Problem z 3.8 V6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Jarekb
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: sobota, 10 kwietnia 2021, 18:58
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Problem z 3.8 V6

#1 Postautor: Jarekb » sobota, 10 kwietnia 2021, 23:53

Hej. Kupiłem Sorento I z 2007 roku z silnikiem 3.8 i mam z nim pewien problem. Na zimnym silnik pracuje bardzo nierówno, gdy się zagrzeje to już ruletka. Raz jest ok a raz szarpie. Załączam zdjęcia błędów. Autko jest delikatnie nietypowe dla "typowych" mechaników i trudno mi to ogarnąć. Świece po wymianie. Ma ktoś z Was jakieś pomysły? Albo jakiegoś ogarniętego mechanika w Krakowie lub okolicach? Będę wdzięczny za pomoc.
Załączniki
IMG-20210316-WA0004.jpg
IMG-20210316-WA0004.jpg (139.02 KiB) Przejrzano 1422 razy

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#2 Postautor: hunter » niedziela, 11 kwietnia 2021, 00:10

Poczytaj w tematach silnika 3,3 V6 rozwiązanie techniczne te same , te same przypadłości (np. brak luzów zaworowych, konieczna naprawa głowic , rozrząd , problemy z variatorami ) błędy które podałeś oprócz P0455 mogą świadczyć o powyższym. Błąd P0455 informuje o problemie z układem odsysania oparów paliwa , np. zawór sterujący.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#3 Postautor: TomaszP » niedziela, 11 kwietnia 2021, 12:08

U mnie był problem z wariatorami.


4.jpg
4.jpg (70.6 KiB) Przejrzano 1380 razy



dostawały się kawałki jakiejś uszczelki

Jarekb
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: sobota, 10 kwietnia 2021, 18:58
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#4 Postautor: Jarekb » niedziela, 11 kwietnia 2021, 17:36

Dziękuję za zainteresowanie! Wariatory można sprawdzić dopiero po rozebraniu silnika? Jeśli to one to należy wymienić dwie sztuki plus cały rozrząd? Albo odwrotnie gdy okaże się naciągnięty rozrząd to czy należy wymienić razem z wariatorami? Jakie mogą być realne koszty naprawy łącznie z zaworkiem od par paliwa?

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#5 Postautor: diodalodz » niedziela, 11 kwietnia 2021, 18:35

rozrząd da się ocenić po wysunięciu napinaczy.
U mnie po złożeniu nowego rozrządu wysunięcie tłoczka to około 5.4 mm
IMG_20191115_154220.jpg

Jarekb
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: sobota, 10 kwietnia 2021, 18:58
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#6 Postautor: Jarekb » poniedziałek, 12 kwietnia 2021, 22:24

Jaka powinna być kompresja w cylindrach? W lewej głowicy mam między 6 a 7 natomiast w prawej miedzy 7 a 8 bar.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#7 Postautor: Marek » poniedziałek, 12 kwietnia 2021, 22:44

12 bar.

Jarekb
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: sobota, 10 kwietnia 2021, 18:58
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#8 Postautor: Jarekb » poniedziałek, 12 kwietnia 2021, 23:21

Czyli od zaworów zaczynamy? :hmm:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#9 Postautor: diodalodz » poniedziałek, 12 kwietnia 2021, 23:37

od sprawdzenia czy nie są podparte. To najtańsza opcja bo trzeba zrzucić tylko dekle. A jak będzie ciasno to już lecisz z rozrządem, bo trzeba zdjąć wałki .

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#10 Postautor: Marek » poniedziałek, 12 kwietnia 2021, 23:38

Możesz jeszcze zrobić próbę olejowa. Ale biorąc po uwagę doświadczenia z tymi silnikami to chyba zbędne.

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: Problem z 3.8 V6

#11 Postautor: kaini » poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 19:33

Jarekb pisze:Jaka powinna być kompresja w cylindrach? W lewej głowicy mam między 6 a 7 natomiast w prawej miedzy 7 a 8 bar.
Ja miałem 8.5 najmniej i luzy już były za małe więc u Ciebie będzie bardzo ciekawie tzn większość zaworów do roboty.

Jak byś robił sam to może się przyda


https://youtu.be/uiRmWvITAq8

Jarekb
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: sobota, 10 kwietnia 2021, 18:58
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#12 Postautor: Jarekb » piątek, 23 kwietnia 2021, 00:05

Dokładnie tak jak piszesz. Luzu zaworowego nie ma wcale. Regulacji również nie ma. Działamy grubo i zapadła decyzja o zrzuceniu obu głowic i oddaniu ich do zrobienia. Zobaczymy co wyjdzie jeszcze po drodze. Postaram się relacjonować. Autem zajął się kolega który jest mechanikiem. Chyba pierwszy i ostatni raz :kwink:
Załączniki
Snapchat-1950700439.jpg
Snapchat-1950700439.jpg (536.99 KiB) Przejrzano 1091 razy

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#13 Postautor: kaini » niedziela, 25 kwietnia 2021, 15:20

Jak to nie ma regulacji... Jest i robi się to szklankami. Zobacz na filmiku.

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#14 Postautor: TomaszP » niedziela, 25 kwietnia 2021, 21:04

Trafiają się "fachowcy" od głowic którzy regulują luz zaworowy poprzez szlifowanie trzonka zaworu. Trafiłem kiedyś na takiego gamonia.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#15 Postautor: diodalodz » niedziela, 25 kwietnia 2021, 21:08

TomaszP pisze:Trafiają się "fachowcy" od głowic którzy regulują luz zaworowy poprzez szlifowanie trzonka zaworu. Trafiłem kiedyś na takiego gamonia.

A co w tym złego ?
Musisz się wiele nauczyć.
Jeśli np obniżysz gniazda albo zabielisz zawór, to zawór wyjdzie za długi i nie znajdziesz takiej szklanki o właściwym wymiarze. jeszcze gorzej jak są hydroszklanki bo może to narobić bałaganu.
Szlifowanie trzonków to normalna, standardowa operacja i robi się to na szlifierce do zaworów.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości