździł. Jak sytuacja sie powtórzy jak miałem ostatnio ze klin ścięło i śrubę ukręciło w wale to wtedy dam wał do obróbki lub wymienie na nowy wraz z panewkami. To ostateczność. :(


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości