Układ chłodzenia
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 85
- Wiek: 47
- Rejestracja: sobota, 1 kwietnia 2017, 20:14
- Skąd jesteś: Jeziorko -Łomża
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Układ chłodzenia
Witajcie. Mam do Was pytanie, termostat sprawny, temperatura silnika ok, wlacza się wentylator, górny przewod chłodnicy goracy, dolny zimny, powiedzcie co dalej mozna sprawdzić oprócz najgorszego
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- Blackjack_PL
- teraz jestem
- Posty: 558
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 12 lutego 2021, 13:49
- Skąd jesteś: Bełchatów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Indiglo Blue
- Przebieg (km.): 265000
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Układ chłodzenia
Tylko brakuje rozwiązania problemu. Jeżeli tak jak piszą koledzy, nie jest to uszczelka pod głowicą i nie zatkana chłodnica oraz uszkodzony termostat, to może pomogło by chemiczne płukanie całego układu chłodzenia oraz silnika.
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2019, 16:59
- Skąd jesteś: Żywiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 97200
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Układ chłodzenia
Marek pisze:Tylko brakuje rozwiązania problemu. Jeżeli tak jak piszą koledzy, nie jest to uszczelka pod głowicą i nie zatkana chłodnica oraz uszkodzony termostat, to może pomogło by chemiczne płukanie całego układu chłodzenia oraz silnika.
Problemy z chłodzeniem wynikają z wad konstrukcyjnych systemu chłodzenia wersji motora G4JS stosowanego w Sorento. Umieszczony w złym miejscu termostat nie ma ochoty działać, źle zorganizowany przepływ cieczy chłodzącej nie omywa 3 i 4 cylindra. W efekcie motor chłodzi się z użyciem "małego obiegu" czyli mało wydajnie, 3 i 4 cylinder są kiepsko chłodzone - nie dociera tam przechłodzony płyn.
Żeby to usunąć konieczna jest przeróbka zmieniająca osadzenie termostatu i przebudowa obiegu cieczy w motorze - poważna sprawa wymagająca dorobienia potrzebnych części.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Układ chłodzenia
Nie przemawia do mnie Twoja opinia, ponieważ ten problem zaczął się pojawiać dopiero w autach kilkunastoletnich . Przypuszczam że chodzi raczej o osady wynikające z braku wymiany płynu w układzie chłodzenia. Zrób eksperyment i popytaj się wśród znajomych jak często wymieniają płyn chłodzenia.Zdziwisz się co usłyszysz.
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2019, 16:59
- Skąd jesteś: Żywiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 97200
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Układ chłodzenia
Żaden z nas nie posiada Sorento JC które ma mniej niż kilkanaście lat, zatem trudno o egzemplarz referencyjny dla dowiedzenia, że młodsze auta nie mają problemu opisanego przez barszcza (przypominam to dotyczy motora G4JS). U mnie problem załatwiła wymiana termostatu z oryginalnego na inny, który nie blokuje przepływu strumienia płynu wokół puszki termicznej i ma większy skok grzybka zaworu plus dokładne odpowietrzenie układu ze szczególnym zwróceniem uwagi na zatopienie chłodnicy.
-
- moja ranga
- Posty: 85
- Wiek: 47
- Rejestracja: sobota, 1 kwietnia 2017, 20:14
- Skąd jesteś: Jeziorko -Łomża
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Układ chłodzenia
Witajcie.Dalej walczę z tym chłodzeniem,uszczelka zrobiona, przepłukane,termostat oryginalny. Dalej wentylatory się załączają i chłodzą, tylko co jak chłodnica zimna. Bez termostatu jest obieg cały cza.Rece opadają
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Układ chłodzenia
Pompę wody mechanik sprawdzał i chłodnicę? Po za tym jeżeli jest uszkodzona uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, to z płynem coś się dzieje.Wyrzuca przez rurę wydechową, miesza z olejem lub wyrzuca przez zbiorniczek wyrównawczy.To po co ta wymiana. Może jest rzeczywiście problem tylko z termostatem.Tylko nie wiadomo jaki założyć żeby było dobrze.
-
- moja ranga
- Posty: 85
- Wiek: 47
- Rejestracja: sobota, 1 kwietnia 2017, 20:14
- Skąd jesteś: Jeziorko -Łomża
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Układ chłodzenia
Pompa wody jest nowa.co z tą chłodnica może być nie tak jak bez termostatu jest normalny obieg.To powiedzcie jaki konkretnie termostat zastosowac
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Układ chłodzenia
Poszukaj na rosyjskich i ukraińskich forach tu masz przykład ; https://www.drive2.ru/l/10001591/ . Jestem tylko ciekaw czemu to nie występuje we wszystkich 2,4.
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Układ chłodzenia
Tak termostat jest w złym miejscu umieszczony w przypadku tego silnika przeszedłem to u znajomego Sprawdziliśmy dosłownie wszystko! Nawet uszczelkę pod glowica. Wiecie co pomogło zrobiłem dziurkę w termostacie 0.5mm .sprawa wygląda tak: termostat z jednej strony się nagrzewa od strony silnika ale z drugiej ma zimny płyn który go chłodzi i dlatego się nie otwiera bo jest niedogrzany,trzeba zrobić małą nieszczelność termostatu i wtedy jest otoczony gorącym płynem. Teraz działa jak nalezy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Układ chłodzenia
Tylko jesteś pewny że działa dobrze zimą i latem? Z tego co udało mi się przejrzeć, to przy dziurawieniu termostatu mogą być problemy w zależności od temperatury zewnętrznej.
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Układ chłodzenia
Na chwilę obecną silnik rozgrzewa się dość szybko i trzyma temperaturę zobaczymy co będzie w zimę...ale otwór 0.5 mm nie będzie zauważalnie wpływać na rozgrzewanie się silnika. Zabieg był wykonywany na wiosnę i przez lato było ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości