Problem z 3.8 V6
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 9
- Rejestracja: sobota, 10 kwietnia 2021, 18:58
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Problem z 3.8 V6
Hej. Kupiłem Sorento I z 2007 roku z silnikiem 3.8 i mam z nim pewien problem. Na zimnym silnik pracuje bardzo nierówno, gdy się zagrzeje to już ruletka. Raz jest ok a raz szarpie. Załączam zdjęcia błędów. Autko jest delikatnie nietypowe dla "typowych" mechaników i trudno mi to ogarnąć. Świece po wymianie. Ma ktoś z Was jakieś pomysły? Albo jakiegoś ogarniętego mechanika w Krakowie lub okolicach? Będę wdzięczny za pomoc.
- Załączniki
-
- IMG-20210316-WA0004.jpg (139.02 KiB) Przejrzano 1422 razy
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3.8 V6
Poczytaj w tematach silnika 3,3 V6 rozwiązanie techniczne te same , te same przypadłości (np. brak luzów zaworowych, konieczna naprawa głowic , rozrząd , problemy z variatorami ) błędy które podałeś oprócz P0455 mogą świadczyć o powyższym. Błąd P0455 informuje o problemie z układem odsysania oparów paliwa , np. zawór sterujący.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moje konto
- Posty: 203
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 9
- Rejestracja: sobota, 10 kwietnia 2021, 18:58
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3.8 V6
Dziękuję za zainteresowanie! Wariatory można sprawdzić dopiero po rozebraniu silnika? Jeśli to one to należy wymienić dwie sztuki plus cały rozrząd? Albo odwrotnie gdy okaże się naciągnięty rozrząd to czy należy wymienić razem z wariatorami? Jakie mogą być realne koszty naprawy łącznie z zaworkiem od par paliwa?
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3.8 V6
rozrząd da się ocenić po wysunięciu napinaczy.
U mnie po złożeniu nowego rozrządu wysunięcie tłoczka to około 5.4 mm
U mnie po złożeniu nowego rozrządu wysunięcie tłoczka to około 5.4 mm
-
- jestem
- Posty: 9
- Rejestracja: sobota, 10 kwietnia 2021, 18:58
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3.8 V6
Jaka powinna być kompresja w cylindrach? W lewej głowicy mam między 6 a 7 natomiast w prawej miedzy 7 a 8 bar.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 9
- Rejestracja: sobota, 10 kwietnia 2021, 18:58
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3.8 V6
od sprawdzenia czy nie są podparte. To najtańsza opcja bo trzeba zrzucić tylko dekle. A jak będzie ciasno to już lecisz z rozrządem, bo trzeba zdjąć wałki .
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3.8 V6
Możesz jeszcze zrobić próbę olejowa. Ale biorąc po uwagę doświadczenia z tymi silnikami to chyba zbędne.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: RE: Re: Problem z 3.8 V6
Ja miałem 8.5 najmniej i luzy już były za małe więc u Ciebie będzie bardzo ciekawie tzn większość zaworów do roboty.Jarekb pisze:Jaka powinna być kompresja w cylindrach? W lewej głowicy mam między 6 a 7 natomiast w prawej miedzy 7 a 8 bar.
Jak byś robił sam to może się przyda
https://youtu.be/uiRmWvITAq8
-
- jestem
- Posty: 9
- Rejestracja: sobota, 10 kwietnia 2021, 18:58
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3.8 V6
Dokładnie tak jak piszesz. Luzu zaworowego nie ma wcale. Regulacji również nie ma. Działamy grubo i zapadła decyzja o zrzuceniu obu głowic i oddaniu ich do zrobienia. Zobaczymy co wyjdzie jeszcze po drodze. Postaram się relacjonować. Autem zajął się kolega który jest mechanikiem. Chyba pierwszy i ostatni raz
- Załączniki
-
- Snapchat-1950700439.jpg (536.99 KiB) Przejrzano 1091 razy
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 203
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3.8 V6
Trafiają się "fachowcy" od głowic którzy regulują luz zaworowy poprzez szlifowanie trzonka zaworu. Trafiłem kiedyś na takiego gamonia.
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3.8 V6
TomaszP pisze:Trafiają się "fachowcy" od głowic którzy regulują luz zaworowy poprzez szlifowanie trzonka zaworu. Trafiłem kiedyś na takiego gamonia.
A co w tym złego ?
Musisz się wiele nauczyć.
Jeśli np obniżysz gniazda albo zabielisz zawór, to zawór wyjdzie za długi i nie znajdziesz takiej szklanki o właściwym wymiarze. jeszcze gorzej jak są hydroszklanki bo może to narobić bałaganu.
Szlifowanie trzonków to normalna, standardowa operacja i robi się to na szlifierce do zaworów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości