Problem z 3.8 V6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 206
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#16 Postautor: TomaszP » niedziela, 25 kwietnia 2021, 21:21

diodalodz pisze:A co w tym złego ?

W moim aucie rozwiązanie niedopuszczalne.

diodalodz pisze:Musisz się wiele nauczyć.

pewnie tak, ale nie takiej roboty :) - jakoś kojarzy mi się to z zakładem w stylu "mechanika pojazdowa - partactwo i inne usługi"

Zawory i gniazda zaworów są elementami wymiennymi - jak są zużyte - to należy je wymienić, a nie kombinować.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#17 Postautor: diodalodz » niedziela, 25 kwietnia 2021, 21:53

To nie jest kombinowanie tylko normalna procedura naprawcza.
Trzonki nie są utwardzane, a wymiany gniazd nie przewiduje producent. Więc byś musiał kupować całe głowice by naprawę przeprowadzić profesjonalnie. A takiego kosztu do niszowych aut raczej nikt normalny nie udźwignie.
To są wszystko procedury warsztatowe stosowane do 100 lat. Jak zrozumiesz jak działa zawór, przylgnia , co jest kluczowe do poprawnej pracy i geometrię płaszczyzn to nie będziesz miał wątpliwości.

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 206
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#18 Postautor: TomaszP » niedziela, 25 kwietnia 2021, 22:16

diodalodz pisze: by naprawę przeprowadzić profesjonalnie.

Słowo klucz

diodalodz pisze:do niszowych aut

Sorento niszowe? na "moim osiedlu" jest ich chyba 5 czy 6 :)

diodalodz pisze:Jak zrozumiesz

Hmm...

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Problem z 3.8 V6

#19 Postautor: tabast » niedziela, 25 kwietnia 2021, 23:20

Zrobienie głowicy do mojego Sorento kosztuje w mojej okolicy około 500zł. Oczywiście szlifując co trzeba i gdzie trzeba. Tak zrobiona głowica zapewne przeżyje ten silnik i to auto.

Kiedyś pakowałem w swój egzemplarz tylko oem lub naprawdę markowe części. Na każde małe kichnięcie - od razu jako właściciel pompowałem odpowiednią ilość gotówki w naprawę aby utrzymać Sorento w super stanie.

Przyszła Zima a Sorento tak mi się odwdzięczyło, że zaczęło gnić. :kwink:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#20 Postautor: diodalodz » poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 00:21

3.8 i 3.3 to są niszowe silniki. Ile ich jest? ze 100 sztuk w PL ?
Bliźniaczy silnik tylko w Stingerze, który jest równie niszowy.
Co innego diesle ... ich jest w opór.
Ja części biorę tylko z USA . Tu są chore ceny. Np zawór zmiennych faz 680 zł za sztukę, a w USA za OEM 2 sztuki za 540 z przesyłką.
Tak jak nie miał bym oporu co do obróbki głowic, tak na pewno nie założyłbym rozrządu z zamiennika i wydałem na niego 3000 zł.

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 206
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#21 Postautor: TomaszP » poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 20:38

diodalodz pisze:3.8 i 3.3 to są niszowe silniki. Ile ich jest? ze 100 sztuk w PL ?

myślę że jest tego sporo więcej - tylko mało jest chętnych do pozbycia się aut z tymi silnikami :)

diodalodz pisze:Tu są chore ceny

Zgadzam się w stu procentach

Jarekb
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: sobota, 10 kwietnia 2021, 18:58
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#22 Postautor: Jarekb » wtorek, 27 kwietnia 2021, 23:09

Panowie głowice zrzucone i jutro jadą do Papieża (taki najlepszy zakład w Krakowie). Chcę to zrobić porządnie zobaczymy co mi zaproponują. Auto ma 112 mil. Zakładam, że nikt nigdy nic nie robił z tym silnikiem poza zwykłą obsługą. Kupiłem go żeby trochę pobawić się mechaniką a później z satysfakcją jeździć :kwink: Trochę jak w programie Auto Marzeń Kup i Zrób :)
Również obstawiam że po tym zabiegu silnik przeżyje resztę auta. Nie uważam żeby szlifowanie trzonków było czymś złym. Wychodzę z założenia, że to wraz z regeneracją glowic o wiele lepsze niż sama wymiana szklanek. Ale zdam się tak jak pisałem na zawodowca. Trzymajcie kciuki!
Załączniki
IMG_20210427_231415_compress53.jpg
IMG_20210427_231415_compress53.jpg (396.13 KiB) Przejrzano 1184 razy
IMG-20210427-WA0010.jpg
IMG-20210427-WA0010.jpg (230.75 KiB) Przejrzano 1185 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11402
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 354 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#23 Postautor: Marek » środa, 28 kwietnia 2021, 00:29

Pewnie że lepsze ale droższe. :) Będziesz miał wszystko w głowicy zrobione. Sprawdź, producent zaleca nowe śruby do mocowania głowic . A Ty przygotowałeś stare. I wymień łożysko w sprężarce klimy jak masz na wierzchu.

Jarekb
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: sobota, 10 kwietnia 2021, 18:58
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: Problem z 3.8 V6

#24 Postautor: Jarekb » środa, 28 kwietnia 2021, 09:14

Marek pisze:Pewnie że lepsze ale droższe. :) Będziesz miał wszystko w głowicy zrobione. Sprawdź, producent zaleca nowe śruby do mocowania głowic . A Ty przygotowałeś stare. I wymień łożysko w sprężarce klimy jak masz na wierzchu.


Dzięki za podpowiedź :ok:


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości